Przegląd mediów

listopad 2018

Myszka Miki zagości w Warsaw Spire

2018-11-13  |  11:24
Przegląd mediów

Myszka Miki, bohater legendarnej bajki Disneya, z okazji 90. rocznicy debiutu na ekranie zagości we wtorek w Warsaw Spire. W holu wieżowca przez całą dobę można będzie oglądać wystawę plakatów inspirowanych słynną animowaną postacią. Wystawa potrwa od 13 listopada do 6 grudnia.

 

Pierwszą animację z Myszką Miki „Parowiec Willie” pokazano szerokiej publiczności 18 listopada 1928 r. Była to również pierwsza udźwiękowiona animacja w historii kina. Od tego czasu postać z charakterystycznymi, czarnymi uszami jest ambasadorem Disneya na całym świecie. Po 90. latach Patryk Mogilnicki, ilustrator i grafik, z okazji 90. rocznicy ekranowego debiutu legendarnego bohatera zaprosił do współpracy ośmioro polskich ilustratorów: Hannę Cieślak, Gosię Herbę, Olę Niepsuj, Olę Szmidę, Daniela Gutowskiego, Tymka Jezierskiego, Dawida Ryskiego oraz Nesserart. Każdy z nich otrzymał zadanie, aby na swój własny sposób twórczo zinterpretować postać Myszki Miki.

 

Efektem współpracy jest dziewięć całkowicie odmiennych plakatów, pokazujących, jak bogatym źródłem inspiracji może być postać najsłynniejszej myszki. Artyści sięgnęli nie tylko po ikoniczną, doskonale rozpoznawalną na całym świecie formę graficzną Mikiego, ale odwoływali się też do historii bohatera i jej twórców.

 

Najważniejsze przy doborze ilustratorów do tego projektu było dla mnie to, by byli to rysownicy w pełni zdefiniowani, o rozpoznawalnym i charakterystycznym stylu. Tak, żeby po przetransportowaniu do ich światów tak mocnej ikony jak Miki światy te nadal pozostały autonomiczne. Istotne było też dla mnie to, żeby pomysł na ilustrację był równie ciekawy, jak jego wykonanie – mówi Patryk Mogielnicki.

 

Wystawa w Warsaw Spire wpisuje się w cykl organizowanych na całym świecie obchodów 90-lecia Myszki Miki. The Walt Disney Company świętuje rocznicę swojej największej gwiazdy poprzez rozmaite akcje specjalne, w tym m.in. nowojorską wystawę sztuki Mickey: The True Original Exhibition, emisje telewizyjne, wydarzenia w parkach rozrywki i okolicznościowe linie produktów.

 

Oprócz wystawy w warszawskim wieżowcu, 18 listopada na dynamicznej iluminacji fasady Warsaw Spire będzie można oglądać rocznicowy napis poświęcony Myszce Miki. Dla fanów przewidziano też liczne konkursy z nagrodami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 13 listopada

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.