Przegląd mediów

26
maj
lipiec 2018

Niehigieniczni pracownicy serwisu sprzątającego

2018-07-19  |  22:10
Przegląd mediów

Do naszej redakcji wpłynęła wiadomość od zarządcy budynku biurowego w Polsce, który korzysta z usług wynajętej firmy sprzątającej. Wiadomość dotyczyła higieny pracowników serwisu sprzątającego. Zarządca skarży się na brak higieny niektórych pracowników świadczących usługę utrzymania czystości w budynku, którym zarządza. Temat jest dla nas bardzo kontrowersyjny, lecz postanowiliśmy go podjąć.

Twój pracownik to twoja wizytówka.

Pracownik serwisu sprzątającego jest nie tylko odpowiedzialny za profesjonalne utrzymanie czystości, lecz jest także naturalną wizytówką firmy w której pracuje. Oprócz firmowych koszulek i oznaczeń, kultury osobistej to wygląd i higiena są bardzo ważne. Nie można zapominać o bardzo ważnym przysłowiu „jak Cię widzą tak Cię piszą..”.

Osoby pracujące w naszej firmie świadczą o nas na zewnątrz i czy możemy się z tym zgadzać lub nie nawet po godzinach swojej pracy. Obecnie wiele firm dopisuje odpowiednie klauzule do umowy, które mówią o poprawnym zachowaniu i wyglądzie nawet po godzinach pracy. Obejmuje to zarówno dyrektorów, kierowników, specjalistów i osoby z pierwszej linii.

Higiena pracowników serwisu sprzątającego

Robiąc reaserch do artykułu zapytaliśmy znajomych, pracujących w biurach czy doświadczyli podobnej sytuacji, mianowicie czy odczuli nieprzyjemny zapach od pracowników serwisu sprzątającej lub zauważyli coś dziwnego w wyglądzie. Odpowiedzi niestety nie były zbyt zadowalające, wielu z zapytanych osób potwierdziło, że pracownicy serwisu sprzątającego nie są zbyt schludni i po prostu czuć od nich zapach potu.
Niektórzy wskazywali, że można wyczuć to najbardziej podczas jazdy w jednej windzie, zapach jest odrzucający i nie do wytrzymania. Także podczas sprzątania biurowych pokoi da się wyczuć brak higieny wśród pracowników serwisu sprzątającego. Często poruszany był także temat kultury osobistej pracowników, który pozostawiał wiele do życzenia.

Osoby pracujące w naszej firmie świadczą o nas na zewnątrz i czy możemy się z tym zgadzać lub nie nawet po godzinach swojej pracy. Obecnie wiele firm dopisuje odpowiednie klauzule do umowy, które mówią o poprawnym zachowaniu i wyglądzie nawet po godzinach pracy. Obejmuje to zarówno dyrektorów, kierowników, specjalistów i osoby z pierwszej linii.

Oczywiście nie możemy postawić tezy, że każdy pracownik lub w każdej firmie zdarzają się takie przypadki, lecz jest to dość powszechne i co najgorsze dzieje się. Od pracowników serwisu sprzątającego odpowiedzialnych za utrzymanie czystości wymaga się jednak aby higiena osobista została zachowana. Jak osoby zlecające , pracownicy czy nawet goście, którzy odwiedzają firmę gdzie wykonywana jest usługa mogą mieć pewność, że jest czysto skoro od osób za to odpowiedzialnych czuć nieprzyjemne zapachy lub ich wygląd delikatnie mówiąc nie jest schludny.

Odpowiedzialność kadry zarządzającej

Właściciele firm sprzątających lub osoby na stanowiskach kierowniczych powinny bardziej przyjrzeć się poruszonej kwestii. Na pewno rozmowa na ten temat z pracownikiem nie należy do przyjemnych i najłatwiejszych. Jednakże osoby zarządzające muszą stanąć na wysokości zadania i poruszyć ten temat o ile doszło do takiej sytuacji. To samo dotyczy zachowania pracowników serwisu sprzątającego i ich kultury osobistej.

Brak higieny może także być podłożem wielu konfliktów wśród współpracowników, co może skutkować niechęcią i brakiem odpowiedniej współpracy przy wykonywaniu usługi. Obniża to morale wśród załogi, ale także każdy błąd zostanie zapamiętany i zapisany przez osobę zlecającą co może nieść konsekwencje w postaci wymówienia umowy.

W związku z tematyką serwisu informacyjnego temat dotyczy pracowników serwisu sprzątającego, lecz ten problem dotyczy każdej branży. Wszędzie mamy do czynienia z poruszaną kwestią. Mamy nadzieję, że dzięki temu problem w wielu miejscach może zostać wyeliminowany.

red.


Serwis Informacyjny Branży Czystości - www.branzaczystosci.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 19 lipca

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Pandemia sprzyja większej brawurze na drogach. Bezpieczeństwo mają poprawić wyższe kary i ograniczniki prędkości w samochodach

Z powodu koronawirusa na niektórych drogach krajowych liczba aut spadła nawet o 80 proc. W czasie pandemii Polacy jeżdżą mniej, za to bardziej niebezpiecznie – tylko od 24 kwietnia do 6 maja w wypadkach zginęło 76 osób, czyli średnio sześć–siedem dziennie. Najczęstszą przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość, bo puste ulice zachęcają do większej brawury. O bezpieczną jazdę apelują producenci samochodów. Volvo wprowadza automatyczne ograniczenie prędkości we wszystkich swoich autach do 180 km/h. Kierowca będzie też mógł zaprogramować dodatkowe ograniczenia prędkości maksymalnej.

Handel

Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie wirtualnych kas fiskalnych w branży gastronomicznej, hotelarskiej i transportowej. Eksperci spodziewają się powiększenia szarej strefy

Możliwość stosowania wirtualnych kas fiskalnych, zgodnie z projektem rozporządzenia Ministerstwa Finansów, miała mieć tylko branża transportowa, ale w maju rozszerzono katalog podmiotów również o branżę gastronomiczną, hotelarską i handlu węglem. – Nie powinniśmy zaczynać od takich wrażliwych podatkowo sektorów – podkreślają eksperci. Ich zdaniem wprowadzenie wirtualnych kas rodzi pole do nadużyć i unikania rejestracji transakcji, co może prowadzić do wzrostu szarej strefy i zmniejszenia wpływów z VAT do budżetu. Ze względu na łatwość ingerencji w oprogramowanie rośnie też ryzyko wycieku danych i szpiegostwa gospodarczego.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Fundusze unijne

90 mln zł trafi na działania wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Rusza nabór środków w konkursie ze środków unijnych

Od 25 maja do 31 lipca potrwa nabór wniosków w ramach konkursu na działania w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży. 90 mln zł zostanie przeznaczone na uruchomienie co najmniej sześciu kolejnych Środowiskowych Centrów Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży. Budowa takich ośrodków, do których mogą zgłaszać się młodzież i rodzice z dziećmi z problemami psychicznymi, to element szeroko zakrojonej reformy psychiatrii skierowanej do tej grupy pacjentów. Pandemia wstrzymała jednak prace nad budową kolejnych etapów opieki psychiatrycznej.

Handel

Pandemia przewartościuje układ sił w globalnej gospodarce i zmieni relacje handlowe między krajami. Spadnie znaczenie Chin jako globalnej fabryki świata

Światowy PKB spadnie w 2020 roku o 3 proc. – przewidywał w połowie kwietnia Międzynarodowy Fundusz Walutowy. Mocniej ucierpią kraje rozwinięte, a spośród rynków rozwijających się te europejskie i południowoamerykańskie stracą bardziej niż azjatyckie. Nakładająca się na to wojna handlowa oraz poszukiwanie nowych relacji biznesowych spowodują, że świat może nie wrócić już do kształtu sprzed pandemii koronawirusa. Zdaniem Radosława Pyffela z Akademii Leona Koźmińskiego Polska będzie musiała odnaleźć się w tym nowym świecie nie tylko w aspekcie gospodarczym, ale też społecznym i psychologicznym.