Przegląd mediów

marzec 2020

Rusza sprzedaż IV etapu osiedla Stella na warszawskim Bemowie

2020-03-31  |  11:43
Przegląd mediów

Deweloper Profbud rozpoczął sprzedaż mieszkań czwartego etapu osiedla Stella, zlokalizowanego przy ul. Człuchowskiej w Warszawie. Gwiazdę Bemowa, jak bywa nazywana inwestycja, charakteryzuje niebanalna konstrukcja i harmonijny wygląd. Na mieszkańców czekają 74 lokale.

Osiedle Stella wyróżnia nowoczesna estetyka, zarówno bryły, jak i wykończenia części wspólnych. Elewację budynku podkreśla biała rama kontrastująca z wypełniającymi ją czarnymi przestrzeniami oraz duże przeszklenia okien i balkonów. W IV etapie inwestycji powstanie pięciokondygnacyjny budynek usytuowany przy ul. Rozłogi 16. Wybudowane zostaną 74 mieszkania o powierzchniach od 29 do 88 m² i wysokości 2,7 m. Lokale zaprojektowano tak, aby móc oddzielić strefę dzienną od nocnej. Jednocześnie zwrócono szczególną uwagę na ich ustawność, dając lokatorom możliwość wprowadzenia zmian, zgodnie z własnymi potrzebami. Każde z mieszkań posiada balkon lub loggię, a w przypadku tych znajdujących się na parterze od strony patio – ogródek. Na mieszkańców będą czekały także miejsca postojowe w garażu podziemnym. Wokół budynku nasadzona zostanie niska i wysoka zieleń. Pomyślano również o małej architekturze, którą stanowić będą wygodne ławki, stojaki na rowery oraz kosze na odpadki, pozwalające utrzymać porządek.

Osiedle Stella, zlokalizowane w samym sercu Bemowa, tworzą cztery wielokondygnacyjne budynki, z których najwyższy ma czternaście pięter. To wysokość była m.in. inspiracją dla nazwy nieruchomości, która pochodzi od łacińskiego słowa „stella”, oznaczającego gwiazdę. Atutem inwestycji jest dostęp do rozwiniętej infrastruktury komunikacyjnej, a w niedalekiej przyszłości także do pobliskiej stacji metra linii M2. W pobliżu znajdują się również centra handlowe, sklepy, restauracje i kawiarnie. Na miłośników aktywnego wypoczynku czekają miejsca rekreacji i tereny zielone, m.in. Park Górczewska.

Osiedle Stella realizowane jest przez warszawskiego dewelopera Profbud wspólnie ze Spółdzielnią Mieszkaniową Rozłogi. Za projekt odpowiada biuro Mąka-Sojka Architekci. Do tej pory w całej inwestycji sprzedano prawie 500 mieszkań. Zakończenie czwartego etapu przewidziane jest na I kwartał 2022 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 31 marca

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Efekty pandemii widoczne w wyszukiwarce Google. Praca zdalna, zwolnienia i e-zakupy wśród najpopularniejszych haseł

W ostatnich tygodniach życie codzienne i zawodowe Polaków przeniosło się do sieci. Tam również szukamy informacji, jak sobie radzić z nową rzeczywistością. Statystyki wyszukiwarki Google pokazują, że wśród najpopularniejszych haseł są te związane z pracą zdalną, zwolnieniami czy zasiłkami dla bezrobotnych. Z kolei przedsiębiorcy masowo szukają informacji o rządowej pomocy w ramach tzw. tarczy antykryzysowej albo uczą się zakładać sklepy internetowe.

Prawo

Biura podróży i ich klienci nie są chronieni w wystarczającym stopniu. Wątpliwości budzi długi okres na zwrot pieniędzy czy voucher zamiast gotówki

– Przepisy w obecnym kształcie nie chronią ani interesów organizatorów turystyki, ani samych podróżnych – ocenia Paweł Wójcik, adwokat Kancelarii RWW.legal Rusin Wójcik. Specustawa wprowadziła regulacje, zgodnie z którymi rozwiązanie umowy jest skuteczne dopiero po 180 dniach. Biuro podróży ma tyle dni na zwrot wpłaconych przez klienta środków, częściej jednak organizatorzy proponują podróżnym voucher do realizacji na poczet przyszłych imprez turystycznych w ciągu roku.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Rośnie eksport śliwki kalifornijskiej. W okresie pandemii częściej sięgamy po zdrowe produkty o długim terminie ważności

W czasie pandemii rośnie sprzedaż naturalnych produktów spożywczych o długim terminie ważności. Na popularności zyskują suche artykuły spożywcze, ale też produkty prozdrowotne. Taki trend sprzyja producentom suszonych owoców, którzy już przed koronawirusem dynamicznie zwiększali sprzedaż. Eksport śliwki kalifornijskiej do Polski od sierpnia 2019 do marca 2020 roku wzrósł prawie dwukrotnie. – Konsumenci częściej wybierają produkty, które w naturalny sposób pomagają im zachować zdrowie – mówi Kevin Verbruggen z California Prune Board i podkreśla, że suszone śliwki mają między innymi dobroczynny wpływ na układ trawienny.

Problemy społeczne

W Polsce kilkaset osób cierpi na rzadką chorobę wywołującą obrzęki i ból. Szansą dla chorych jest innowacyjna terapia zarejestrowana w Europie

Trudny do zniesienia ból, deformacje twarzy i obrzęki narządów wewnętrznych, w tym krtani, które stwarzają ryzyko uduszenia – z takimi objawami zmagają się pacjenci cierpiący na dziedziczny obrzęk naczynioruchowy. W Polsce jest ich zaledwie kilkuset, ale szacuje się, że mniej więcej drugie tyle wciąż pozostaje niezdiagnozowanych. Chorzy z ciężkim przebiegiem doświadczają w ciągu roku nawet do kilkudziesięciu zagrażających życiu napadów tej choroby, a okresy między atakami przepełnione są strachem i niepokojem. Szczególnie dotyczy to pacjentów z najcięższym przebiegiem, u których dochodzi do obrzęków krtani czy twarzy. W Europie niedawno zarejestrowano innowacyjny lek, który może zapobiegać atakom. W Polsce ruszyła kampania edukacyjna, która ma zwiększyć świadomość dotyczącą tej choroby i zwrócić uwagę na problemy pacjentów, którzy się z nią zmagają.