Przegląd mediów

lipiec 2014

Franczyza banku? Ile pieniędzy potrzebujemy na otwarcie własnego biznesu?

2014-07-10  |  13:04
Przegląd mediów

Franczyza bankowa w tym aspekcie jest dość zróżnicowana. Indywidualne podejście w tej materii preferuje Dom Kredytowy NOTUSGold Finance szacuje koszt aranżacji lokalu o powierzchni 30 m² z dwoma stanowiskami na około 9 tys. zł. (wizualizacja wewnętrzna oraz zewnętrzna, meble, urządzenia biurowe). Współpraca z Meritum Bank to kwota inwestycji około 30 tys. zł., również Bank BPH szacuje koszty wyposażenia placówki na około 30 tys. zł., zaś Alior Bank – na około 20 tys. zł. Inwestując do 50 tys. zł. otworzymy również placówkę Getin Banku.

Powyższe kwoty nie zawierają kosztów związanych z adaptacją lokalu oraz środków potrzebnych do utrzymania placówki w pierwszych miesiącach funkcjonowania. Zatem niezbędne jest sporządzenie rzetelnej analizy w oparciu o wybraną lokalizację oraz wyliczenie progu rentowności (BEP). Break Even Point bada powiązania pomiędzy nakładami i przewidywanymi przychodami. Wskazuje kiedy przychody ze sprzedaży pokrywają się z poniesionymi kosztami.

Należy przeanalizować, ile trzeba sprzedać, aby biznes był rentowny oraz oszacować czy założone prognozy są realne dla danej lokalizacji. Podczas kalkulacji kosztów warto uwzględnić następujące pozycje:

  • Nakłady inwestycyjne
  • Koszty stałe
  • Planowane przychody
  • Wynik (próg rentowności)

Pełna struktura kosztów znajduje się TUTAJ

Wiele dodatkowych informacji dotyczących otwarcia nowej placówki można uzyskać w poradniku Franczyzobiorcy „Własny biznes franczyzowy. Jak wybrać najlepszą franczyzę bankową?”, który stanowi kompendium wiedzy na temat franczyzy. Zawiera informacje o rynku, stawia pytania weryfikujące predyspozycje przedsiębiorcy oraz porusza ważne kwestie, które należy omówić na spotkaniu z franczyzodawcą. Opisuje proces nawiązania współpracy z franczyzodawcą oraz na jakie aspekty zwrócić uwagę w umowie franczyzowej. Wskazuje, czym kierować się przy wyborze lokalizacji oraz jak przeprowadzić sprawny proces adaptacji lokalu. Radzi jak skutecznie zrekrutować najlepszych kandydatów. Opisuje zagrożenia oraz możliwości, waży plusy i minusy, dostarcza sprawdzonych informacji pomocnych w podjęciu dobrej decyzji.

Uzyskane informacje zapewne pomogą w podjęciu dobrego wyboru, lecz przedsiębiorca musi sam podjąć ostateczną decyzje, czy i z kim będzie współpracować.

 

Zobacz artykuły na temat franczyzy:

Autor: Maciej Makowski

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 10 lipca

Medium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Farmacja

Coraz więcej Polaków decyduje się wykonać badania na COVID-19 w prywatnych placówkach medycznych. Na rynek weszły właśnie o połowę tańsze testy genetyczne

Testy wykrywające zakażenie SARS-CoV-2 to jedno z głównych narzędzi w walce z pandemią – podkreśla WHO. Według danych resortu zdrowia w Polsce przebadano dotąd 3,9 mln osób i ponad 4,05 mln próbek. Jednak  zgodnie z zaleceniami rządu  obecnie testy są wykonywane tylko u pacjentów objawowych, którzy mają symptomy wskazujące na chorobę COVID-19. Dlatego też rośnie liczba osób, które decydują się przeprowadzić je na własną rękę, w prywatnych placówkach medycznych. Centrum Medyczne Damiana od października przeprowadza  równie skuteczne jak obecnie stosowane  testy genetyczne na obecność koronawirusa, których cena jest prawie dwukrotnie niższa.

Problemy społeczne

Co trzecie wesele z powodu koronawirusa zostało przełożone na przyszły rok. Wraz z zaostrzeniem obostrzeń branżę może czekać poważny kryzys

Od 19 października w czerwonej strefie obowiązuje zakaz organizacji imprez okolicznościowych, w tym wesel. W żółtej liczba uczestników została ograniczona do 20 osób. Nowe restrykcje, spowodowane dynamicznym przyrostem liczby zakażeń, mogą pogłębić kryzys w i tak mocno poturbowanej branży ślubnej. Nawet co trzecie wesele z powodu koronawirusa zostało przełożone na 2021 rok. Część par w obawie przed nim przekłada śluby o dwa–trzy lata. – Straty szacowane są na 2,5 mld zł, w obiektach weselnych przychody są nawet o połowę niższe niż zwykle – ocenia Robert Pieczyński, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Tylko w Europie smartfony emitują rocznie 14 mln ton CO2. Telekomy dążą do minimalizowania negatywnego wpływu technologii na środowisko

Energia pobierana podczas ładowania smartfona odpowiada zużyciu prądu przez żarówkę LED zapaloną trzy godziny dziennie przez rok, a do wyprodukowania jednego urządzenia mobilnego trzeba zużyć ok. 70 kg surowców i wyemitować do atmosfery do 100 kg CO2. Tymczasem tylko w ubiegłym roku w Polsce sprzedano ok. 8,5 mln smartfonów. Choć ślad węglowy sektora cyfrowego od wielu lat utrzymuje się na podobnym poziomie ok. 1,4 proc., to operatorzy telekomunikacyjni starają się go minimalizować. Orange Polska stawia m.in. na bardziej energooszczędny światłowód i budowę farm wiatrowych.

 

Firma

Rozmowy i wydarzenia biznesowe przeniosły się do internetu. Ich popularność utrzyma się także po pandemii, bo firmy oszczędzają w ten sposób czas i pieniądze

Wielu przedsiębiorców dostrzegło zalety w prowadzeniu rozmów biznesowych bez konieczności osobistych spotkań. Oszczędzają dzięki temu czas oraz pieniądze wydawane na podróże i związaną z nimi logistykę. To oznacza, że nawet po opanowaniu pandemii firmy będą chciały utrzymać zdalne negocjacje. Spotkania twarzą w twarz jednak całkowicie nie znikną. – Część z nich wymaga osobistego podejścia i szczególnej poufności – mówi adwokat Piotr Walczak.