Przegląd mediów

21
kwiecień
Najnowszy wpis

Rok RODO

lipiec 2018

Niehigieniczni pracownicy serwisu sprzątającego

2018-07-19  |  22:10
Przegląd mediów

Do naszej redakcji wpłynęła wiadomość od zarządcy budynku biurowego w Polsce, który korzysta z usług wynajętej firmy sprzątającej. Wiadomość dotyczyła higieny pracowników serwisu sprzątającego. Zarządca skarży się na brak higieny niektórych pracowników świadczących usługę utrzymania czystości w budynku, którym zarządza. Temat jest dla nas bardzo kontrowersyjny, lecz postanowiliśmy go podjąć.

Twój pracownik to twoja wizytówka.

Pracownik serwisu sprzątającego jest nie tylko odpowiedzialny za profesjonalne utrzymanie czystości, lecz jest także naturalną wizytówką firmy w której pracuje. Oprócz firmowych koszulek i oznaczeń, kultury osobistej to wygląd i higiena są bardzo ważne. Nie można zapominać o bardzo ważnym przysłowiu „jak Cię widzą tak Cię piszą..”.

Osoby pracujące w naszej firmie świadczą o nas na zewnątrz i czy możemy się z tym zgadzać lub nie nawet po godzinach swojej pracy. Obecnie wiele firm dopisuje odpowiednie klauzule do umowy, które mówią o poprawnym zachowaniu i wyglądzie nawet po godzinach pracy. Obejmuje to zarówno dyrektorów, kierowników, specjalistów i osoby z pierwszej linii.

Higiena pracowników serwisu sprzątającego

Robiąc reaserch do artykułu zapytaliśmy znajomych, pracujących w biurach czy doświadczyli podobnej sytuacji, mianowicie czy odczuli nieprzyjemny zapach od pracowników serwisu sprzątającej lub zauważyli coś dziwnego w wyglądzie. Odpowiedzi niestety nie były zbyt zadowalające, wielu z zapytanych osób potwierdziło, że pracownicy serwisu sprzątającego nie są zbyt schludni i po prostu czuć od nich zapach potu.
Niektórzy wskazywali, że można wyczuć to najbardziej podczas jazdy w jednej windzie, zapach jest odrzucający i nie do wytrzymania. Także podczas sprzątania biurowych pokoi da się wyczuć brak higieny wśród pracowników serwisu sprzątającego. Często poruszany był także temat kultury osobistej pracowników, który pozostawiał wiele do życzenia.

Osoby pracujące w naszej firmie świadczą o nas na zewnątrz i czy możemy się z tym zgadzać lub nie nawet po godzinach swojej pracy. Obecnie wiele firm dopisuje odpowiednie klauzule do umowy, które mówią o poprawnym zachowaniu i wyglądzie nawet po godzinach pracy. Obejmuje to zarówno dyrektorów, kierowników, specjalistów i osoby z pierwszej linii.

Oczywiście nie możemy postawić tezy, że każdy pracownik lub w każdej firmie zdarzają się takie przypadki, lecz jest to dość powszechne i co najgorsze dzieje się. Od pracowników serwisu sprzątającego odpowiedzialnych za utrzymanie czystości wymaga się jednak aby higiena osobista została zachowana. Jak osoby zlecające , pracownicy czy nawet goście, którzy odwiedzają firmę gdzie wykonywana jest usługa mogą mieć pewność, że jest czysto skoro od osób za to odpowiedzialnych czuć nieprzyjemne zapachy lub ich wygląd delikatnie mówiąc nie jest schludny.

Odpowiedzialność kadry zarządzającej

Właściciele firm sprzątających lub osoby na stanowiskach kierowniczych powinny bardziej przyjrzeć się poruszonej kwestii. Na pewno rozmowa na ten temat z pracownikiem nie należy do przyjemnych i najłatwiejszych. Jednakże osoby zarządzające muszą stanąć na wysokości zadania i poruszyć ten temat o ile doszło do takiej sytuacji. To samo dotyczy zachowania pracowników serwisu sprzątającego i ich kultury osobistej.

Brak higieny może także być podłożem wielu konfliktów wśród współpracowników, co może skutkować niechęcią i brakiem odpowiedniej współpracy przy wykonywaniu usługi. Obniża to morale wśród załogi, ale także każdy błąd zostanie zapamiętany i zapisany przez osobę zlecającą co może nieść konsekwencje w postaci wymówienia umowy.

W związku z tematyką serwisu informacyjnego temat dotyczy pracowników serwisu sprzątającego, lecz ten problem dotyczy każdej branży. Wszędzie mamy do czynienia z poruszaną kwestią. Mamy nadzieję, że dzięki temu problem w wielu miejscach może zostać wyeliminowany.

red.


Serwis Informacyjny Branży Czystości - www.branzaczystosci.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 19 lipca

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.