Przegląd mediów

listopad 2018

Zmasowane działania marketingowe B2B. Co to jest i co daje firmie

2018-11-04  |  14:29
Przegląd mediów

Zmasowane działania marketingowe - co to jest

 

Sprzedaż B2B w dzisiejszych czasach to połączenie działań działu sprzedaży i działu marketingu wraz z wykorzystaniem narzędzi automatyzujących działania marketingowe i sprzedażowe. To jednak już nie wystarcza. Aby przebić się w zalewie informacji Twoja oferta musi się wyróżniać.

Tylko ZMASOWANE DZIAŁANIE sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji.

 

ZMASOWANE DZIAŁANIA MARKETINGOWE to JEDNOCZESNA, WIELOKANAŁOWA i SPERSONALIZOWANA prezentacja produktu, usługi lub oferty jednocześnie w wielu kanałach, w wielu formatach skierowana do wielu różnych grup docelowych.

 

Wiele kanałów

 

Reklama płatna czy też widoczność w wyszukiwarce to dziś już standard dla firm oferujących produkty B2B. Aby jednak się wyróżnić firmy wznoszą się ponad standard realizując zmasowane działania, prezentując swoją ofertę wielokanałowo w internecie oraz na styku internetu i rzeczywistości poza internetowej.

 

Przykładowe kanały prezentacji oferty produktowej:

  • strony branżowe i produktowe własne firmy (nikt nie zna lepiej produktu niż pracownicy firmy)

  • własne media branżowe i tematyczne (zapraszamy do współdziałania klientów i partnerów)

  • strony branżowe i tematyczne zewnętrzne (trzeba być widocznym wszędzie tam, gdzie sa potencjalni klienci)

  • platformy i portale ofertowe (wystawiamy swoje oferty, konkurencja prawdopodobnie już też tam jest)

  • fora tematyczne (wiedzą warto się dzielić)

  • social media (Linkedin, Twitter, Facebook i nowe media to miejsce gdzie często spotkamy swoich klientów "face to face")

  • SEO pozycjonowanie w wyszukiwarkach (70% osób odpowiedzialnych za zakupy poszukuje w pierwszej kolejności produktów B2B w wyszukiwarce)

  • katalogi branżowe i prasa branżowa (jeśli odbiorcy są dobrze określeni, warto się prezentować w drukowanych katalogach i czasopismach branżowych)

  • prezentacja na targach i konferencjach branżowych (dobrze przygotowany marketing targowy na styku internetu i świata poza internetowego daje duże możliwości prezentacji firmy i oferty)

 

Wiele formatów

 

Oferta produktowa B2B w dzisiejszych czasach skierowana jest do konkretnych grup i osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach. Dla przykładu powiem, że ten sam produkt w oparciu o informację na temat tego, o co pytają klienci można zaprezentować nawet na 100 sposobów. Każdy ma inne oczekiwania, inne potrzeby, inny problem do rozwiązania. Ktoś chce szybko załatwić problem, ktoś inny chce zwiększyć zyski w firmie poprzez optymalizację procesu produkcji a ktoś inny pracuje na swoją podwyżkę i chce się wykazać w firmie.

Pomocą w personalizacji prezentacji produktu są narzędzia automatyzujące marketing i sprzedaż, ale także sprawny content marketing, prezentujący dany produkt z różnych stron, prezentując odpowiedzi na różne punkty widzenia klientów.

 

Formy i narzędzia prezentacji produktu mogą przybierać różne formy:

  • prezentacja produktu techniczna (podstawowa prezentacja produktu)

  • prezentacja zalet produktu (co klient może zyskać dla siebie i dla firmy)

  • oferta rozwiązania aktualnych problemów i wyzwań w zakładach produkcyjnych i firmach

  • dopasowanie treści do oczekiwań wąskich grup odbiorców

  • newslettery z poradami, poradniki i gotowe rozwiązania - nastawienie prezentacji na rozwiązywanie problemu klienta

  • wspieranie klienta na drodze zakupowej, doradzanie i ułatwianie procesu zakupowego klientowi

 

To tylko wybrane popularne formy prezentacji oferty B2B. Metody i narzędzia marketingu i sprzedaży w dzisiejszych czasach zmieniają się bardzo szybko. Często to co sprawdzało się przez lata, nagle z dnia na dzień przestaje działać. Wiedzę i narzędzia trzeba dopasowywać do oczekiwań klientów i zmieniających się warunków praktycznie w trybie ciągłym. Najlepszym przykładem tempa zmian są zmieniające się  systematycznie algorytmy wiodących providerów usług marketingowych.


30X WIĘCEJ Wsparcie w szybko zmieniającej się rzeczywistości

 

Jak już wspomniałem powyżej odpowiedzią na wyzwania jest zastosowanie w firmie strategii ZMASOWANYCH DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH.

 

Platforma B2B którą roboczo nazwaliśmy 30X WIĘCEJ to sieć ponad 30 stron branżowych mająca na celu zmasowaną prezentację produktów i ofert biznesowych skierowanych do firm (B2B) oraz do osób prywatnych (B2C).

 

Pokazując jednocześnie na ponad 30 stronach branżowych swoją ofertę, zwiększasz wielokrotnie szansę na to, że Twoją ofertę zobaczy potencjalny kupiec, lub osoba, która przekaże informację o Twojej ofercie drugiej realnie zainteresowanej osobie.

 

Platforma B2B jako sieć informacyjno-produktowa to doskonałe narzędzie mające na celu generowanie realnych zapytań o Twoje produkty.

 

Pełną listę naszych stron zobaczysz na stronie 30x.pl

 

W jaki sposób zwiększysz sprzedaż

 

Zwiększysz sprzedaż swoich produktów poprzez zmasowaną i spersonalizowaną prezentację swojej oferty na ponad 30 stronach branżowych.

 

Tylko ZMASOWANE DZIAŁANIE sprawi, że wyróżnisz się w zalewie informacji.

 

Strony nasze odwiedzają osoby zainteresowane konkretnymi produktami i usługami:

  • osoby z działów zakupów w firmach i zakładach produkcyjnych

  • pracownicy działów technicznych

  • osoby decyzyjne w firmach

  • właściciele firm i gospodarstw

  • kupcy i handlowcy​

 

Każdy w firmie poszukuje informacji. Pomóż znaleźć informację o swoich produktach i usługach tak aby ułatwić swoim potencjalnym klientom proces zakupowy.

 

Jakie dodatkowe korzyści wynikają z prezentacji na naszych stronach

 

Poprzez prezentację na naszych stronach dotrzesz kompleksowo do szerokiego segmentu klientów B2B i B2C. Np. 70% zakupowców i właścicieli firm B2B szuka produktów w wyszukiwarce internetowej.

 

Przykładowo pracownicy działów zakupów przy okazji poszukiwania produktów dla firmy lub zakładu w którym pracują mogą zapoznać się z ofertą do nich dedykowaną (oferta B2C np. nowe mieszkania, materiały wykończeniowe, usługi finansowe, oferta leasingu lub najmu samochodu).

 

Profil pracownika działu zakupów (zwykle jest to osoba pracująca z dochodami na średnim poziomie w wieku produkcyjnym) pozwala na dotarcie z ofertą do osób które odpowiadają za zakupy i/lub dokonują zakupów.

 

W jaki sposób możesz prezentować swoją ofertę na naszych stronach

 

Proponujemy różne formy dotarcia do Twojego Klienta poprzez nasze strony.

 

Na każdej z naszych ponad 30 stron branżowych mamy miejsce na prezentację Twojej oferty, produktów i usług.

 

Do Twojej dyspozycji oddajemy:

  • dedykowaną podstronę i/lub stronę produktową (landing page, news page, product page)

  • dedykowaną podstronę i/lub stronę o Twojej firmie

  • prezentację polecanych produktów dla wskazanej kategorii produktowej

  • elastyczne formaty banerów

  • artykuły tematyczne, sponsorowane i branżowe​

  • zleć nam napisanie artykułu, mamy doskonałych copywriterów do Twojej dyspozycji

  • prezentację w naszym katalogu branżowym Zaopatrzenie produkcji

  • prezentację podczas wybranych imprez targowych

  • pozycjonowanie Twoich produktów, towarów i usług w wyszukiwarce, internecie i social mediach

  • content marketing branżowy wg uzgodnień

  • inne działania mające na celu generowanie leadów sprzedażowych​

 

Tylko ZMASOWANE DZIAŁANIE MARKETINGOWE sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji. Bądź widoczny nawet 30 RAZY WIĘCEJ niż Twoja konkurencja!


Po więcej informacji zapraszamy na 30X.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 4 listopada

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Finanse

Agencja Rozwoju Przemysłu wesprze małe i średnie firmy. Na ich finansowanie w tym roku przeznaczy 200 mln zł

Do końca tego roku Agencja Rozwoju Przemysłu przeznaczy 200 mln zł na finansowanie małych i średnich firm. Takim podmiotom trudniej jest pozyskać środki komercyjne od banków, zwłaszcza jeżeli są krótko na rynku. ARP udzieli im pożyczek m.in. na realizację innowacyjnych projektów, inwestycji, wsparcie płynności finansowej czy finansowanie zamówień. Co istotne, spółki nie ogranicza prawo bankowe czy regulacje KNF, co daje jej większą elastyczność i pozwala finansować przedsięwzięcia, które przez banki mogłyby być uznane za zbyt ryzykowne.

Ochrona środowiska

Firmy stawiają na racjonalne wykorzystywanie zasobów. W całej UE może to przynieść 600 mld euro oszczędności rocznie

Po cyfrowej transformacji firmy czeka w najbliższych latach kolejna duża zmiana. Do 2030 roku muszą się dostosować do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), która zakłada optymalne wykorzystanie odpadów i surowców naturalnych. Jak wynika z badań Stena Recycling, oczekują tego sami konsumenci. 65 proc. z nich jest skłonnych zrezygnować z produktów ulubionej firmy, a w zamian wybrać taką, która wdraża zasady GOZ. Gospodarka cyrkularna pomoże też firmom zmniejszyć koszty działalności – w skali UE przyniesie 600 mld euro oszczędności i stworzy 2 mln nowych miejsc pracy. Część firm zaczęła już transformację w kierunku GOZ – przykłady najlepszych zostały wyłonione w Stena Circular Economy Award. ​ 

 

Telekomunikacja

Trwa czwarta rewolucja przemysłowa łącząca pracę ludzi z pracą maszyn. Niedoskonałe prawo i problem z ochroną danych mogą jednak wstrzymać postęp technologiczny

Czwarta rewolucja przemysłowa będzie mieć przełożenie na gospodarkę, biznes i rynek pracy. Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, szerokie wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych pozwoli osiągnąć poziom PKB zaplanowany na lata 2035–2036 już o pięć lat wcześniej. Jednak nowe technologie oznaczają także duże wyzwania związane z legislacją oraz cyberbezpieczeństwem. Pod tym względem przełomowy był ubiegły rok, kiedy weszły w życie ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa oraz RODO – wynika z nowego raportu NASK „Cyberbezpieczeństwo A.D. 2018”.

Handel

Tylko 17 proc. polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Brakuje świadomości, że mogą to być dobre narzędzia do zwiększenia sprzedaży i płynności

W ubiegłym roku polskie firmy po raz pierwszy ubezpieczyły obroty warte blisko pół biliona złotych. Łączna kwota ubezpieczonych należności wyniosła blisko 157 mld zł, czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 roku. Mimo tych wzrostów sytuacja w tym segmencie rynku jest daleka od oczekiwań ubezpieczycieli. Kluczowe jest pozyskanie nowych klientów – przekonuje Marcin Olczak z firmy Marsh. Obecnie co piąta firma w ogóle nie ubezpiecza transakcji sprzedaży swoich wyrobów, a tylko 17 proc. korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Firmy nie są świadome, że te narzędzia mogą być wykorzystywane do zwiększania sprzedaży i wsparcia płynności finansowej.