Przegląd mediów

czerwiec 2018

Jak wybrać firmę sprzątającą dla restauracji?

2018-06-27  |  14:07
Przegląd mediów

W obecnej ciągle dynamicznie zmieniającej się gastronomii, utrzymanie czystości pozostaje na podium spraw, o których nie można zapominać. Kiedyś na wynajęcie firmy sprzątającej było stać niewiele lokali, obecnie jest to norma w bardzo wielu restauracjach, pubach, barach czy innych lokalach gastronomicznych. Utrzymanie czystości w restauracjach zaspokajają firmy sprzątające, które ściśle współpracują z kierownictwem obiektu, aby opracować specjalny i dedykowany harmonogram czyszczenia. Utrzymanie czystości w restauracjach da poczucie klientom, że są w odpowiednim miejscu nie tylko ze względów kulinarnych, ale w takim gdzie zadbano o każdy detal.

Na co należy zwrócić uwagę przed zatrudnieniem firmy sprzątającej, która będzie odpowiedzialna za utrzymanie czystości

• Planowany budżet – przede wszystkim musimy zastanowić się, czy jednak nas stać na zatrudnienie firmy sprzątającej. Sprawdź kondycję finansową swojej firmy i zdecyduj czy możesz sobie na to pozwolić. Jeżeli uznasz, że jedna nie stać się na wynajęcie firmy do codziennej obsługi, pomyśl, czy nie wygospodarujesz środków finansowych na okresowe czyszczenie.

• Częstotliwość wykonywania usługi czyszczenia – zastanów się nad częstotliwością wykonywanych czynności z zakresu sprzątania. Czy potrzebujesz sprzątania tylko głównej Sali, jej odkurzania lub mycia okien i drzwi? Czy może szukasz usług gruntownego czyszczenia podłóg? To także sam musisz określić co będzie dla Ciebie najważniejsze i najwygodniejsze. Wybór usług i ich częstotliwości ma także duży wpływ na cenę.

• Powierzchnie do wyczyszczenia – pomyśl o tym, jakie obszary mają zostać wyczyszczone w Twoim lokalu. Na pewno firmy sprzątające będą chciały wiedzieć w pierwszej kolejności, z jakim obszarem będą miały do czynienia. Usługobiorca będzie musiał odpowiednio się przygotować do usługi czyszczenia kuchni, a całkiem inaczej do usługi czyszczenia sanitariatów czy głównej Sali gdzie przebywają Klienci.

Gdzie szukać odpowiednich firm sprzątających

Gdy już sami sobie odpowiedzieliśmy na powyższe pytania jesteśmy gotowi na poszukiwania potencjalnych firm sprzątających, które zajmą się profesjonalnym utrzymaniem czystości w Twojej restauracji. Obecnie najłatwiejszym kanałem do poszukiwania wszelakich dóbr lub usług jest Internet. Po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę mamy ogromny wybór firm zajmujących się na co dzień sprzątaniem. Możesz skorzystać także, z usług znanej lokalnej firmy, która działa w Twojej okolicy, czasami jest to lepsze i tańsze rozwiązanie, dzięki któremu możemy zyskać sympatie naszych sąsiadów, niż brać pod uwagę duże firmy sprzątające. Dobrym rozwiązaniem jest także, zapytać się innych restauratorów na formach internetowych czy polecają jakąś firmę sprzątającą. Oczywiście możesz spojrzeć w zakładkę w naszym serwisie http://branzaczystosci.pl/category/katalog-stron/ . Decyzja należy do Ciebie.

Utrzymanie czystości w restauracjach zaspokajają firmy sprzątające, które ściśle współpracują z kierownictwem obiektu, aby opracować specjalny i dedykowany harmonogram czyszczenia. Utrzymanie czystości w restauracjach da poczucie klientom, że są w odpowiednim miejscu nie tylko ze względów kulinarnych, ale w takim gdzie zadbano o każdy detal.

Jakie zadać pytania firmie sprzątającej?

Jeżeli już uda nam się znaleźć kilka firm, które spełniają nasze wymagania, warto się z nimi spotkać osobiście i rozpocząć rozmowy, aby znaleźć najlepsze i optymalne rozwiązania dla naszego lokalu. Jest t o bardzo ważny etap, ponieważ jeżeli usługa zostanie źle wykonana to Klienci natychmiast to zauważą, a także na odwrót, jeżeli czystość w lokalu się poprawi także zostanie to zauważone i pochwalone. Ważne – pracownicy firmy sprzątającej, wykonujący usługę w twoim lokalu będą reprezentować Twoją firmę, dlatego należy dokładnie to zaznaczyć i uzmysłowić firmie sprzątającej ze względu na specyfikę branży.
Przykładowe pytania, jakie możemy zadać to:

Jak długo firma utrzymuje się na rynku? Czy możesz wskazać innych Klientów, z którymi możemy się skontaktować, aby zapytać o rekomendacje?

Kto będzie sprzątał lokal? Czy to będzie cały czas ta sama osoba?

Jakie doświadczenie ma personel sprzątający? Czy już świadczyliście podobne usługi dla gastronomii?

Czy posiadacie referencje? I czy korzystacie z ekologicznych środków czystości?

Utrzymanie czystości to także dokumenty

Upewnij się, że wytypowana przez Ciebie firma sprzątająca posiada wszystkie niezbędne dokumenty do prowadzenia działalności gospodarczej, certyfikaty oraz ubezpieczenie na wypadek zniszczeń, jakie mogą wyniknąć. Wynajmowanie usługi sprzątania w restauracji zapewne dla wielu z Was budzi pewne obawy, ale gdy już raz spróbujemy nigdy nie będziemy chcieli tego zmieniać. Ty jako pracodawca zapewnisz ulgę swoim pracownikom, którzy nie będą już mieli z tyłu głowy, ze trzeba jeszcze posprzątać po Klientach, tylko skupią się na ich głównym zadaniu, jakim jest gotowanie czy obsługa Klienta.


Serwis Informacyjny Branży Czystości - www.branzaczystosci.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 27 czerwca

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Morskiej energetyce wiatrowej brakuje kadr. Wyzwaniem jest też przygotowanie portów do budowy i obsługi farm na Bałtyku

W 2040 roku Polska ma szansę być już dojrzałym rynkiem w branży morskiej energetyki wiatrowej, wiodąc prym w basenie Morza Bałtyckiego. Warunkami są jednak dostosowanie zaplecza portowego, rozwój innowacji oraz infrastruktury logistycznej i obsługowej, a także budowa kadr, których dziś brakuje – wynika z nowego raportu „Energia (od)nowa” ILF Consulting Engineers Polska. Eksperci wskazują, że wyzwaniem będzie też jak największe zaangażowanie w rozwój sektora offshore polskich przedsiębiorstw. W tej chwili optymistyczne szacunki zakładają, że udział krajowych dostawców produktów i usług w polskim rynku, wartym ok. 130 mld zł, nie przekroczy 50 proc.

Prawo

Szykują się duże zmiany w ochronie osób zgłaszających nieprawidłowości w miejscu pracy. W grudniu zaczną obowiązywać nowe przepisy

– Dyrektywa o ochronie sygnalistów to nowa regulacja, która stanowi część porządku prawnego Unii Europejskiej i musi zostać zaimplementowana do krajowych systemów prawnych do grudnia 2021 roku – mówi dr Beata Baran, partner w Kancelarii BKB Baran Książek Bigaj. Prace nad polskim projektem ustawy trwają, a odpowiedzialne za ich przebieg jest Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii. Jednak firmy powinny już teraz rozpocząć przygotowania do wdrożenia nowych obowiązków i procedur. Chodzi o zapewnienie odpowiedniej ochrony osobom zgłaszającym nieprawidłowości w miejscu pracy, a także implementację samych systemów whistleblowingowych. Nowe obowiązki będą dotyczyły podmiotów zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego.

Inwestycje

Po zapaści w pandemii stawki najmu mieszkań zaczynają wzrastać. Coraz bardziej zainteresowani tym segmentem są najwięksi deweloperzy

Najem mieszkań mocno ucierpiał w trakcie pandemii COVID-19. Z nowego raportu Expandera i Rentier.io wynika jednak, że sytuacja się stabilizuje, a od stycznia br. stawki najmu wzrosły już w 9 z 16 polskich miast. Analitycy prognozują, że rynek najmu w Polsce będzie się rozwijał i profesjonalizował, a w ten trend chce się wpisać Budimex Nieruchomości, który pod koniec maja został przejęty przez polski fundusz inwestycyjny Cornerstone Partners oraz czeską grupę deweloperską Crestyl. Spółka pod nową nazwą Spravia chce tym samym budować również mieszkania dla inwestorów instytucjonalnych zajmujących się najmem.

Finanse

Prawie 8 mld euro w nowym programie finansowania innowacji. Będą z niego mogły skorzystać również firmy niezajmujące się dotąd taką działalnością

Najprawdopodobniej już w pierwszej połowie przyszłego roku zostaną uruchomione Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki. Program ten ma być jednym z głównych źródeł finansowania badań i rozwoju oraz innowacji w najbliższych sześciu latach, a jego budżet opiewa na ok. 36 mld zł. Na wsparcie finansowe i mentoringowe będą mogły liczyć m.in. firmy, które nie miały dotąd do czynienia z działalnością innowacyjną. – Chcemy, żeby każda firma – zarówno doświadczona, jak i ta, która dopiero stawia pierwsze kroki w innowacjach – znalazła dla siebie odpowiednią pomoc – mówi Katarzyna Kaczkowska z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.