Przegląd mediów

listopad 2018

Zmasowane działania marketingowe B2B. Co to jest i co daje firmie

2018-11-04  |  14:29
Przegląd mediów

Zmasowane działania marketingowe - co to jest

 

Sprzedaż B2B w dzisiejszych czasach to połączenie działań działu sprzedaży i działu marketingu wraz z wykorzystaniem narzędzi automatyzujących działania marketingowe i sprzedażowe. To jednak już nie wystarcza. Aby przebić się w zalewie informacji Twoja oferta musi się wyróżniać.

Tylko ZMASOWANE DZIAŁANIE sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji.

 

ZMASOWANE DZIAŁANIA MARKETINGOWE to JEDNOCZESNA, WIELOKANAŁOWA i SPERSONALIZOWANA prezentacja produktu, usługi lub oferty jednocześnie w wielu kanałach, w wielu formatach skierowana do wielu różnych grup docelowych.

 

Wiele kanałów

 

Reklama płatna czy też widoczność w wyszukiwarce to dziś już standard dla firm oferujących produkty B2B. Aby jednak się wyróżnić firmy wznoszą się ponad standard realizując zmasowane działania, prezentując swoją ofertę wielokanałowo w internecie oraz na styku internetu i rzeczywistości poza internetowej.

 

Przykładowe kanały prezentacji oferty produktowej:

  • strony branżowe i produktowe własne firmy (nikt nie zna lepiej produktu niż pracownicy firmy)

  • własne media branżowe i tematyczne (zapraszamy do współdziałania klientów i partnerów)

  • strony branżowe i tematyczne zewnętrzne (trzeba być widocznym wszędzie tam, gdzie sa potencjalni klienci)

  • platformy i portale ofertowe (wystawiamy swoje oferty, konkurencja prawdopodobnie już też tam jest)

  • fora tematyczne (wiedzą warto się dzielić)

  • social media (Linkedin, Twitter, Facebook i nowe media to miejsce gdzie często spotkamy swoich klientów "face to face")

  • SEO pozycjonowanie w wyszukiwarkach (70% osób odpowiedzialnych za zakupy poszukuje w pierwszej kolejności produktów B2B w wyszukiwarce)

  • katalogi branżowe i prasa branżowa (jeśli odbiorcy są dobrze określeni, warto się prezentować w drukowanych katalogach i czasopismach branżowych)

  • prezentacja na targach i konferencjach branżowych (dobrze przygotowany marketing targowy na styku internetu i świata poza internetowego daje duże możliwości prezentacji firmy i oferty)

 

Wiele formatów

 

Oferta produktowa B2B w dzisiejszych czasach skierowana jest do konkretnych grup i osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach. Dla przykładu powiem, że ten sam produkt w oparciu o informację na temat tego, o co pytają klienci można zaprezentować nawet na 100 sposobów. Każdy ma inne oczekiwania, inne potrzeby, inny problem do rozwiązania. Ktoś chce szybko załatwić problem, ktoś inny chce zwiększyć zyski w firmie poprzez optymalizację procesu produkcji a ktoś inny pracuje na swoją podwyżkę i chce się wykazać w firmie.

Pomocą w personalizacji prezentacji produktu są narzędzia automatyzujące marketing i sprzedaż, ale także sprawny content marketing, prezentujący dany produkt z różnych stron, prezentując odpowiedzi na różne punkty widzenia klientów.

 

Formy i narzędzia prezentacji produktu mogą przybierać różne formy:

  • prezentacja produktu techniczna (podstawowa prezentacja produktu)

  • prezentacja zalet produktu (co klient może zyskać dla siebie i dla firmy)

  • oferta rozwiązania aktualnych problemów i wyzwań w zakładach produkcyjnych i firmach

  • dopasowanie treści do oczekiwań wąskich grup odbiorców

  • newslettery z poradami, poradniki i gotowe rozwiązania - nastawienie prezentacji na rozwiązywanie problemu klienta

  • wspieranie klienta na drodze zakupowej, doradzanie i ułatwianie procesu zakupowego klientowi

 

To tylko wybrane popularne formy prezentacji oferty B2B. Metody i narzędzia marketingu i sprzedaży w dzisiejszych czasach zmieniają się bardzo szybko. Często to co sprawdzało się przez lata, nagle z dnia na dzień przestaje działać. Wiedzę i narzędzia trzeba dopasowywać do oczekiwań klientów i zmieniających się warunków praktycznie w trybie ciągłym. Najlepszym przykładem tempa zmian są zmieniające się  systematycznie algorytmy wiodących providerów usług marketingowych.


30X WIĘCEJ Wsparcie w szybko zmieniającej się rzeczywistości

 

Jak już wspomniałem powyżej odpowiedzią na wyzwania jest zastosowanie w firmie strategii ZMASOWANYCH DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH.

 

Platforma B2B którą roboczo nazwaliśmy 30X WIĘCEJ to sieć ponad 30 stron branżowych mająca na celu zmasowaną prezentację produktów i ofert biznesowych skierowanych do firm (B2B) oraz do osób prywatnych (B2C).

 

Pokazując jednocześnie na ponad 30 stronach branżowych swoją ofertę, zwiększasz wielokrotnie szansę na to, że Twoją ofertę zobaczy potencjalny kupiec, lub osoba, która przekaże informację o Twojej ofercie drugiej realnie zainteresowanej osobie.

 

Platforma B2B jako sieć informacyjno-produktowa to doskonałe narzędzie mające na celu generowanie realnych zapytań o Twoje produkty.

 

Pełną listę naszych stron zobaczysz na stronie 30x.pl

 

W jaki sposób zwiększysz sprzedaż

 

Zwiększysz sprzedaż swoich produktów poprzez zmasowaną i spersonalizowaną prezentację swojej oferty na ponad 30 stronach branżowych.

 

Tylko ZMASOWANE DZIAŁANIE sprawi, że wyróżnisz się w zalewie informacji.

 

Strony nasze odwiedzają osoby zainteresowane konkretnymi produktami i usługami:

  • osoby z działów zakupów w firmach i zakładach produkcyjnych

  • pracownicy działów technicznych

  • osoby decyzyjne w firmach

  • właściciele firm i gospodarstw

  • kupcy i handlowcy​

 

Każdy w firmie poszukuje informacji. Pomóż znaleźć informację o swoich produktach i usługach tak aby ułatwić swoim potencjalnym klientom proces zakupowy.

 

Jakie dodatkowe korzyści wynikają z prezentacji na naszych stronach

 

Poprzez prezentację na naszych stronach dotrzesz kompleksowo do szerokiego segmentu klientów B2B i B2C. Np. 70% zakupowców i właścicieli firm B2B szuka produktów w wyszukiwarce internetowej.

 

Przykładowo pracownicy działów zakupów przy okazji poszukiwania produktów dla firmy lub zakładu w którym pracują mogą zapoznać się z ofertą do nich dedykowaną (oferta B2C np. nowe mieszkania, materiały wykończeniowe, usługi finansowe, oferta leasingu lub najmu samochodu).

 

Profil pracownika działu zakupów (zwykle jest to osoba pracująca z dochodami na średnim poziomie w wieku produkcyjnym) pozwala na dotarcie z ofertą do osób które odpowiadają za zakupy i/lub dokonują zakupów.

 

W jaki sposób możesz prezentować swoją ofertę na naszych stronach

 

Proponujemy różne formy dotarcia do Twojego Klienta poprzez nasze strony.

 

Na każdej z naszych ponad 30 stron branżowych mamy miejsce na prezentację Twojej oferty, produktów i usług.

 

Do Twojej dyspozycji oddajemy:

  • dedykowaną podstronę i/lub stronę produktową (landing page, news page, product page)

  • dedykowaną podstronę i/lub stronę o Twojej firmie

  • prezentację polecanych produktów dla wskazanej kategorii produktowej

  • elastyczne formaty banerów

  • artykuły tematyczne, sponsorowane i branżowe​

  • zleć nam napisanie artykułu, mamy doskonałych copywriterów do Twojej dyspozycji

  • prezentację w naszym katalogu branżowym Zaopatrzenie produkcji

  • prezentację podczas wybranych imprez targowych

  • pozycjonowanie Twoich produktów, towarów i usług w wyszukiwarce, internecie i social mediach

  • content marketing branżowy wg uzgodnień

  • inne działania mające na celu generowanie leadów sprzedażowych​

 

Tylko ZMASOWANE DZIAŁANIE MARKETINGOWE sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji. Bądź widoczny nawet 30 RAZY WIĘCEJ niż Twoja konkurencja!


Po więcej informacji zapraszamy na 30X.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 4 listopada

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Sport

Pandemia nie przeszkodzi w promocji tenisa stołowego wśród dzieci i młodzieży. Rozwój dyscypliny będzie wspierać jeden z największych koncernów energetycznych w kraju

Ponad 2 tys. dzieci na treningach tenisa stołowego, 70 tys. godzin zajęć sportowych, 200 trenerów i sprzęt sportowy o wartości 75 tys. zł to dotychczasowy efekt Narodowego Programu Rozwoju Tenisa Stołowego na lata 2018–2033. Promocja tenisa stołowego, który jest szóstą najpopularniejszą dyscypliną sportową na świecie, będzie kontynuowana mimo pandemii, a wsparcie otrzymają także czołowi polscy zawodnicy, którzy przygotowują się do igrzysk olimpijskich w Tokio. To efekt podpisanej właśnie umowy między koncernem energetycznym Enea i Polskim Związkiem Tenisa Stołowego.

Ochrona środowiska

Trwają ostatnie prace nad projektem Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Energetycznego. Wiosną ma trafić pod obrady rządu

Instytucja nazywana roboczo Narodową Agencją Bezpieczeństwa Energetycznego ma przejąć od energetycznych spółek Skarbu Państwa ich aktywa węglowe. W zamyśle autorów tego projektu ma on służyć bezpieczeństwu energetycznemu kraju i stopniowemu wygaszaniu wydobycia węgla. Spółki energetyczne będą za to mogły skupić się na inwestycjach w odnawialne źródła energii i bloki gazowo-parowe, na które potrzebne są wielomiliardowe nakłady. Projekt wkrótce zostanie pokazany spółkom energetycznym i stronie społecznej, następnie trafi do konsultacji publicznych, a w ciągu miesiąca–dwóch zostanie przekazany pod obrady rządu.

Prawo

Branża pogrzebowa postuluje podniesienie kwoty zasiłku pogrzebowego. W dużych miastach opłata za miejsce na cmentarzu jest znacznie wyższa niż świadczenie z ZUS

– Kwota 4 tys. zł wystarcza na wszystkie usługi związane z pochówkiem świadczone przez firmę pogrzebową, ale problem pojawia się w przypadku opłaty za miejsce grzebalne. W dużych miastach, takich jak Warszawa, Kraków czy Gdańsk, jest ona kilkukrotnie wyższa niż zasiłek pogrzebowy – mówi Robert Czyżak, prezes Polskiej Izby Branży Pogrzebowej, i zaznacza, że świadczenie z ZUS powinno być mniej więcej dwukrotnie wyższe. Branża apeluje także o zmianę przepisów regulujących jej działalność, nie tylko ze względów bezpieczeństwa, lecz również ekonomicznych. Szara strefa to ok. 900 mln zł strat dla budżetu rocznie.

Konsument

Prawie dwie trzecie Polaków stara się nie marnować żywności. Nadal jednak przeciętna polska rodzina wyrzuca co roku jedzenie warte ok. 3 tys. zł

Pierwsza odsłona Wrocławskiego Pakietu Pomocowego dla przedsiębiorców ruszyła w marcu 2020 roku, wkrótce po wybuchu pandemii COVID-19. Z programu skorzystało ok. 2 tys. podmiotów. W tym roku projekt będzie kontynuowany. W budżecie na 2021 rok zarezerwowano 50 mln zł na zwolnienia dla firm z podatku od nieruchomości oraz 4 mln zł na zwolnienia z czynszu najmu w lokalach gminnych. – Pandemia uszczupliła dochody miasta o 220 mln zł, ale mimo trudnej sytuacji finansowej będą realizowane zarówno projekty pomocowe, jak i najważniejsze inwestycje infrastrukturalne – zapewnia Marcin Obłoza z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.