Przegląd mediów

lipiec 2014

Franczyza: oferty współpracy

2014-07-06  |  10:50
Przegląd mediów

Współpraca z bankiem na zasadach franczyzy cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Potencjalni partnerzy poszukują optymalnego rozwiązania, które spełniać będzie ich oczekiwania. Trzeba przyznać, że wachlarz oferowanych systemów jest dość szeroki i ich porównanie nastręcza wiele trudności oraz pochłania dużo czasu! Na rynku coraz częściej pojawiają się systemy partnerskie pseudo-franczyzodawców, którzy poza opłatą wstępną i nieznanym logo niewiele zapewniają,a przecież fundamentem franczyzy jest sprawdzony biznes, zweryfikowany w realiach rynkowych! Franczyza to solidne know-how oraz znana marka, która pozwala od pierwszego dnia zaistnieć w świadomości społeczeństwa.

Na etapie planowania powinno skorzystać się z wszystkich możliwych narzędzi. Zanim dokona się oceny jakiegokolwiek systemu, należy pamiętać, że rynek zmienia się z godziny na godzinę i zawsze powinno się sięgać po możliwie jak najnowsze informacje oraz dodatkowo uzupełniać je wiedzą czerpaną bezpośrednio ze sprawdzonych źródeł. Dziś nie można w 100% zawierzać forom internetowym, ponieważ nie spełniają już swojej roli opiniotwórczej. Informacje pozyskane z sieci należy traktować jako pewną składową całego procesu decyzyjnego. Byli franczyzobiorcy, którzy zamknęli placówki, bo nie sprawdzili się w tym biznesie lub podjęli pochopne decyzje niepoprzedzone rzetelną analizą, narzekają gdzie tylko mogą. Zbyt optymistyczne opinie też nasuwają wiele wątpliwości, ponieważ firmy PR-owe oferują usługi, które polegają na wpisywaniu na forach pozytywnych opinii na temat swojego klienta. Warto zweryfikować system franczyzowy poprzez kontakt z innym franczyzobiorcą, który pomoże w ocenie systemu.

W całej palecie możliwości pozyskiwania informacji, wydaje się najbardziej racjonalne zasięgać rady ekspertów oraz bezpośrednio u źródła, czyli u franczyzodawcy i jego partnerów.

Serwis FranczyzaBanku.pl rekomenduje wyłącznie sprawdzone pomysły na biznes oraz najbardziej transparentne systemy franczyzowe. Polecamy oferty współpracy Alior Banku, Banku BPH, Getin Banku, Meritum Banku, Gold Finance oraz Domu Kredytowego NOTUS. Ponadto w sierpniu br. ukaże się nowy produkt „Katalog firm”, który zawiera oferty współpracy Instytucji Finansowych działających na rynku consumer finance (banki, pośrednicy finansowi, instytucje pożyczkowe). Katalog firm ma ułatwić nawiązanie współpracy z nowymi Partnerami Biznesowymi i umożliwić Przedsiębiorcom dostęp do nowych produktów finansowych oraz koncepcji biznesowych.

Na koniec warto podkreślić, że każdy przedsiębiorca ma inne oczekiwania od systemu partnerskiego i różne podejścia do biznesu. Dlatego też, proces wyboru systemu partnerskiego franczyzobiorca powinien rozpocząć od siebie! Należy ustalić, czego oczekuje się od systemu partnerskiego, jaki zakłada się model biznesowy, którymi kanałami zamierza się docierać do klientów i na jakim profilu się skupić. Jeśli sami nie wiemy czego chcemy, to nie będziemy wiedzieć czego oczekiwać od franczyzodawcy i jaką ofertę wybrać.

Kolejne obszary, na które należy zwrócić uwagę to: rodzaj klienta obsługiwany w systemie partnerskim, restrykcje dotyczące lokalizacji, aspekty prawne, liberalizacja w polityce kadrowej, zapisy w umowie, oferowane wsparcie ze strony franczyzodawcy, elastyczność w procesie sprzedaży, rozpoznawalność marki, rentowność modelu biznesowego, atrakcyjność oraz dostępność produktów.

Wiele cennych informacji można uzyskać w poradniku Franczyzobiorcy „Własny biznes franczyzowy. Jak wybrać najlepszą franszyzę bankową?”, który stanowi kompendium wiedzy na temat franczyzy. Zawiera informacje o rynku, stawia pytania weryfikujące predyspozycje przedsiębiorcy oraz porusza ważne kwestie, które należy omówić na spotkaniu z franczyzodawcą. Opisuje proces nawiązania współpracy z franczyzodawcą oraz na jakie aspekty zwrócić uwagę w umowie franczyzowej. Wskazuje, czym kierować się przy wyborze lokalizacji oraz jak przeprowadzić sprawny proces adaptacji lokalu. Radzi jak skutecznie zrekrutować najlepszych kandydatów. Opisuje zagrożenia oraz możliwości, waży plusy i minusy, dostarcza sprawdzonych informacji pomocnych w podjęciu dobrej decyzji.

Uzyskane informacje zapewne pomogą w podjęciu dobrego wyboru, lecz przedsiębiorca musi sam podjąć ostateczną decyzje, czy i z kim będzie współpracować. 

Zobacz artykuły na temat franczyzy:

Autor: Maciej Makowski

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 6 lipca

Medium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Regionalne - Łódzkie

Zagranica

Pandemia koronawirusa ograniczyła napływ do Polski pracowników z Europy Wschodniej. Polska gospodarka wciąż potrzebuje rąk do pracy

Ponad 42 proc. cudzoziemców pracujących w Polsce skorzystało z automatycznego przedłużenia pozwolenia na legalny pobyt i pracę, zaoferowanego przez polski rząd w trakcie pandemii koronawirusa. Co trzeci planuje z tego rozwiązania skorzystać. Jednak emigrantów zarobkowych z Europy Wschodniej jest zdecydowanie mniej niż rok temu. – Zwykle we wrześniu napływ pracowników z zagranicy jest największy. W tym roku liczba obcokrajowców na rynku pracy jest porównywalna z poziomem z marca, czyli z okresu, w którym corocznie jest ich najmniej – mówi Andrzej Korkus, prezes zarządu EWL.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Inwestycje w internet rzeczy ponownie przyspieszą od przyszłego roku. Problemami pozostają cyberbezpieczeństwo i brak odpowiedniego prawa

W Polsce nie ma i nie planuje się uchwalenia ustawy o internecie rzeczy. Obecnie jest on regulowany czterema odrębnymi grupami przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa, ochrony danych osobowych, odpowiedzialności cywilnoprawnej czy własności intelektualnej – mówi adwokat Xawery Konarski. Ubiegłoroczny raport opracowany dla Ministerstwa Cyfryzacji pokazuje jednak, że w Polsce środowisko regulacyjne nie tylko nie sprzyja rozwojowi IoT, ale wręcz stanowi istotne ograniczenie dla tej technologii. – Takich regulacji nie ma też w Unii Europejskiej ani na świecie, bo IoT wymaga stosowania różnych przepisów prawa. Nie da się stworzyć jednego aktu prawnego, który regulowałby wszystkie kwestie i problemy prawne – ocenia ekspert.

 

Handel

W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po polską żywność. Zwracają też coraz większą uwagę na jej jakość

Konsumenci w Polsce przykładają coraz większą wagę do jakości produktów żywnościowych. 72 proc. przy wyborze zwraca uwagę na ich skład, a 62 proc. chciałoby kupować więcej artykułów bio, choć na ogół barierą jest ich wysoka cena. Ponad połowa Polaków, sięgając po takie produkty, nie ma też pewności co do ich prawdziwego źródła pochodzenia. To oznacza, że konsumenci potrzebują dodatkowej informacji, a producenci – większej promocji swoich jakościowych wyrobów. Temu właśnie służy konkurs „KUKBUK Poleca”, który od czterech lat nagradza najlepszą polską żywność i wyroby regionalne. A w dobie pandemii żywność od krajowych dostawców jest wśród Polaków coraz popularniejsza.