Przegląd mediów

21
kwiecień
Najnowszy wpis

Rok RODO

październik 2018

Ghelamco sprzedało budynek C kompleksu Warsaw Spire

2018-10-03  |  11:52
Przegląd mediów
Do pobrania

    jpg 0.86 MB

Spółka CA Immo kupiła od Ghelamco budynek C wchodzący w skład kompleksu Warsaw Spire. Tym samym firma stała się właścicielem już drugiego obiektu w ramach flagowej inwestycji belgijskiego dewelopera. Wartość transakcji opiewa na kwotę prawie 100 milionów euro.

 

Trzeci z biurowców kompleksu Warsaw Spire, budynek C, zyskał nowego właściciela. Liczący 21 700 mkw. powierzchni najmu obiekt został kupiony od Ghelamco przez CA Immo, spółkę notowaną na Wiedeńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu ATX. Rok temu ta sama firma nabyła od Ghelamco mieszczący siedzibę Frontexu budynek B. Obie strony podpisały już umowę kupna-sprzedaży. Wartość transakcji wynosi ok. 100 milionów euro. CA Immo doradzały firmy Greenberg Traurig, KPMG i Arcadis. Firmie Ghelamco doradzały zaś JLL, CBRE oraz Dentons.

 

To nasza kolejna wspólna transakcja z CA Immo, a zarazem dowód zaufania i zadowolenia obu stron z dotychczasowej współpracy. Cieszy mnie, że ostatni biurowiec kompleksu Warsaw Spire, flagowej inwestycji Ghelamco w Polsce, trafił w ręce stabilnego i wiarygodnego inwestora, który jest też właścicielem budynku B – mówi Jeroen van der Toolen, dyrektor zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo-Wschodnią. – Warsaw Spire to nie tylko największy i najwyższy kompleks biurowy w kraju, ale też silna i rozpoznawalna na rynku marka, za którą stoi najwyższa jakość przestrzeni biurowej, prestiżowa lokalizacja i spektakularny sukces komercyjny – dodaje.

 

Ten zakup jeszcze bardziej wzmacnia naszą obecność w jednej z najatrakcyjniejszych lokalizacji w centrum Warszawy, będącej jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków Europy Środkowo-Wschodniej. Budynek C kompleksu Warsaw Spire to symbol wysokiej jakości, który zapewni nam stabilny dochód, wzmocni i odmłodzi nasze portfolio nieruchomości na stołecznym rynku oraz będzie doskonałym uzupełnieniem dla niedawno nabytego przez CA Immo sąsiadniego budynku B – mówi Andreas Quint, dyrektor generalny CA Immo.

 

Ukończony w 2016 roku budynek C kompleksu Warsaw Spire oferuje 21 700 mkw. powierzchni najmu oraz 241 miejsc postojowych w podziemnym parkingu. Obiekt wynajęty jest w całości przez kilku różnych najemców. Roczny dochód z czynszu brutto wynosi około 5,4 mln euro.

 

Warsaw Spire zlokalizowany jest w nowym centrum biznesowym Warszawy, w rejonie ronda Daszyńskiego. Posiada znakomite połączenia komunikacyjne transportem publicznym i prywatnym, w tym II linią metra oraz licznymi liniami tramwajowymi i autobusowymi. Wielkim atutem inwestycji jest znajdujący się przy niej plac Europejski, który należy do najbardziej reprezentacyjnych przestrzeni publicznych w stolicy. Warsaw Spire to również najbardziej utytułowana i wyróżniana inwestycja biurowa w Polsce. W 2017 roku kompleks zwyciężył w prestiżowym konkursie MIPIM Awards w kategorii Best Office & Business Development otrzymując tytuł najlepszego budynku biurowego na świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 3 października

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.