Przegląd mediów

październik 2018

Ghelamco sprzedało budynek C kompleksu Warsaw Spire

2018-10-03  |  11:52
Przegląd mediów
Do pobrania

    jpg 0.86 MB

Spółka CA Immo kupiła od Ghelamco budynek C wchodzący w skład kompleksu Warsaw Spire. Tym samym firma stała się właścicielem już drugiego obiektu w ramach flagowej inwestycji belgijskiego dewelopera. Wartość transakcji opiewa na kwotę prawie 100 milionów euro.

 

Trzeci z biurowców kompleksu Warsaw Spire, budynek C, zyskał nowego właściciela. Liczący 21 700 mkw. powierzchni najmu obiekt został kupiony od Ghelamco przez CA Immo, spółkę notowaną na Wiedeńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu ATX. Rok temu ta sama firma nabyła od Ghelamco mieszczący siedzibę Frontexu budynek B. Obie strony podpisały już umowę kupna-sprzedaży. Wartość transakcji wynosi ok. 100 milionów euro. CA Immo doradzały firmy Greenberg Traurig, KPMG i Arcadis. Firmie Ghelamco doradzały zaś JLL, CBRE oraz Dentons.

 

To nasza kolejna wspólna transakcja z CA Immo, a zarazem dowód zaufania i zadowolenia obu stron z dotychczasowej współpracy. Cieszy mnie, że ostatni biurowiec kompleksu Warsaw Spire, flagowej inwestycji Ghelamco w Polsce, trafił w ręce stabilnego i wiarygodnego inwestora, który jest też właścicielem budynku B – mówi Jeroen van der Toolen, dyrektor zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo-Wschodnią. – Warsaw Spire to nie tylko największy i najwyższy kompleks biurowy w kraju, ale też silna i rozpoznawalna na rynku marka, za którą stoi najwyższa jakość przestrzeni biurowej, prestiżowa lokalizacja i spektakularny sukces komercyjny – dodaje.

 

Ten zakup jeszcze bardziej wzmacnia naszą obecność w jednej z najatrakcyjniejszych lokalizacji w centrum Warszawy, będącej jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków Europy Środkowo-Wschodniej. Budynek C kompleksu Warsaw Spire to symbol wysokiej jakości, który zapewni nam stabilny dochód, wzmocni i odmłodzi nasze portfolio nieruchomości na stołecznym rynku oraz będzie doskonałym uzupełnieniem dla niedawno nabytego przez CA Immo sąsiadniego budynku B – mówi Andreas Quint, dyrektor generalny CA Immo.

 

Ukończony w 2016 roku budynek C kompleksu Warsaw Spire oferuje 21 700 mkw. powierzchni najmu oraz 241 miejsc postojowych w podziemnym parkingu. Obiekt wynajęty jest w całości przez kilku różnych najemców. Roczny dochód z czynszu brutto wynosi około 5,4 mln euro.

 

Warsaw Spire zlokalizowany jest w nowym centrum biznesowym Warszawy, w rejonie ronda Daszyńskiego. Posiada znakomite połączenia komunikacyjne transportem publicznym i prywatnym, w tym II linią metra oraz licznymi liniami tramwajowymi i autobusowymi. Wielkim atutem inwestycji jest znajdujący się przy niej plac Europejski, który należy do najbardziej reprezentacyjnych przestrzeni publicznych w stolicy. Warsaw Spire to również najbardziej utytułowana i wyróżniana inwestycja biurowa w Polsce. W 2017 roku kompleks zwyciężył w prestiżowym konkursie MIPIM Awards w kategorii Best Office & Business Development otrzymując tytuł najlepszego budynku biurowego na świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 3 października

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Nieruchomości

Polacy nie zapłacą więcej za prąd. Rekompensaty popłyną z nowego funduszu

Zapowiadane na przyszły rok podwyżki cen prądu nie będą odczuwalne dla gospodarstw domowych – wynika z projektu ustawy powstającej w Ministerstwie Energii. Działania osłonowe obejmą też mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Wzrost cen zostanie pokryty ze specjalnego Funduszu Efektywności Energetycznej i Rekompensat (FEER). Do jego wprowadzenia przygotowują się spółki energetyczne. – FEER pokazuje, że zarówno minister energii, jak i spółki energetyczne chcą być po prostu fair względem klientów – mówi Filip Grzegorczyk, prezes Tauron Polska Energia.

Gospodarka

Przedsiębiorstwa mają do odegrania coraz ważniejszą rolę w ochronie klimatu. Biznes istotnym uczestnikiem COP24

Szczyt klimatyczny COP24 w Katowicach potrwa do końca tygodnia. Obok polityków i ekspertów uczestniczą w nim przedstawiciele nauki i biznesu, którzy mają do odegrania istotną rolę w przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym. Pokazuje to przykład 3M – na przestrzeni ostatnich 15 lat przedsiębiorstwo zredukowało emisję gazów cieplarnianych o 68 proc., a prawie 1/5 wolumenu energii konsumowanej przez firmę pochodzi dziś ze źródeł odnawialnych. Nowoczesny biznes musi obecnie uwzględniać ochronę środowiska i cele zrównoważonego rozwoju, a firmy tworzyć innowacje, które będą je wspierać.

Patronat Newserii

IT i technologie

W 2022 roku w domach może być nawet 500 urządzeń podłączonych do internetu. Inteligentne urządzenia monitorują dom czy dbają o jakość powietrza

Do 2021 roku do sieci będzie podłączonych już blisko 28 mld urządzeń. Z tego ponad połowę będą stanowić urządzenia internetu rzeczy, które będą się ze sobą komunikować bez udziału człowieka. Najwięcej tego maszyn znajduje obecnie zastosowanie w obszarach smart dom, wearables oraz RTV i AGD. Do 2022 roku w typowym gospodarstwie domowym może być już nawet 500 urządzeń podłączonych do sieci. Już teraz na rynku dostępne są smart telewizory, sprzęt audio czy lodówki, ale inteligentne mogą być też rolety czy okna, które reagują na jakość powietrza i aktualną pogodę.

Handel

Tegoroczne święta będą znacznie bogatsze. Polacy wydadzą na ich organizację prawie 24 mld zł

Średnie wydatki polskiej rodziny na tegoroczne obchody Bożego Narodzenia wzrosną wobec ubiegłorocznych o niemal 140 zł. Jeszcze wyższe będą w przypadku tych gospodarstw domowych, które zasilane są świadczeniem Rodzina 500 plus. O ile żywność Polacy zakupią głównie w dyskontach oraz hiper- i supermarketach, to po prezenty udadzą się raczej do sklepów internetowych. Zarówno przy zakupach, jak i porównywaniu ofert konsumenci coraz częściej korzystają ze smartfonów i aplikacji mobilnych.