Przegląd mediów

listopad 2018

Założenie własnej firmy sprzątającej? – odpowiedź na pytania

2018-11-04  |  13:23
Przegląd mediów

Branża czystości w Polsce stale się rozwija, zwiększa się zapotrzebowanie na specjalistyczne sprzątanie oraz rosnąca przestrzeń biurowa, handlowa czy przemysłowa także ma znaczący wpływ na rozwój branży. Obecnie branża czystości w Polsce warta jest aż 6 miliardów złotych, to aż o 10 % więcej niż w 2016 roku, kiedy wartość wynosiła 5,4 miliarda złotych.

Na początku pomyśl, co chcesz osiągnąć dzięki swojej firmie sprzątające. Poniżej znajduje się pięć pytań, na które należy sobie odpowiedzieć przed założeniem własnej firmy sprzątającej. Uzyskane odpowiedzi na pewno ułatwią dalsze uruchamianie własnego biznesu.

1. Jak dużą firmę chcesz mieć?

Czy planujesz prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą? Czy masz ambicje działać tylko lokalnie w swoim mieście zatrudniając kilka osób? Lub może po zdobyciu odpowiedniego doświadczenia masz zamiar działać na terenie całego kraju?

2. Jak będą wyglądały Twoje codzienne działania?

Czy sam będziesz wykonywał usługi sprzątania? Czy Twoi pracownicy będą pracować samodzielnie, czy może w zespołach? Kto będzie planował pracę i ją rozdzielał?

3. W jakich Klientów celujesz?

Kim są Twoi potencjalni Klienci? Rodziny z dziećmi? Małe i średnie firmy? Czy może duże obiekty wielkopowierzchniowe jak galerie handlowe?

4. Jak zamierzasz dotrzeć do swoich potencjalnych Klientów?

Jakiej formy reklamy użyjesz, aby zwrócić na siebie uwagę? Reklama w formie ulotki, plakatu a może ogłoszenia w prasie? Czy jednak postawisz na reklamę w Internecie?

5. Co chcesz zrobić, aby Twoja firma i usługi były wyjątkowe?

Czym chcesz się wyróżnić na tle konkurencji? Dlaczego właśnie Ciebie Klienci mają wybrać? Na marginesie to jedno z najważniejszych pytań, ponieważ może bardzo przyśpieszyć rozwój Twojej firmy sprzątającej lub być powodem jej zamknięcia.

 

Start firmy sprzątającej – pozytywy

 

Otworzenie firmy sprzątającej nie musi być wcale takie trudne jak to się może wydawać. Poniżej kilka pozytywnych punktów, które jeszcze bardziej mogą nas zachęcić do podjęciu decyzji o stworzeniu własnego dochodowego biznesu w branży czystości.

 

• Jesteś szefem dla samego siebie – założenie własnej firmy oznacza, że przede wszystkim będziesz pracował dla siebie. Dzięki temu możesz mieć pełną kontrolę nad wydatkami, czasem oraz pracą, jaką chcesz wykonywać.

• Praca w domu – firmę sprzątającą możesz prowadzić bez biura, hali produkcyjnej czy magazynu.

• Elastyczna praca- samozatrudnienie oznacza, że możesz pracować, wtedy kiedy na przykład masz zlecenie. Usługę wykonujesz rankiem, a całe popołudnie masz już dla siebie i rodziny.

• Niskie koszty początkowe – to prawda aby rozpocząć działalność w branży czystości i obsługiwać małe podmioty jak domy jednorodzinne czy mieszkania wystarczy podstawowy sprzęt i środki czystości. Nie wydasz na to zbyt dużo, a koszty związane z minimalnym finansowym zaangażowaniem bardzo szybko się zwrócą.

• Niskie koszty ogólne prowadzenia działalności – dość mało prawdopodobne jest, że na początku będziesz musiał wynająć lokal pod biuro czy zakupić nowy samochód w początkowym okresie. Na to przyjdzie czas.

• Nie jest wymagane doświadczenie – Tak i nie. Dobrze jest abyś posiadał podstawową wiedzę na temat sprzątania, produktów, środków czystości oraz technologii. To na pewno ułatwi Ci pracę i zdobywanie pozytywnych opinii u Klientów. Jeżeli nie posiadasz doświadczenia a masz duże chęci i determinację także możesz odnieść sukces!

 

Start firmy sprzątającej – negatywy

 

Prowadzenie własnej firmy sprzątającej i bycie szefem dla samego siebie może mieć swoje negatywne i złe strony. Polecamy jednak patrzeć na pozytywy, a o negatywach pamiętać i być przygotowanym na sytuacje kryzysowe.

• Stres – zarządzanie własnym czasem a co dopiero zarządzanie czasem swoich pracowników, problemy, sytuacje kryzysowe dla firmy czy inne sprawy podatkowe mogą przyprawić o ból głowy.

• Duża konkurencja – branża czystości to dość konkurencyjny biznes. Według Polskiej Izby Gospodarczej Czystości w sektorze branży czystości działa około 3500 aktywnych firm.
• Dochód na początku może nie zadowalać – na początku działalności możecie nie zarabiać zbyt dużo, taka tendencja może utrzymać się przez kilka miesięcy lub nawet lat.

• Ciężka fizyczna praca – wykonywanie usług sprzątających nie należy do najlżejszych. To ciężka fizyczna praca związana z podnoszeniem i wykonywaniem tych samych ruchów przez dłuższy okres. Nie każdy jest na to przygotowany. Trening czyni mistrza.


Więcej na www.branzaczystosci.pl - Największy Serwis Informacyjny Branży Czystości w Polsce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 4 listopada

Kalendarium

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.