Przegląd mediów

grudzień 2013

Rosja przetestowała międzykontynentalny pocisk atomowy ‘YARS’ ICBM

2013-12-25  |  20:34
Przegląd mediów

Wprowadzony system może stać się podstawą ogłoszonego planu reinkarnacji programu jądrowego „Nuklearny pociąg”.

We Wtorek o godzinie o godzinie 11.00 czasu moskiewskiego (07:00 GMT) w bazie wojskowej region Archangielska w Rosji miała miejsce próba pocisku „RS-24 Yars”. Głowice uderzyły w obrane cele Kamczatce w regionie Pacyfiku, poinformował rzecznik prasowy Strategicznych Siły Rakietowych Igor Jegorow.

Najnowszy rosyjski mobilny system międzykontynentalnych rakiet balistycznych (ICBM) może wystrzelić co najmniej cztery głowice termojądrowe każdą o wadze 300 kiloton do celów znajdujących się 11000 km od miejsca wystrzału. Rakiety mają zdolności obronne co sprawia, że mogą uniknąć tarcz antyrakietowych.


 
Kompleks jest mobilny a jego faza ładowania jest znacznie krótsza. Rosyjskie siły zbrojne ogłosiły w zeszłym tygodniu, że przygotowują się do wprowadzenia pociągów jądrowych co ma sprawić szybsze przemieszczanie się rakiet na szynach kolejowych. Jak informuje RIA Novosti będzie to kolejna modyfikacja RS-24 Yars. Plan ma być zrealizowany w połowie 2014 roku.

 

http://europejczycy.info/28623/konflikty/rosja-przetestowala-miedzykontynentalny-pocisk-atomowy-yars-icbm/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 25 grudnia

Medium

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Transport

Branża transportowa nie skorzysta na tarczy antykryzysowej. Bez realnej pomocy przewoźników czeka fala upadłości

– Branża transportowa znalazła się w tragicznej sytuacji, przewoźnicy stoją pod ścianą – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak podkreśla, przedsiębiorcy bardzo liczyli na rozwiązania zawarte w rządowej tarczy antykryzysowej, ale ta praktycznie nie objęła branży transportowej. Bez rządowej kroplówki i zastrzyku finansowania czeka ją fala upadłości. Część właścicieli firm działających w branży, która zatrudnia ponad 0,5 mln pracowników, już rozpoczęła zwolnienia.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Alior modernizuje swoje oddziały. Stawia także na rozwój usług online

Klienci bankowości oczekują przede wszystkim wygody, a budowanie ich pozytywnych doświadczeń jest opłacalne. Co drugi klient poleci usługi banku, z którego jest usatysfakcjonowany wynika z badań PwC. Alior Bank prowadzi szeroko zakrojone analizy satysfakcji i potrzeb klientów i na tej podstawie rozpoczął już proces modernizacji swoich placówek. Stawia na ich digitalizację oraz zapewnienie klientom komfortu i dyskrecji, a dodatkowo każda z nich ma też być proekologiczna. 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Infrastruktura

Jerzy Kurella: 1,5 mld dol. od Gazpromu trzeba przeznaczyć na racjonalne inwestycje w wydobycie krajowe oraz produkcję biogazu

Cena gazu w kontrakcie jamalskim była nierynkowa i przez lata zawyżana – uznał Trybunał Arbitrażowy w Sztokholmie, który wydał wyrok kończący ponad pięcioletni spór o zmianę formuły ceny gazu pomiędzy rosyjskim Gazpromem i PGNiG na korzyść polskiej spółki. Nakazał też wstecznie zmienić sposób naliczania ceny gazu w kontrakcie jamalskim. Nowa formuła będzie ściśle powiązana z notowaniami tego surowca w Europie Zachodniej. PGNiG szacuje, że w związku z tą zmianą Gazprom będzie musiał zwrócić jej nadpłatę w wysokości 1,5 mld dol., czyli ok. 6,2 mld zł. – Ta kwota powinna zostać przeznaczona na racjonalnie prowadzone inwestycje w wydobycie krajowe oraz technologie związane z produkcją biogazu – zauważa były prezes spółki Jerzy Kurella.