Przegląd mediów

luty 2014

Info ECAG: Nie ma rosyjskiej paszportyzacji na Krymie

2014-02-27  |  09:54

Procedura starania się o paszport rosyjski została klarownie określona m.in. na stronie internetowej Konsulatu Generalnego Federacji Rosyjskiej w Symferopolu. Zgodnie z nią o wydanie paszportu mogą starać się osoby, które posiadają chociaż jednego rodzica w Federacji Rosyjskiej, posiadającego obywatelstwo rosyjskie i mieszkającego na terytorium Rosji; byli obywatelami ZSRR i mieszkali na terytorium ZSRR, ale wskutek zmian obecnie są bezpaństwowcami lub też są obywatelami byłych państw radzieckich i zdobyli zawodowe lub wyższe wykształcenie w Rosji po 1 lipca 2002 r. [1].

Ewgenia Kapłunienko z ataszatu prasowego rosyjskiego konsulatu, w rozmowie z Geopolityka.org, zaprzecza jednak, że w trybie uproszczonym placówka rozpoczęła wydawanie tych dokumentów. –  Nie wydaliśmy żadnego paszportu w trybie uproszczonym, zaś procedura wydawania tych dokumentów jest jasno określona – podkreśliła.

Dotychczasowe wypowiedzi różnych polityków rosyjskich należy zatem odczytywać jako najwyżej intencję, która jednak do tej pory nie znalazła potwierdzenia w federalnych procedurach paszportowych. Póki co nie zaobserwowano też tendencji do ich zmiany.

Fot.: http://www.aif.ru

____________________________________________________________
1. http://simferopol.mid.ru/home/-/asset_publisher/HduuMIWN4TL7/content/o-polucenii-rossijskogo-grazdanstva-i-rossijskih-pasport-1?redirect=http%3A%2F%2Fsimferopol.mid.ru%2Fhome%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_HduuMIWN4TL7%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_pos%3D1%26p_p_col_count%3D2
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 27 lutego

Medium

Kalendarium

Transport

LOT chce przejąć przewozy towarowe od przewoźników z Niemiec i Holandii. Lotniczy rynek cargo będzie rósł w tempie 5 proc. rocznie

– Polski rynek cargo ma obecnie udział rzędu 8–9 proc. w całym rynku europejskim, a w nadchodzących latach będzie rósł w średnim tempie powyżej 5 proc. rocznie – ocenia Michał Grochowski, dyrektor Biura Cargo w LOT. W tym roku widać na nim oznaki stagnacji spowodowanej sytuacją gospodarczą w Niemczech, ale w kolejnych transport cargo będą napędzać inwestycje zagraniczne i rosnący eksport. LOT liczy zwłaszcza na rynek w Indiach i udział w wartym ponad 13 mld dol. segmencie przewozów farmaceutycznych.

Firma

Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników. Coraz częściej nie stawiają się oni na umówione rozmowy rekrutacyjne

Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to pokolenie – choć ma wśród pracodawców opinię roszczeniowych i wymagających – wnosi jednak do firmy wiele korzyści i jest bardzo efektywne w działaniu. Dlatego menadżerowie powinni się uelastycznić i dopasować do ich potrzeb, a firma może wypracować balans pomiędzy oczekiwaniami a tym, co może zaoferować, łącząc przedstawicieli różnych generacji przy wspólnych projektach.

Transport

80 proc. klientów deklaruje gotowość do zakupu auta online. Wciąż jednak decydująca jest wizyta w salonie sprzedaży

Branżę motoryzacyjną napędzają nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, algorytmy, automatyzacja czy elektromobilność. Zakup samochodu wciąż jednak pozostaje domeną tradycyjnego kanału sprzedaży. To wizyta w salonie samochodowym najczęściej decyduje o wyborze danego modelu, wyposażenia, ale też o byciu wiernym danej marce. Chociaż od przyszłego roku sprzedaż aut będzie możliwa całkowicie online, a 80 proc. klientów już dziś deklaruje, że mogłoby przez internet kupić samochód, to salony dealerskie pozostaną kluczowe w procesie sprzedaży. Dlatego koncerny, poza inwestycjami w cyfryzację, muszą także stawiać na jakość obsługi klienta.

Sport

Co trzeci Polak w ogóle nie jest aktywny fizycznie. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci

Co piąty Polak nie pamięta, kiedy ostatni raz spacerował dłużej niż 10 minut. Co trzeci nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej, a co drugi spędza ponad 5 godzin dziennie w pozycji siedzącej – pokazuje badanie MultiSport Index 2019. Statystyki wyglądają najgorzej wśród seniorów i dzieci – tylko co czwarte dziecko wypełnia zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące minimalnej dawki ruchu dla swojego wieku. Przykład idzie z góry, bo raptem 8 proc. Polaków uprawia sport wspólnie z dzieckiem. Tymczasem aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na pogłębianie rodzinnych relacji – wskazują eksperci.