Przegląd mediów

17
październik
sierpień 2017

Rynki eksportowe online otwarte dla polskich przedsiębiorstw

2017-08-07  |  13:37
Przegląd mediów

Pod koniec lipca b.r. Elamed Media Group (EMG) i Deutscher Medien Verlag (DMV) podpisały umowę o współpracy, na mocy której EMG staje się wyłącznym polskim przedstawicielem i administratorem będącego własnością DMV portalu IndustryStock. Portal działa pod adresem www.industrystock.com. Wersja polskojęzyczna pod adresem www.industrystock.pl

Z ramienia EMG umowę podpisali Elżbieta i Robert Cholewowie – współwłaściciele firmy; z ramienia DMV Olaf Tonn – dyrektor zarządzający (na zdjęciu z prawej).

Globalna platforma B2B

IndustryStock to renomowana, uznana w świecie platforma internetowa, której misją jest zaspokajanie potrzeb informacyjnych i komunikacyjnych przedsiębiorstw (producentów, dystrybutorów i usługodawców działających we wszystkich segmentach gospodarki) oraz ułatwianie zainteresowanym firmom nawiązywania kontaktów handlowych i kooperacyjnych w skali globalnej.

Co oferuje IndustryStock

Obok obszernej bazy danych przedsiębiorstw i produktów oraz narzędzi nawiązywania współpracy, IndustryStock publikuje aktualne informacje gospodarcze, artykuły fachowe, analizy i omówienia a także wywiady z branżowymi ekspertami. Zarejestrowanym użytkownikom oferuje także periodycznie ukazujące się newslettery – w szczególności o tematyce przemysłowej, w tym działające w obszarze pośrednictwa pracy.  Rejestracja w portalu, a także podstawowe wpisy przedsiębiorstwa są bezpłatne.

Liczby

Wszystkie informacje ofertowe (ponad 300 tysięcy zarejestrowanych przedsiębiorstw i ponad 3,2 mln produktów) oraz fachowe publikacje dostępne są w 16 językach, znikają więc bariery językowe.  W ciągu ostatniego roku portal zanotował 9 milionów odwiedzających, oraz blisko 40 milionów odsłon.  

Specjaliści szukają z IndustryStock

Z przeprowadzonych badań wynika, że ok. 60% użytkowników IndustryStock  stanowią profesjonaliści z działów technicznych przedsiębiorstw. Kolejne 32% pochodzi z działów dystrybucji, zakupu i marketingu.

Współpraca

Zespół IndustryStock.pl jest otwarty na współpracę ze wszystkimi mediami, instytucjami i organizacjami, które chciałyby upowszechnić w świecie swoją wiedzę na temat polskiego rynku przedsiębiorstw przemysłowych; przede wszystkim zaś z firmami zainteresowanymi kooperacją na nieograniczonym światowym rynku.  

Kontakt:

Justyna Pich, Koordynator Projektu IndustryStock.pl

Tel.  +4832 788 51 51

e-mail: justyna.pich@industrystock.pl    

 

Elamed Media Group, jest powstałym w 1992 roku, zatrudniającym ok. 100 pracowników, największym w Polsce wydawnictwem czasopism branżowych. Prócz 26 tytułów prasowych wydaje także książki specjalistyczne oraz multimedialne materiały edukacyjne. Prowadzi również działalności szkoleniową w obszarach zainteresowania wydawanych periodyków. 

   

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Przeglądzie mediów”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 7 sierpnia

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

W ciągu dekady większość karoserii samochodów może powstać dzięki drukowi 3D. Druk przestrzenny pozwala obniżyć koszty produkcji

Rośnie rynek drukarek 3D przeznaczonych do przemysłu, zwłaszcza tych, gdzie temperatura topnienia dochodzi do 360 stopni. Wartość druku przestrzennego może osiągnąć do 2023 roku wartość blisko 33 mld dolarów. Druk 3D coraz częściej staje się alternatywą dla tradycyjnych metod wytwarzania, zwłaszcza w firmach motoryzacyjnych. Wykorzystanie drukarek 3D do produkcji narzędzi produkcyjnych pozwala oszczędzić 50–80 proc. kosztów.

Motoryzacja

Samochody spalinowe będą stopniowo wypierane przez auta elektryczne. Koncerny motoryzacyjne stawiają na rozbudowę sieci ładowania

Do 2040 roku udział aut elektrycznych w ogólnej sprzedaży samochodów może przekroczyć 50 proc. Do tego, by mogły one zastąpić pojazdy spalinowe, konieczne jest jednak stworzenie całego ekosystemu energetycznego. Koncerny motoryzacyjne skupiają więc na rozbudowie sieci ładowania. Ten cel postawił sobie m.in. Nissan wspólnie z Greenway Infrastructure Poland, którzy planują wybudować do 2020 roku prawie 200 stacji. Koncerny motoryzacyjne stale też pracują nad zwiększaniem zasięgu akumulatorów.

 

Handel

Polacy coraz chętniej wybierają krajową żywność. Polskie mięso, nabiał i warzywa podbijają też europejski rynek

W coraz większym stopniu polscy konsumenci doceniają krajową żywność. Najchętniej wybierają rodzime produkty mleczne, mięso, warzywa, owoce i pieczywo. Produkty z Polski cieszą się też uznaniem na europejskim rynku, a w ubiegłym roku do UE została wyeksportowana żywność o wartości przekraczającej 24 mld zł. Jednym z hitów eksportowych jest polski drób, który powoli zaczyna podbijać też Chiny, Azję oraz Afrykę.

Patronat Newserii

Edukacja

W ciągu dekady może upaść nawet połowa prywatnych uczelni w Polsce. Ratunkiem mogą być zagraniczni studenci

W ciągu najbliższych 5-10 lat nawet połowa prywatnych szkół wyższych może zostać zamknięta z powodu braku studentów – przekonuje dr Pradeep Kumar, założyciel Indo European Education Foundation. Ratunkiem dla uczelni mogą być studenci zagraniczni, którzy coraz chętniej uczą się w Polsce. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ubiegłym roku akademickim studiowało w kraju blisko 66 tys. cudzoziemców. Polskę coraz częściej wybierają studenci z Indii.

Prawo

Rynek ubezpieczeniowy szykuje się do wprowadzenia nowych przepisów. Zmiany dotyczyć będą głównie działalności pośredników

W lutym 2018 roku państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą wprowadzić w życie dyrektywę o dystrybucji ubezpieczeń. Nakłada ona nowe obowiązki na pośredników ubezpieczeniowych. Będą oni musieli badać potrzeby klienta i dopasować do nich polisę, a także przekazywać szczegółowe informacje o produkcie. Zdaniem prezesa Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych to może spowodować, że część małych pośredników zdecyduje się na współpracę z większymi podmiotami. Inni mogą za to postawić na specjalizację w określonym segmencie rynku.