Przegląd mediów

lipiec 2018

Niehigieniczni pracownicy serwisu sprzątającego

2018-07-19  |  22:10
Przegląd mediów

Do naszej redakcji wpłynęła wiadomość od zarządcy budynku biurowego w Polsce, który korzysta z usług wynajętej firmy sprzątającej. Wiadomość dotyczyła higieny pracowników serwisu sprzątającego. Zarządca skarży się na brak higieny niektórych pracowników świadczących usługę utrzymania czystości w budynku, którym zarządza. Temat jest dla nas bardzo kontrowersyjny, lecz postanowiliśmy go podjąć.

Twój pracownik to twoja wizytówka.

Pracownik serwisu sprzątającego jest nie tylko odpowiedzialny za profesjonalne utrzymanie czystości, lecz jest także naturalną wizytówką firmy w której pracuje. Oprócz firmowych koszulek i oznaczeń, kultury osobistej to wygląd i higiena są bardzo ważne. Nie można zapominać o bardzo ważnym przysłowiu „jak Cię widzą tak Cię piszą..”.

Osoby pracujące w naszej firmie świadczą o nas na zewnątrz i czy możemy się z tym zgadzać lub nie nawet po godzinach swojej pracy. Obecnie wiele firm dopisuje odpowiednie klauzule do umowy, które mówią o poprawnym zachowaniu i wyglądzie nawet po godzinach pracy. Obejmuje to zarówno dyrektorów, kierowników, specjalistów i osoby z pierwszej linii.

Higiena pracowników serwisu sprzątającego

Robiąc reaserch do artykułu zapytaliśmy znajomych, pracujących w biurach czy doświadczyli podobnej sytuacji, mianowicie czy odczuli nieprzyjemny zapach od pracowników serwisu sprzątającej lub zauważyli coś dziwnego w wyglądzie. Odpowiedzi niestety nie były zbyt zadowalające, wielu z zapytanych osób potwierdziło, że pracownicy serwisu sprzątającego nie są zbyt schludni i po prostu czuć od nich zapach potu.
Niektórzy wskazywali, że można wyczuć to najbardziej podczas jazdy w jednej windzie, zapach jest odrzucający i nie do wytrzymania. Także podczas sprzątania biurowych pokoi da się wyczuć brak higieny wśród pracowników serwisu sprzątającego. Często poruszany był także temat kultury osobistej pracowników, który pozostawiał wiele do życzenia.

Osoby pracujące w naszej firmie świadczą o nas na zewnątrz i czy możemy się z tym zgadzać lub nie nawet po godzinach swojej pracy. Obecnie wiele firm dopisuje odpowiednie klauzule do umowy, które mówią o poprawnym zachowaniu i wyglądzie nawet po godzinach pracy. Obejmuje to zarówno dyrektorów, kierowników, specjalistów i osoby z pierwszej linii.

Oczywiście nie możemy postawić tezy, że każdy pracownik lub w każdej firmie zdarzają się takie przypadki, lecz jest to dość powszechne i co najgorsze dzieje się. Od pracowników serwisu sprzątającego odpowiedzialnych za utrzymanie czystości wymaga się jednak aby higiena osobista została zachowana. Jak osoby zlecające , pracownicy czy nawet goście, którzy odwiedzają firmę gdzie wykonywana jest usługa mogą mieć pewność, że jest czysto skoro od osób za to odpowiedzialnych czuć nieprzyjemne zapachy lub ich wygląd delikatnie mówiąc nie jest schludny.

Odpowiedzialność kadry zarządzającej

Właściciele firm sprzątających lub osoby na stanowiskach kierowniczych powinny bardziej przyjrzeć się poruszonej kwestii. Na pewno rozmowa na ten temat z pracownikiem nie należy do przyjemnych i najłatwiejszych. Jednakże osoby zarządzające muszą stanąć na wysokości zadania i poruszyć ten temat o ile doszło do takiej sytuacji. To samo dotyczy zachowania pracowników serwisu sprzątającego i ich kultury osobistej.

Brak higieny może także być podłożem wielu konfliktów wśród współpracowników, co może skutkować niechęcią i brakiem odpowiedniej współpracy przy wykonywaniu usługi. Obniża to morale wśród załogi, ale także każdy błąd zostanie zapamiętany i zapisany przez osobę zlecającą co może nieść konsekwencje w postaci wymówienia umowy.

W związku z tematyką serwisu informacyjnego temat dotyczy pracowników serwisu sprzątającego, lecz ten problem dotyczy każdej branży. Wszędzie mamy do czynienia z poruszaną kwestią. Mamy nadzieję, że dzięki temu problem w wielu miejscach może zostać wyeliminowany.

red.


Serwis Informacyjny Branży Czystości - www.branzaczystosci.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 19 lipca

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Blisko 200 mln euro trafi na transport kolejowy i paliwa alternatywne. BGK i Komisja Europejska rozdysponują granty na realizację takich projektów

Przyspieszenie rozwoju europejskiej sieci transportowej oraz paliw alternatywnych – to dwa priorytety finansowania w ramach instrumentu CEF Transport Blending Facility. Prywatne i publiczne podmioty mogą się ubiegać w nim o unijne granty na realizację projektów z tych obszarów. Do rozdysponowania jest w sumie 198 mln euro. Dofinansowanie w minimalnej wysokości 1 mln euro na projekt przyznaje Komisja Europejska. Dotacja łączy się z kredytem udzielanym przez Bank Gospodarstwa Krajowego. To pierwsza instytucja narodowa, która współpracuje z Komisją Europejką przy wdrażaniu tego programu.

Polityka

Pracodawcy RP: Wprowadzenie prezydenckiego pomysłu emerytur stażowych doprowadziłoby do braku pracowników. Wypłacane świadczenia byłyby niskie

Kobiety po 35 latach pracy, a mężczyźni po 40 latach mogliby zyskać prawo do wcześniejszej emerytury stażowej – proponuje Andrzej Duda. Eksperci podkreślają, że jest to postulat, który spodoba się związkowcom, natomiast pracodawcy mogą mieć problem ze znalezieniem pracowników, bowiem osoby ze średnim wykształceniem zyskiwałyby prawo do świadczenia o około 5–7 lat wcześniej niż obecnie. Zdaniem głównego ekonomisty Pracodawców RP przy obecnym stanie demografii sami zainteresowani będą się borykać z niskim poziomem emerytur, niewystarczającym na zaspokojenie podstawowych potrzeb.

CES Las Vegas 2020

Bankowość

Klienci niechętni udostępnianiu fintechom swoich danych transakcyjnych. Bezpieczeństwo kluczowym aspektem zmian w bankowości

Dyrektywa PSD2, która wdraża otwartą bankowość, pozwala fintechom tworzyć całkiem nowe usługi finansowe dla klientów banków. Otwiera także nowe możliwości współpracy tych podmiotów z bankami. Może się jednak okazać, że największym beneficjentem nowych przepisów będą nie fintechy, ale właśnie zaawansowane technologicznie banki. Wynika to po części z niechęci klientów do udostępniania swoich danych transakcyjnych innym podmiotom.

Konsument

96 proc. rodziców świadomie planuje posiłek w podróży z dziećmi. Przy wyborze miejsca kierują się głównie bezpieczeństwem żywności i czystością

Prawie wszyscy rodzie podróżujący z dziećmi na dłuższych trasach świadomie planują posiłki w drodze – wynika z raportu Federacji Konsumentów „Posiłki w podróży z dziećmi”. Przy wyborze miejsca postoju najważniejsza jest higiena przygotowywania posiłków, czystość miejsca i zróżnicowane menu. 82 proc. wybiera restauracje sieciowe.