Przegląd mediów

wrzesień 2014

Franczyza w praktyce. Analiza własnego biznesu franczyzowego!

2014-09-19  |  12:16
Przegląd mediów

W biznesie nie ma miejsca na zwroty typu, jakoś, coś, WYDAJE MI SIĘ, bo brak rzetelnej analizy oraz odpowiedniego planu kończy się kosztownymi błędami! W efekcie WYDAJE się dużo więcej pieniędzy, a później ogląda się MISIE na Discovery Channel w domu, bo nie ma śladu po biznesie i poniesionej inwestycji. 

Niezbędne jest sporządzenie rzetelnej analizy w oparciu o wybraną lokalizację, w której planuje się otwarcie franczyzy bankowej oraz wyliczenie progu rentowności (BEP). Break Even Point bada powiązania pomiędzy nakładami i przewidywanymi przychodami. Wskazuje kiedy przychody ze sprzedaży pokrywają się z poniesionymi kosztami. Należy przeanalizować, ile trzeba sprzedać, aby biznes był rentowny oraz oszacować czy założone prognozy są realne dla danej lokalizacji.

Podczas kalkulacji kosztów warto uwzględnić następujące pozycje:

  •  Nakłady inwestycyjne
  •  Koszty stałe
  •  Planowane przychody
  •  Wynik (próg rentowności)


Inwestycja na start

  • Projekt lokalu
  • Wyposażenie lokalu (meble, oznakowanie zewnętrzne placówki, sprzęt IT, sejf, multisejf, monitoring, materiały reklamowe)
  • Zasilenie gotówki
  • Ubezpieczenie (lokalu, gotówki, NNW dla pracowników)
  • Opłaty licencyjne (wstępne)
  • Szkolenia pracowników -wstępne (dojazd, nocleg, diety)
  • Adaptacja lokalu (remont, malowanie, położenie wykładziny, szyby antywłamaniowe min. klasa P2)


Koszty stałe

  • Opłaty na rzecz franczyzodawcy (know – how, użytkowanie sprzętu IT, opłata marketingowa, dostęp do systemu, za obsługę gotówki - limitu)
  • Czynsz za placówkę
  • Opłata za zawieszenie kasetonów na elewacji
  • Prąd i energia
  • Usługi telekomunikacyjne (telefon + internet). W kwestii telefonii komórkowej polecam artykuł: Tniemy telekoszty! Podstawa w prowadzeniu własnego biznesu franczyzowego
  • Pracownicy (wynagrodzenie oraz ubezpieczenie)
  • Prowadzenie firmy (ZUS, księgowość, prowadzenie rachunku bankowego)
  • Bezpieczeństwo (ochrona, monitoring, konwój, ubezpieczenie)
  • Usługi pocztowe, kurierskie
  • Artykuły biurowe (papier, koperty, koszulki, toner)
  • Promocja placówki (materiały reklamowe, wizytówki, organizacja akcji promocyjnej
  • Samochód (koszty eksploatacyjne)
  • Inne, nieplanowane (warto uwzględnić stały budżet na nieplanowane akcje)


Planowane przychody ze sprzedaży produktów

  • Transakcje (przyjmowanie opłat -przelewy)
  • Rachunki (osobiste, firmowe)
  • Limit w koncie (debet)
  • Ubezpieczenia
  • Karty kredytowe
  • Kredyty (gotówkowe, hipoteczne, samochodowe, firmowe - MŚP)
  • Leasing
  • Lokaty
  • Produkty strukturyzowane
  • Bonusy (za realizację planu, za dobry portfel, za uproduktowienie, za pozyskanie nowego klienta)


BEP – Próg rentowności

Dochód brutto to jeszcze nie czysty zysk. Po odliczeniu poniesionych kosztów od przychodów, wynik dodatni należy pomniejszyć o podatek dochodowy. Podatek dochodowy jest płatny w momencie osiągnięcia dochodu. Należy go uwzględnić, jeśli chcemy obliczyć zysk netto z inwestycji.Uzyskane wyniki zapewne pomogą w podjęciu dobrego wyboru, lecz przedsiębiorca musi sam podjąć ostateczną decyzje, czy i z kim będzie współpracować.

 

Autor: Maciej Makowski

Źródło: serwis FranczyzaBanku.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 19 września

Medium

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Infrastruktura

Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

Firma

15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

 
 

Konsument

Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.