Przegląd mediów

Movie Games rozpoczyna współpracę z Discovery

2018-05-17  |  10:47
Przegląd mediów

Nowy projekt, realizowany we współpracy z Discovery Licensing INC przeniesie gracza do realiów zimowej Alaski, gdzie bohater, kierowca amerykańskiej ciężarówki będzie realizował zlecenia i codziennie walczył o przetrwanie. Projekt obecnie nosi roboczy tytuł „Alaskan Truck Simulator”. Umowa przewiduje możliwość wydania tytułu poza wersją PC również na następujących platformach: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, a także na platformy mobilne (iOS, Android). W ramach współpracy, Discovery Licensing INC aktywnie zaangażuje się nie tylko w proces produkcji, ale także akcje marketingowe i promocyjne gry oraz PR. Działania w zakresie promowania tytułu uwzględniają obecność gier w programach telewizyjnych, wsparcie wizerunkowe gwiazd znanych z programów Discovery, promowanie gier na kanałach Social Media i w serwisach internetowych. Podpisana umowa otwiera również możliwość dalszej współpracy przy kolejnych umowach licencyjnych programów produkowanych z uniwersum Discovery Communications (m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Travel).

– Branżę gier komputerowych cechuje duża dynamika, dlatego też stale poszukujemy nowych dróg rozwoju i dywersyfikacji dla Movie Games. W kwietniu tego roku rozpoczęliśmy działania związane z poszerzeniem portfolio poprzez portowanie naszych tytułów na Nintendo Switch, PS4 i XBOX One. Decyzja ta nie tylko w znaczny sposób przełoży się na potencjał wyników finansowych Spółki, ale również umożliwiła nam pracę z największymi globalnymi podmiotami. Współpraca z takim partnerem jak Discovery Licensing INC. to dla nas ogromny zaszczyt i dowód uznania naszej dotychczasowej pracy oraz możliwość przedstawienia tytułów Movie Games dziesiątkom milionów widzów programów Discovery – mówi Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

– Współpraca z Movie Games nie jest naszą pierwszą aktywnością na rynku gier komputerowych. Stworzony wraz z PlayWay w 2017 roku, symulator poszukiwacza złota - Gold Rush był świetnym początkiem naszych działań w branży gier. Entuzjastycznie przyjęty na całym świecie, Gold Rush trafił tuż po premierze na listę TOP 3 Bestsellers platformy Steam. Teraz, tworząc „Alaskan Truck Simulator”, wierzymy, że dzięki naszym dotychczasowym doświadczeniom, a także profesjonalizmowi Movie Games w zakresie produkcji i marketingu gier, jesteśmy w stanie powtórzyć ten spektakularny sukces, tworząc kolejny, świetny tytuł, którego wyniki przekroczyć mogą nawet nasze oczekiwania – komentuje Matt Bonaccorso, Dyrektor departamentu Digital Products & eCommerce Discovery Communications.

Gold Rush oparty na popularnej produkcji telewizyjnej o tym samym tytule (obecnie emitowany jest 8 sezon Gold Rush na kanale Discovery Channel) osiągnął imponujący wynik sprzedaży. Już pierwszego dnia zwrócił wszystkie poniesione koszty produkcji i marketingu, by po 3 dniach mieć na swoim koncie aż 44 tysiące sprzedanych egzemplarzy. Według danych z portalu SteamSpy, aktualnie liczba sprzedanych kopii tytułu wynosi około 180 tysięcy (7 miesięcy od dnia premiery) przy cenie 20$. Dodatkowym potwierdzeniem sukcesu produkcji i zainteresowania fanów była zakończona sukcesem kampania crowdfundingowa Kickstarter, która pozwoliła zgromadzić 121,473 dolarów kanadyjskich, przyciągając uwagę ponad 5 tysięcy osób, które wsparły projekt.

Premiera gry przewidziana jest na przełom 2018/2019.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 17 maja

Kalendarium

Telekomunikacja

Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych

Wsparcie mentoringowe i pomoc w komercjalizacji nowych rozwiązań to główne potrzeby młodych przedsiębiorstw. Rozwój może umożliwić im współpraca z korporacjami i dużym biznesem, a – jak wynika z badań Fundacji StartUp Poland – ponad 80 proc. start-upów jest otwartych na takie rozwiązanie. Naprzeciw potrzebom w tym zakresie wychodzi zainicjowany przez UPC Polska program THINK BIG, który wspiera młode firmy rozwijające swój biznes w oparciu o nowe technologie. W tegorocznej, już szóstej edycji zostaną wyłonione najlepsze rozwiązania, które wspierają cyfrową transformację.

Ochrona środowiska

Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie. Innowacje w energetyce pomogłyby zaoszczędzić 180 mld w ciągu 7 lat

Smog – zgodnie z szacunkami Komisji Europejskiej – odpowiada za ok. 10 proc. przedwczesnych zgonów na świecie i kosztuje unijną gospodarkę nawet 475 mld euro rocznie. Wdrożenie innowacyjnych technologii w energetyce może przynieść nawet 183 mld euro oszczędności w ciągu nadchodzących 7 lat. Są wśród nich niskoemisyjne systemy grzewcze, tzw. generacja rozproszona, elektromobilność i niskoemisyjny transport czy wykorzystanie odpadów jako surowca do produkcji energii. – To na nich będzie się opierała ewolucja systemu energetycznego, która pozwoli nam zrealizować cele w obszarze jakości powietrza – podkreśla Marcin Lewenstein, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy.

Finanse

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy

Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU S.A. Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska plasuje się dopiero na 14. pozycji w Europie i wciąż ma do nadgonienia duży dystans względem Wielkiej Brytanii czy Niemiec. Rodzimy rynek ubezpieczeniowy jest też w fazie dynamicznych zmian, a wiodącymi trendami są wszechobecna cyfryzacja i konsolidacja. W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer, które lada moment pojawi się na rynku pod nowym brandem – Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group.

Finanse

80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii

Duże firmy angażują się w działania społecznej odpowiedzialności biznesu. Robi to już 80 proc. z nich. CSR zwiększa zaufanie do przedsiębiorstwa – 83 proc. przedstawicieli pokolenia Y uznaje, że sukces firmy powinien wykraczać poza wyniki finansowe. Zdecydowana większość uważa, że największe firmy mają odpowiedni potencjał, by rozwiązywać problemy gospodarcze i społeczne. Przykładem takiego przedsiębiorstwa, jest Benefit Systems. Firma jako pierwsza spółka publiczna z regionu Europy Środkowo-Wschodniej otrzymała tytuł B Corporation przyznawany organizacjom, które w strategie działalności trwale wpisują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.