Przegląd mediów

lipiec 2014

Franczyza: oferty współpracy

2014-07-06  |  10:50
Przegląd mediów

Współpraca z bankiem na zasadach franczyzy cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Potencjalni partnerzy poszukują optymalnego rozwiązania, które spełniać będzie ich oczekiwania. Trzeba przyznać, że wachlarz oferowanych systemów jest dość szeroki i ich porównanie nastręcza wiele trudności oraz pochłania dużo czasu! Na rynku coraz częściej pojawiają się systemy partnerskie pseudo-franczyzodawców, którzy poza opłatą wstępną i nieznanym logo niewiele zapewniają,a przecież fundamentem franczyzy jest sprawdzony biznes, zweryfikowany w realiach rynkowych! Franczyza to solidne know-how oraz znana marka, która pozwala od pierwszego dnia zaistnieć w świadomości społeczeństwa.

Na etapie planowania powinno skorzystać się z wszystkich możliwych narzędzi. Zanim dokona się oceny jakiegokolwiek systemu, należy pamiętać, że rynek zmienia się z godziny na godzinę i zawsze powinno się sięgać po możliwie jak najnowsze informacje oraz dodatkowo uzupełniać je wiedzą czerpaną bezpośrednio ze sprawdzonych źródeł. Dziś nie można w 100% zawierzać forom internetowym, ponieważ nie spełniają już swojej roli opiniotwórczej. Informacje pozyskane z sieci należy traktować jako pewną składową całego procesu decyzyjnego. Byli franczyzobiorcy, którzy zamknęli placówki, bo nie sprawdzili się w tym biznesie lub podjęli pochopne decyzje niepoprzedzone rzetelną analizą, narzekają gdzie tylko mogą. Zbyt optymistyczne opinie też nasuwają wiele wątpliwości, ponieważ firmy PR-owe oferują usługi, które polegają na wpisywaniu na forach pozytywnych opinii na temat swojego klienta. Warto zweryfikować system franczyzowy poprzez kontakt z innym franczyzobiorcą, który pomoże w ocenie systemu.

W całej palecie możliwości pozyskiwania informacji, wydaje się najbardziej racjonalne zasięgać rady ekspertów oraz bezpośrednio u źródła, czyli u franczyzodawcy i jego partnerów.

Serwis FranczyzaBanku.pl rekomenduje wyłącznie sprawdzone pomysły na biznes oraz najbardziej transparentne systemy franczyzowe. Polecamy oferty współpracy Alior Banku, Banku BPH, Getin Banku, Meritum Banku, Gold Finance oraz Domu Kredytowego NOTUS. Ponadto w sierpniu br. ukaże się nowy produkt „Katalog firm”, który zawiera oferty współpracy Instytucji Finansowych działających na rynku consumer finance (banki, pośrednicy finansowi, instytucje pożyczkowe). Katalog firm ma ułatwić nawiązanie współpracy z nowymi Partnerami Biznesowymi i umożliwić Przedsiębiorcom dostęp do nowych produktów finansowych oraz koncepcji biznesowych.

Na koniec warto podkreślić, że każdy przedsiębiorca ma inne oczekiwania od systemu partnerskiego i różne podejścia do biznesu. Dlatego też, proces wyboru systemu partnerskiego franczyzobiorca powinien rozpocząć od siebie! Należy ustalić, czego oczekuje się od systemu partnerskiego, jaki zakłada się model biznesowy, którymi kanałami zamierza się docierać do klientów i na jakim profilu się skupić. Jeśli sami nie wiemy czego chcemy, to nie będziemy wiedzieć czego oczekiwać od franczyzodawcy i jaką ofertę wybrać.

Kolejne obszary, na które należy zwrócić uwagę to: rodzaj klienta obsługiwany w systemie partnerskim, restrykcje dotyczące lokalizacji, aspekty prawne, liberalizacja w polityce kadrowej, zapisy w umowie, oferowane wsparcie ze strony franczyzodawcy, elastyczność w procesie sprzedaży, rozpoznawalność marki, rentowność modelu biznesowego, atrakcyjność oraz dostępność produktów.

Wiele cennych informacji można uzyskać w poradniku Franczyzobiorcy „Własny biznes franczyzowy. Jak wybrać najlepszą franszyzę bankową?”, który stanowi kompendium wiedzy na temat franczyzy. Zawiera informacje o rynku, stawia pytania weryfikujące predyspozycje przedsiębiorcy oraz porusza ważne kwestie, które należy omówić na spotkaniu z franczyzodawcą. Opisuje proces nawiązania współpracy z franczyzodawcą oraz na jakie aspekty zwrócić uwagę w umowie franczyzowej. Wskazuje, czym kierować się przy wyborze lokalizacji oraz jak przeprowadzić sprawny proces adaptacji lokalu. Radzi jak skutecznie zrekrutować najlepszych kandydatów. Opisuje zagrożenia oraz możliwości, waży plusy i minusy, dostarcza sprawdzonych informacji pomocnych w podjęciu dobrej decyzji.

Uzyskane informacje zapewne pomogą w podjęciu dobrego wyboru, lecz przedsiębiorca musi sam podjąć ostateczną decyzje, czy i z kim będzie współpracować. 

Zobacz artykuły na temat franczyzy:

Autor: Maciej Makowski

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 6 lipca

Medium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Podkarpacka Dolina Lotnicza przygotowuje się do mocnego odbicia po kryzysie. Firmy notują wzrost zamówień i chcą wrócić do stanu zatrudnienia sprzed pandemii

W wyniku pandemii i zatrzymania globalnego ruchu lotniczego firmy z podkarpackiego klastra Dolina Lotnicza straciły około 35 proc. wartości sprzedaży, co pociągnęło za sobą zwolnienia w sumie 2 tys. pracowników. Rok 2021 ma być okresem wychodzenia z kryzysu, odzyskiwania pracowników i powrotu do normalnego funkcjonowania. – Prognozujemy 15-proc. wzrost w tym roku, a pod koniec przyszłego powinniśmy wracać do poziomów sprzed pandemii – przewiduje Marek Darecki, prezes zarządu Doliny Lotniczej. Po pandemii firmy branży lotniczej chcą być bardziej nowoczesne i korzystać z zalet pracy zdalnej.

Handel

Koronakryzys przekonał konsumentów do bardziej odpowiedzialnej konsumpcji. Na znaczeniu będzie zyskiwać gospodarka współdzielenia

Coraz więcej osób decyduje się na dostęp do dóbr i usług na życzenie zamiast posiadania ich na własność. Raport firmy Statista szacuje, że do 2025 roku rynek ekonomii współdzielenia będzie wart 335 mld dol. Jednym z kluczowych obszarów jej zastosowania jest transport, a w ostatnich latach współdzielona mobilność to jeden z najszybciej rosnących trendów zarówno w Polsce, jak i całej Europie. Jarosław Wojtas, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, ocenia, że pandemia COVID-19 tylko chwilowo zachwiała rynkiem współdzielonych usług, a koronakryzys dodatkowo przekonał konsumentów do bardziej odpowiedzialnych, zrównoważonych decyzji. Dlatego sharing economy po pandemii powinna dalej zyskiwać na znaczeniu.

Prawo

Rząd pracuje nad nową polityką migracyjną, ale bez konsultacji z przedstawicielami imigrantów. Potrzebnych jest szereg ułatwień, nie tylko administracyjnych

Eksperci są zgodni, że Polska potrzebuje imigrantów zarobkowych. Jednak musi im zapewnić takie warunki prawne i urzędowe, by ułatwić im zarówno wjazd, pobyt, jak i funkcjonowanie na rynku pracy, a także dostęp do usług zdrowotnych czy informacji i pomocy w rodzimym języku. Przedstawiciele migrantów apelują o spójną politykę państwa w tym zakresie i ubolewają, że prace nad polityką migracyjną Polski, które od roku trwają w rządzie, nie są konsultowane ani z organizacjami pozarządowymi reprezentującymi cudzoziemców, ani z pracodawcami.

Zdrowie

Psy i koty nie zagrażają człowiekowi w związku z COVID-19. Jednak szczepienia zwierząt powinny być priorytetem dla UE po zakończeniu pandemii

W Unii Europejskiej rośnie świadomość dotycząca znaczenia regularnych szczepień zwierząt. Taką konieczność uznaje 69 proc. badanych w ośmiu krajach członkowskich – wynika z raportu AnimalhealthEurope. Ma to szczególne znaczenie w przypadku chorób takich jak COVID-19, która dotyka także zwierząt. Nie odnotowano dotąd przypadku przeniesienia choroby ze zwierzaka domowego na człowieka, ale odkryto, że norki mogą przenosić koronawirusa zarówno między sobą, jak i na ludzi. To stwarza także ryzyko kolejnych mutacji wirusa. – Dlatego zależy nam na szybkim wyszczepieniu całej populacji wrażliwych osobników, czy to zwierząt, czy to ludzi – mówi Artur Zalewski, lekarz weterynarii, dyrektor biura zarządu Polskiego Stowarzyszenia Producentów i Importerów Leków Weterynaryjnych POLPROWET.