Przegląd mediów

listopad 2017

Ruszyła 6.edycja konkursu Design Alive Awards

2017-11-14  |  13:36
Przegląd mediów

Świadome, kreatywne i kulturotwórcze odpowiadanie na potrzeby zmieniającego się świata i społeczeństwa. Taki klucz wyboru towarzyszy Kapitule w 6. Edycji konkursu Design Alive Awards. Jak co roku Design Alive Awards to trzy kategorie: Kreator, Animator i Strateg Roku 2017.

Po raz 6 kapituła konkursu Design Alive Awards wybierze Kreatora, Animatora i Stratega Roku 2017. Celem organizatorów konkursu jest uhonorowanie osób współtworzących marki, produkty, usługi, przestrzenie oraz wydarzenia, w tym osób animujących przepływ wiedzy, umiejętności i inspiracji.  Przez wielu, konkurs Design Alive Awards nazywany jest „Oskarami designu”. Nazwa nie wzięła się przypadkowo – twórcą statuetek jest Oskar Zięta – jeden z czołowych, polskich projektantów.

Konkurs Design Alive Awards to również Plebiscyt Czytelników. Głosowanie trwa do 22 listopada br. na stronie http://www.designalive.pl/plebiscyt2017/   

Kapituła Design Alive Awards 2017: Ewa Trzcionka- redaktor naczelna magazynu i portalu „Design Alive” (przewodnicząca Kapituły), Julia Cieszko- zastępczyni Redaktor Naczelnej magazynu „Design Alive”, Weronika Rochacka Gagliardi- strateg designu w firmie doradczej Design Provision, Gosia Sobiczewska- projektantka mody, założycielka marki odzieżowej ESTby ES, Oskar Zięta- architekt, projektant procesów, założyciel i prezes Zieta Prozessdesign, Szymon Sołtysik- dyrektor PR Mazda Polska. 

NOMINOWANI W KATEGORII STRATEG:

Ewa Janczukowicz-Cichosz i Paulina Kisiel, Gdynia Design Days. Za jubileuszową edycję Gdynia Design Days bogatą w autorskie projekty i wystawy na wysokim poziomie merytorycznym. Za pokazywanie wszechstronności designu – od kreacji, przez produkcję, trendy, biznes, po świetnie przemyślane aktywności dla dzieci.

Agata Matlak-Lutyk i Hanna Ferenc Hilsden, partnerki w firmie Balagan. Za konsekwencję w tworzeniu charakteru marki Balagan opartej na koncepcie podwójnych korzeni między Warszawą i Tel Awiwem oraz wysokiej jakości rzemieślniczej wytwarzanych akcesoriów i obuwia ze skóry.

Paweł Garus i Jerzy Woźniak, partnerzy studia mode:lina™. Za stworzenie silnej marki na międzynarodowym rynku projektowania wnętrz komercyjnych. Za utrzymanie charakterystycznej, estetycznej jakości w projektach wymagających funkcjonalności i indywidualnego podejścia.

Kasia Ptak, dyrektor generalna targów Warsaw Home. Za wyczucie luki rynkowej oraz stworzenie i dynamiczny rozwój wydarzenia niezbędnego dla ekonomicznego wzrostu polskiego segmentu wyposażenia wnętrz.

Edyta Defratyka, prezes Fundacji KOM. Za propagowanie nowoczesnej edukacji i wspieranie talentów oraz przygotowanie przestrzeni, która wspiera rozwój kreatywności i poczucia estetyki wśród uczniów Szkoły Podstawowej im. Astrid Lindgren w Miliczu.

NOMINOWANI W KATEGORII ANIMATOR:

Roksana Maślankiewicz i Marcin Talarek, kampanierka w Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska i dyrektor kreatywny w IRL. Za kampanię „Dbamy o lepszą codzienność”, która dzięki interwencjom projektowo-estetycznym zwraca uwagę, jak ważna jest obserwacja otoczenia i osobiste zaangażowanie w funkcjonowanie naszych społeczności.

Ewa Solarz, niezależna kuratorka. Za wystawę i książkę „Elementarz Polskiego Designu”, które pomogły usystematyzować dziedzictwo tej gałęzi polskiej kultury i gospodarki oraz przekazać je w atrakcyjny sposób szerokiemu gronu odbiorców.

Ewa Klekot oraz Arkadiusz Szwed, antropolożka i projektant. Za projekt i wystawę „Ludzie z fabryki porcelany”, który w piękny formalnie sposób i niezwykle wymownie oddaje hołd pracy rzemieślniczej w fabrykach porcelany.

Ewa Nekanda-Trepka i Jarosław Trybuś, dyrektor i zastępca dyrektora ds. merytorycznych Muzeum Warszawy. Za wystawę „Rzeczy warszawskie” i działania jej towarzyszące, które wybiły Muzeum Warszawy na jedno z najbardziej interesujących estetycznie i merytorycznie jednostek kultury w kraju.

Jacek Wielebski, aktywista, założyciel stowarzyszenia Traffic design. Za skuteczne działanie „u podstaw” w walce o ład w przestrzeni publicznej. Za szukanie i wykorzystywanie możliwości na realne i efektywne działania, takie jak współpraca przy odnowie fasad gdyńskiego osiedla.

NOMINOWANI W KATEGORII KREATOR:

Dominika Buck i Paweł Buck, projektanci wnętrz i założyciele Buck Studio. Za projekty: restauracji Campo, cukierni Nanan i bistro Dinette. Za kompleksowe tworzenie tożsamości miejsc i współtworzenie strategii ich działania. Za zaproponowanie i utrzymanie charakterystycznego stylu projektowania wnętrz publicznych.

Maja Ganszyniec, projektantka. Za projekty tworzone dla IKEA oraz Comforty, które w ostatnich latach systematycznie wprowadzają do rzeczywistości piękno i jednocześnie ułatwiają życie w wielu domach na całym świecie.

Marcin Rusak, projektant. Za projekt Flora będący niezwykłym estetycznie a opartym na poszukiwaniach materiałowych i technologicznych. Za myślenie podczas procesu projektowego o relacji przedmiotu z właścicielem.

Jacek Kołodziejski, fotograf, artysta wizualny. Za sesje zdjęciowe stworzone dla Muzeum Warszawy oraz dla marki Tre. Za umiejętne tworzenie „martwych natur”, które poprzez kontekst potrafią ożywić użytkowy przedmiot i nadać mu nowe artystyczne znaczenie.

Krystian Kowalski, projektant. Za projekty siedzisk Oyster Lounge dla Comforty i Mesh dla MDD, które kontynuują charakterystyczny styl projektanta oraz wyraźnie określają styl i tożsamość marek, dla których pracuje. Za projektowanie pięknych przedmiotów systemowo i systematyczne.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Przeglądzie mediów”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 14 listopada

Kalendarium

Partner serwisu

Advertisement

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Wieczna zmarzlina na Spitsbergenie może się roztopić w ciągu 10 lat. Polscy naukowcy w ciągu roku oszacują związane z nią zmiany klimatyczne

Jednym z efektów postępującego globalnego ocieplenia jest rozmarzanie wiecznej zmarzliny w rejonie Spitsbergenu. Badaniami nad tzw. permafrostem zajmują się Polacy. W ciągu roku chcą oszacować zakres zmian klimatycznych spowodowanych roztapianiem się arktycznego zlodowacenia. Chcą oszacować zmiany klimatyczne w perspektywie 100 lat. Niedawno polscy naukowcy wykonali pierwsze pomiary w warunkach letnich na Spitsbergenie. Planowane są już kolejne pomiary.

Motoryzacja

Trwa ofensywa SUV-ów na polskim rynku motoryzacyjnym. To obecnie najszybciej rosnący segment rynku

Segment SUV-ów jest jednym najszybciej rosnącym rynku motoryzacyjnym. Ten trend chce wykorzystać DS Automobiles – najmłodsza marka w portfolio Grupy PSA, do której należy również Peugeot i Citroën. W marcu rusza ze sprzedażą naszpikowanego technologią modelu DS7 Crossback – SUVa z kategorii premium, który właśnie zadebiutował na polskim rynku. 

Problemy społeczne

Nowe kompetencje na rynku pracy pozwalają podnieść wynagrodzenie nawet o 30 proc. Pracodawcy cenią umiejętności cyfrowe i gotowość do zmiany branży

Programowanie, kompetencje cyfrowe i znajomość języków obcych – to część z kompetencji, które mogą zapewnić awans w 2018 roku. Ich zdobycie wymaga kilka miesięcy pracy i w znaczący sposób przekłada się na zarobki. Osoby, które zmienią zawód lub swoją ścieżkę kariery wewnątrz zawodu, mogą liczyć na wynagrodzenie wyższe o ok. 30 proc. Nowe kompetencje u pracowników najbardziej docenia branża związana z programowaniem.

Patronat Newserii

Polityka

Polska gospodarka po nie najlepszym 2016 roku zwiększyła tempo rozwoju. Deficyt finansów publicznych mimo dobrej koniunktury niepokoi ekonomistów

PKB Polski wyraźnie przyspiesza, a budżet po wrześniu wykazał nadwyżkę. Jednak nawet członkowie rządu przyznają, że Polska nie uniknie ani w tym, ani w przyszłym roku kilkudziesięciomiliardowego deficytu. W obliczu dobrej koniunktury budżet powinien mieć nadwyżkę, a kolejne niedobory mogą osłabić długofalowe tempo wzrostu – uważa Andrzej Rzońca, były członek Rady Polityki Pieniężnej.

Przemysł

PZL-Świdnik inwestuje 10 proc. przychodów w badania i rozwój. W ten sposób chce budować narodową markę

Krajowe zakłady PZL-Świdnik przeznaczają na innowacje prawie 10 proc. przychodów całej grupy. Koncern ma własne centrum badawczo-rozwojowe, zatrudnia ponad 650 inżynierów i odpowiada za lokalny rynek pracy. Producent, którego maszyny wykorzystuje już m.in. brytyjska Marynarka Wojenna, bierze też udział w postępowaniu MON na śmigłowce dla polskiej armii. – Zakup maszyn przez państwo byłby silnym impulsem prorozwojowym i proeksportowym. W ten sposób możemy budować narodową markę – podkreślał Krzysztof Krystowski, wiceprezes Leonardo Helicopters, w czasie Kongresu 590 w Jasionce koło Rzeszowa.