Przegląd mediów

listopad 2018

Zmasowane działania marketingowe B2B. Co to jest i co daje firmie

2018-11-04  |  14:29
Przegląd mediów

Zmasowane działania marketingowe - co to jest

 

Sprzedaż B2B w dzisiejszych czasach to połączenie działań działu sprzedaży i działu marketingu wraz z wykorzystaniem narzędzi automatyzujących działania marketingowe i sprzedażowe. To jednak już nie wystarcza. Aby przebić się w zalewie informacji Twoja oferta musi się wyróżniać.

Tylko ZMASOWANE DZIAŁANIE sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji.

 

ZMASOWANE DZIAŁANIA MARKETINGOWE to JEDNOCZESNA, WIELOKANAŁOWA i SPERSONALIZOWANA prezentacja produktu, usługi lub oferty jednocześnie w wielu kanałach, w wielu formatach skierowana do wielu różnych grup docelowych.

 

Wiele kanałów

 

Reklama płatna czy też widoczność w wyszukiwarce to dziś już standard dla firm oferujących produkty B2B. Aby jednak się wyróżnić firmy wznoszą się ponad standard realizując zmasowane działania, prezentując swoją ofertę wielokanałowo w internecie oraz na styku internetu i rzeczywistości poza internetowej.

 

Przykładowe kanały prezentacji oferty produktowej:

  • strony branżowe i produktowe własne firmy (nikt nie zna lepiej produktu niż pracownicy firmy)

  • własne media branżowe i tematyczne (zapraszamy do współdziałania klientów i partnerów)

  • strony branżowe i tematyczne zewnętrzne (trzeba być widocznym wszędzie tam, gdzie sa potencjalni klienci)

  • platformy i portale ofertowe (wystawiamy swoje oferty, konkurencja prawdopodobnie już też tam jest)

  • fora tematyczne (wiedzą warto się dzielić)

  • social media (Linkedin, Twitter, Facebook i nowe media to miejsce gdzie często spotkamy swoich klientów "face to face")

  • SEO pozycjonowanie w wyszukiwarkach (70% osób odpowiedzialnych za zakupy poszukuje w pierwszej kolejności produktów B2B w wyszukiwarce)

  • katalogi branżowe i prasa branżowa (jeśli odbiorcy są dobrze określeni, warto się prezentować w drukowanych katalogach i czasopismach branżowych)

  • prezentacja na targach i konferencjach branżowych (dobrze przygotowany marketing targowy na styku internetu i świata poza internetowego daje duże możliwości prezentacji firmy i oferty)

 

Wiele formatów

 

Oferta produktowa B2B w dzisiejszych czasach skierowana jest do konkretnych grup i osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach. Dla przykładu powiem, że ten sam produkt w oparciu o informację na temat tego, o co pytają klienci można zaprezentować nawet na 100 sposobów. Każdy ma inne oczekiwania, inne potrzeby, inny problem do rozwiązania. Ktoś chce szybko załatwić problem, ktoś inny chce zwiększyć zyski w firmie poprzez optymalizację procesu produkcji a ktoś inny pracuje na swoją podwyżkę i chce się wykazać w firmie.

Pomocą w personalizacji prezentacji produktu są narzędzia automatyzujące marketing i sprzedaż, ale także sprawny content marketing, prezentujący dany produkt z różnych stron, prezentując odpowiedzi na różne punkty widzenia klientów.

 

Formy i narzędzia prezentacji produktu mogą przybierać różne formy:

  • prezentacja produktu techniczna (podstawowa prezentacja produktu)

  • prezentacja zalet produktu (co klient może zyskać dla siebie i dla firmy)

  • oferta rozwiązania aktualnych problemów i wyzwań w zakładach produkcyjnych i firmach

  • dopasowanie treści do oczekiwań wąskich grup odbiorców

  • newslettery z poradami, poradniki i gotowe rozwiązania - nastawienie prezentacji na rozwiązywanie problemu klienta

  • wspieranie klienta na drodze zakupowej, doradzanie i ułatwianie procesu zakupowego klientowi

 

To tylko wybrane popularne formy prezentacji oferty B2B. Metody i narzędzia marketingu i sprzedaży w dzisiejszych czasach zmieniają się bardzo szybko. Często to co sprawdzało się przez lata, nagle z dnia na dzień przestaje działać. Wiedzę i narzędzia trzeba dopasowywać do oczekiwań klientów i zmieniających się warunków praktycznie w trybie ciągłym. Najlepszym przykładem tempa zmian są zmieniające się  systematycznie algorytmy wiodących providerów usług marketingowych.


30X WIĘCEJ Wsparcie w szybko zmieniającej się rzeczywistości

 

Jak już wspomniałem powyżej odpowiedzią na wyzwania jest zastosowanie w firmie strategii ZMASOWANYCH DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH.

 

Platforma B2B którą roboczo nazwaliśmy 30X WIĘCEJ to sieć ponad 30 stron branżowych mająca na celu zmasowaną prezentację produktów i ofert biznesowych skierowanych do firm (B2B) oraz do osób prywatnych (B2C).

 

Pokazując jednocześnie na ponad 30 stronach branżowych swoją ofertę, zwiększasz wielokrotnie szansę na to, że Twoją ofertę zobaczy potencjalny kupiec, lub osoba, która przekaże informację o Twojej ofercie drugiej realnie zainteresowanej osobie.

 

Platforma B2B jako sieć informacyjno-produktowa to doskonałe narzędzie mające na celu generowanie realnych zapytań o Twoje produkty.

 

Pełną listę naszych stron zobaczysz na stronie 30x.pl

 

W jaki sposób zwiększysz sprzedaż

 

Zwiększysz sprzedaż swoich produktów poprzez zmasowaną i spersonalizowaną prezentację swojej oferty na ponad 30 stronach branżowych.

 

Tylko ZMASOWANE DZIAŁANIE sprawi, że wyróżnisz się w zalewie informacji.

 

Strony nasze odwiedzają osoby zainteresowane konkretnymi produktami i usługami:

  • osoby z działów zakupów w firmach i zakładach produkcyjnych

  • pracownicy działów technicznych

  • osoby decyzyjne w firmach

  • właściciele firm i gospodarstw

  • kupcy i handlowcy​

 

Każdy w firmie poszukuje informacji. Pomóż znaleźć informację o swoich produktach i usługach tak aby ułatwić swoim potencjalnym klientom proces zakupowy.

 

Jakie dodatkowe korzyści wynikają z prezentacji na naszych stronach

 

Poprzez prezentację na naszych stronach dotrzesz kompleksowo do szerokiego segmentu klientów B2B i B2C. Np. 70% zakupowców i właścicieli firm B2B szuka produktów w wyszukiwarce internetowej.

 

Przykładowo pracownicy działów zakupów przy okazji poszukiwania produktów dla firmy lub zakładu w którym pracują mogą zapoznać się z ofertą do nich dedykowaną (oferta B2C np. nowe mieszkania, materiały wykończeniowe, usługi finansowe, oferta leasingu lub najmu samochodu).

 

Profil pracownika działu zakupów (zwykle jest to osoba pracująca z dochodami na średnim poziomie w wieku produkcyjnym) pozwala na dotarcie z ofertą do osób które odpowiadają za zakupy i/lub dokonują zakupów.

 

W jaki sposób możesz prezentować swoją ofertę na naszych stronach

 

Proponujemy różne formy dotarcia do Twojego Klienta poprzez nasze strony.

 

Na każdej z naszych ponad 30 stron branżowych mamy miejsce na prezentację Twojej oferty, produktów i usług.

 

Do Twojej dyspozycji oddajemy:

  • dedykowaną podstronę i/lub stronę produktową (landing page, news page, product page)

  • dedykowaną podstronę i/lub stronę o Twojej firmie

  • prezentację polecanych produktów dla wskazanej kategorii produktowej

  • elastyczne formaty banerów

  • artykuły tematyczne, sponsorowane i branżowe​

  • zleć nam napisanie artykułu, mamy doskonałych copywriterów do Twojej dyspozycji

  • prezentację w naszym katalogu branżowym Zaopatrzenie produkcji

  • prezentację podczas wybranych imprez targowych

  • pozycjonowanie Twoich produktów, towarów i usług w wyszukiwarce, internecie i social mediach

  • content marketing branżowy wg uzgodnień

  • inne działania mające na celu generowanie leadów sprzedażowych​

 

Tylko ZMASOWANE DZIAŁANIE MARKETINGOWE sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji. Bądź widoczny nawet 30 RAZY WIĘCEJ niż Twoja konkurencja!


Po więcej informacji zapraszamy na 30X.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 4 listopada

Kalendarium

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.