Przegląd mediów

październik 2019

Zaskakujące podobieństwa między cyberzagrożeniem a hazardem

2019-10-02  |  09:46
Przegląd mediów

Przedstawiciele firmy, którzy zaniedbują bezpieczeństwo poczty e-mail - największą podatność korporacji na cyberprzestrzeń - wypadliby wyjątkowo źle, gdyby zastosowali takie samo podejście do stołu pokerowego, zgodnie z nowymi badaniami, którepokazują podobieństwa między cyberbezpieczeństwem a niesławną grą o wysokie stawki.

Ryzyko związane z niewdrożeniem odpowiedniego bezpieczeństwa poczty e-mail poważnie przeważa nad wszelkimi korzyściami, zgodnie z raportem Wire „Szanse na zły zakład”. Korzystając z pomocy mistrza pokera i różnych ekspertów ds. bezpieczeństwa cybernetycznego, badacze ocenili szanse, że padną ofiarą cyberataku, koszty biznesowe takiego konta oraz „najlepszy zakład” zabezpieczenia na przyszłość przed atakiem. Godnym uwagi, ale niezbyt zaskakującym odkryciem jest to, że najsłabszymi ogniwami firmy są jej adresy e-mail i ludzie. Według raportu pracownik trzy razy częściej infekuje kolegę złośliwym adresem e-mail niż zaraża grypą swojego partnera. Pracownicy są również bardzo słabi w wykrywaniu wiadomości e-mail związanych z wyłudzaniem informacji - ich szanse na wykrycie jednego z nich są tak małe, jak trafienie określonej liczby na kole ruletki. „E-mail oferuje najważniejszy punkt dostępu dla przestępców, wykorzystując ludzką omylność - niemożność wykrycia złośliwych wiadomości e-mail. Podobnie jak w przypadku hazardu, na wyniki mają wpływ ludzie i ich osąd. Fakt, że pracownicy nie są w stanie odróżnić złośliwych wiadomości e-mail od bezpiecznych, wskazuje na nieodłączną podatność wiadomości e-mail ”- stwierdzili autorzy raportu.

Inne interesujące podobieństwa między scenariuszami z życia codziennego a światem biznesu obejmują:

•          Szanse, że Twoja firma uniknie ataku złośliwego oprogramowania, są tak małe, jak szansa na wyciągnięcie asa pik z potasowanej talii

•          Firma ma 50% szans na poniesienie kosztownego ataku DoS (odmowa usługi) - w rzeczywistości taki sam jak rzut monetą

•          Firma jest ponad 10 razy bardziej narażona na tygodniowe przestoje z powodu ataku oprogramowania ransomware niż na pożar domu

•          Twoja firma jest pięć razy bardziej narażona na wyniszczający atak ransomware niż Ty na śmiertelny wypadek samochodowy.

•          Szanse, że Twoja firma poniesie kosztowny atak ransomware, są takie same, jak huragan uderzający na Florydę w przyszłym roku

•          Jest prawie tak samo prawdopodobne, że przestaniesz działać z powodu cyberataku, ponieważ Twój startup zawiedzie, ponieważ nie otrzymał kolejnej rundy finansowania

Widząc, że firmy nie traktują priorytetowo cyberbezpieczeństwa, jest podobne do „paradoksu hazardzisty”, powiedział Liv Boeree, mistrz pokera i autor raportu. Zmieniając sprzęt, badacze zastosowali tę samą metodologię, aby określić „najlepszy zakład” zabezpieczenia na przyszłość przed atakiem. Podano dwa przykłady:

•          Średni zwrot z inwestycji w zabezpieczenie firmy na przyszłość dzięki kompleksowemu szyfrowaniu jest dwa razy wyższy niż w przypadku inwestycji w S&P 500

•          Koszty cyberbezpieczeństwa rosną tak szybko, że czekanie kolejnego roku na inwestycje w cyberbezpieczeństwo jest tym samym, co pozwolić 10-letniej inflacji na obniżenie wartości gotówki

Ostatnie badania dotyczące stanu bezpieczeństwa cybernetycznego w świecie biznesu przyniosły podobne wyniki. Niedawny raport giganta ubezpieczeniowego AIG ujawnia, że Business Email Compromise (BEC) jest nowym liderem na liście największych zagrożeń powodujących straty dla firm. W oszustwach BEC atakujący wykorzystują taktykę socjotechniki, aby oszukać ofiary w celu przekazania pieniędzy na adres kontrolowany przez atakującego. Na przykład, po naruszeniu mandatów dyrektora, używają swojego konta e-mail, aby zażądać przelewu w swoim imieniu od działu finansowego. Innym razem osoby atakujące podszywają się pod zagranicznych dostawców żądających przelewów środków na płatności.

 

Źródło: Bitdefender

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 2 października

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.