Przegląd mediów

lipiec 2018

Niehigieniczni pracownicy serwisu sprzątającego

2018-07-19  |  22:10
Przegląd mediów

Do naszej redakcji wpłynęła wiadomość od zarządcy budynku biurowego w Polsce, który korzysta z usług wynajętej firmy sprzątającej. Wiadomość dotyczyła higieny pracowników serwisu sprzątającego. Zarządca skarży się na brak higieny niektórych pracowników świadczących usługę utrzymania czystości w budynku, którym zarządza. Temat jest dla nas bardzo kontrowersyjny, lecz postanowiliśmy go podjąć.

Twój pracownik to twoja wizytówka.

Pracownik serwisu sprzątającego jest nie tylko odpowiedzialny za profesjonalne utrzymanie czystości, lecz jest także naturalną wizytówką firmy w której pracuje. Oprócz firmowych koszulek i oznaczeń, kultury osobistej to wygląd i higiena są bardzo ważne. Nie można zapominać o bardzo ważnym przysłowiu „jak Cię widzą tak Cię piszą..”.

Osoby pracujące w naszej firmie świadczą o nas na zewnątrz i czy możemy się z tym zgadzać lub nie nawet po godzinach swojej pracy. Obecnie wiele firm dopisuje odpowiednie klauzule do umowy, które mówią o poprawnym zachowaniu i wyglądzie nawet po godzinach pracy. Obejmuje to zarówno dyrektorów, kierowników, specjalistów i osoby z pierwszej linii.

Higiena pracowników serwisu sprzątającego

Robiąc reaserch do artykułu zapytaliśmy znajomych, pracujących w biurach czy doświadczyli podobnej sytuacji, mianowicie czy odczuli nieprzyjemny zapach od pracowników serwisu sprzątającej lub zauważyli coś dziwnego w wyglądzie. Odpowiedzi niestety nie były zbyt zadowalające, wielu z zapytanych osób potwierdziło, że pracownicy serwisu sprzątającego nie są zbyt schludni i po prostu czuć od nich zapach potu.
Niektórzy wskazywali, że można wyczuć to najbardziej podczas jazdy w jednej windzie, zapach jest odrzucający i nie do wytrzymania. Także podczas sprzątania biurowych pokoi da się wyczuć brak higieny wśród pracowników serwisu sprzątającego. Często poruszany był także temat kultury osobistej pracowników, który pozostawiał wiele do życzenia.

Osoby pracujące w naszej firmie świadczą o nas na zewnątrz i czy możemy się z tym zgadzać lub nie nawet po godzinach swojej pracy. Obecnie wiele firm dopisuje odpowiednie klauzule do umowy, które mówią o poprawnym zachowaniu i wyglądzie nawet po godzinach pracy. Obejmuje to zarówno dyrektorów, kierowników, specjalistów i osoby z pierwszej linii.

Oczywiście nie możemy postawić tezy, że każdy pracownik lub w każdej firmie zdarzają się takie przypadki, lecz jest to dość powszechne i co najgorsze dzieje się. Od pracowników serwisu sprzątającego odpowiedzialnych za utrzymanie czystości wymaga się jednak aby higiena osobista została zachowana. Jak osoby zlecające , pracownicy czy nawet goście, którzy odwiedzają firmę gdzie wykonywana jest usługa mogą mieć pewność, że jest czysto skoro od osób za to odpowiedzialnych czuć nieprzyjemne zapachy lub ich wygląd delikatnie mówiąc nie jest schludny.

Odpowiedzialność kadry zarządzającej

Właściciele firm sprzątających lub osoby na stanowiskach kierowniczych powinny bardziej przyjrzeć się poruszonej kwestii. Na pewno rozmowa na ten temat z pracownikiem nie należy do przyjemnych i najłatwiejszych. Jednakże osoby zarządzające muszą stanąć na wysokości zadania i poruszyć ten temat o ile doszło do takiej sytuacji. To samo dotyczy zachowania pracowników serwisu sprzątającego i ich kultury osobistej.

Brak higieny może także być podłożem wielu konfliktów wśród współpracowników, co może skutkować niechęcią i brakiem odpowiedniej współpracy przy wykonywaniu usługi. Obniża to morale wśród załogi, ale także każdy błąd zostanie zapamiętany i zapisany przez osobę zlecającą co może nieść konsekwencje w postaci wymówienia umowy.

W związku z tematyką serwisu informacyjnego temat dotyczy pracowników serwisu sprzątającego, lecz ten problem dotyczy każdej branży. Wszędzie mamy do czynienia z poruszaną kwestią. Mamy nadzieję, że dzięki temu problem w wielu miejscach może zostać wyeliminowany.

red.


Serwis Informacyjny Branży Czystości - www.branzaczystosci.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 19 lipca

Kalendarium

Infrastruktura

Tylko co trzecia firma budowlana z optymizmem patrzy w przyszłość. Sytuacja branży będzie uzależniona od wzrostu gospodarczego i dostępu do pracowników

Ponad połowa firm budowlanych z sektora MŚP uważa, że sytuacja społeczno-gospodarcza w minionej dekadzie sprzyjała rozwojowi budownictwa w Polsce. Tylko co trzecia (37 proc.) jednak ocenia, że będzie ona sprzyjająca również w ciągu najbliższych 10 lat. Najczęściej wskazywaną barierą przyszłego rozwoju branży są braki kadrowe – wynika z badania „Budownictwo przyszłości. Pod lupą” opracowanego przez EFL.

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Obawa przez cyberatakami hamuje inwestycje firm w nowe technologie. Tylko zabezpieczenie całej sieci może ograniczyć zagrożenia

W 70 proc. firm obawy przed zapewnieniem odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa spowalniają projekty cyfryzacji – wynika z badań firmy Cisco. Obawy są uzasadnione, ponieważ w 2017 roku ponad 80 proc. firm padło ofiarą ataku hakerskiego. Eksperci podkreślają, że zabezpieczenie tylko urządzeń końcowych nie wystarczy, zwłaszcza w przemyśle. Cyberbezpieczeństwo powinno być wbudowane w infrastrukturę sieciową firm i stale uaktualniane w odpowiedzi na nowo wykrywane zagrożenia.

Handel

W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.

Firma

Microsoft stworzył modelową Fabrykę Przyszłości. Dzięki nowej technologii będzie można analizować dane z maszyn, planować produkcje i wykrywać awarie

Sektor produkcyjny otwiera się na nowy trend, jakim jest cyfrowa transformacja. Analiza danych zbieranych z maszyn produkcyjnych pozwoli lepiej planować proces produkcji i szybko reagować na potencjalne awarie, a co za tym idzie –ograniczyć koszty napraw. Microsoft stworzył koncept modelowej Fabryki Przyszłości, który pokazuje, jakie korzyści niesie za sobą pełna transformacja cyfrowa całego procesu produkcji. Wyzwaniem dla branży jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko wykorzystywanych danych, lecz także pracy maszyn i całego procesu wytwarzania.