Robotyka i SI”, „E-sport”, „Inteligentny dom” –  nowe kategorie w serwisie agencyjnym Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Strona główna

25
sierpień
sierpień 2019

Shell Helix – transfer technologii z toru na drogę

2019-08-12  |  23:29
Do pobrania

    DOC 0.06 MB

Obecnie niemal 70% nowych samochodów w EU jest fabrycznie napełnionych olejami silnikowymi 0W-X . Produkty niskiej lepkości można znaleźć w autach takich producentów, jak BMW, Honda, Ford, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Toyota, VW, Fiat, Volvo, PSA czy Opel. Olejami silnikowymi wybieranymi przez wielu wiodących producentów samochodów w całej Europie są produkty Shell Helix Ultra 0W-X. To efekt zaufania producentów aut do zaawansowanej technologii produkcji olejów Shell na bazie gazu ziemnego, a także wiedzy i doświadczeń zdobytych podczas współpracy z zespołami Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport.

Ponad 15 milionów aut w Unii Europejskiej jest fabrycznie zalanych oraz serwisowanych z wykorzystaniem olejów silnikowych Shell Helix Ultra 0W-X[1]. Samochody, które na co dzień poruszają się po drogach mogą korzystać z tak zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych dzięki zaangażowaniu Shell w sporty motorowe oraz szerokiemu partnerstwu z teamami F1 i rajdowymi.

Oleje testowane w skrajnych warunkach

Shell współpracuje z najlepszymi zespołami, które rywalizują na torach i w rajdach – Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport. Partnerstwo to przynosi konkretne efekty. Na przykład decydujące znaczenie dla osiągów Scuderia Ferrari w sezonie 2018 miały ciągłe prace nad ulepszeniem formuły Shell V-Power i Shell Helix Ultra, które w sezonie 2018 przyczyniły się do zapewnienia teamowi sześciu zwycięstw i 24 miejsca na podium. Shell inwestuje 21 000 roboczogodzin rocznie w partnerstwo ze Scuderia Ferrari, a tylko w zeszłym roku przeprowadzono ponad 200 000 symulacji potencjalnych paliw w celu opracowania formulacji, która najlepiej sprawdzi się na torze wyścigowym.

Wyścigi F1 i rajdy samochodowe stanowią doskonałe pole do doświadczeń, badań i analiz, by opracować olej silnikowy o najwyższych parametrach, który z jednej strony należycie chroni silnik, z drugiej zapewnia jego maksymalną wydajność. Podczas sportowych zmagań olej musi sprostać ogromnym wyzwaniom – zarówno pod kątem ciśnienia, temperatury przekraczającej nawet 1000 °C czy obrotów turbosprężarki sięgających 2000 na sekundę. Możliwość opracowywania oraz testowania formulacji olejowych w ekstremalnych warunkach sprawia, że do seryjnej produkcji trafiają najwyższej jakości środki smarne, dostosowane w pełni do wymagań nowoczesnych silników.

„Shell Helix Ultra 0W-X to efekt kilkudziesięciu lat badań setek ekspertów i specjalistów ds. olejów silnikowych Shell zaangażowanych w rozwój oraz doskonalenie produktu. Dzięki doświadczeniom zdobytym we współpracy ze Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport możemy wykorzystać technologię i rozwiązania stosowane w bolidach F1 czy samochodach rajdowych do aut osobowych. Ponadto zaufanie jakim obdarzają nasze oleje producenci silników pokazuje jak ważna we współpracy jest zaawansowana technologia i zrozumienie wymagań współczesnej motoryzacji – podkreśla Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.

Rewolucyjna technologia produkcji

Najsilniejszą przewagą Shell Helix jest rewolucyjna technologia produkcji. Oleje są produkowane z gazu ziemnego przy wykorzystaniu opatentowanej Technologii Shell PurePlus, która gwarantuje uzyskanie czystej i klarownej bazy olejowej, praktycznie pozbawionej wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej[2]. Dlatego Shell Helix Ultra 0W-X pomaga zachować optymalną czystość silnika, zbliżoną do fabrycznej[3]
a także ograniczyć emisję dwutlenku węgla i tym samym ograniczyć ślad węglowy. Przy średnim rocznym dystansie 14 500 km Shell Helix Ultra 0W-X może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%, co odpowiada około 70 kg CO2[4].

Obecność Shell na najważniejszych imprezach w świecie wyścigów samochodowych sięga lat 30. dwudziestego wieku. Przez cały ten czas cel firmy pozostawał niezmienny – opracowywanie coraz lepszych paliw i olejów silnikowych dla klientów oraz przenoszenie innowacji wypracowanych na torach wyścigowych i w rajdach do produktów stosowanych w samochodach poruszających się po drogach całego świata.

 


[1] Źródło: na podstawie wewnętrznych danych Shell

[2] W oparciu o wyniki testu Sequence VG pod kątem szlamu z wykorzystaniem 0W-40  

[3] Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40.  

[4] Na podstawie ekwiwalentu CO2 na 1 litr zaoszczędzonego paliwa, niespalonego w silniku

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 12 sierpnia

Kalendarium

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica
MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Infrastruktura

Polska będzie mogła kupować tańszy gaz od różnych producentów. Wkrótce spodziewane jest pozwolenie na budowę i wybór wykonawcy podmorskiego odcinka Baltic Pipe

Budowa Baltic Pipe oznacza niższe ceny i większe bezpieczeństwo dostaw – mówi Tomasz Stępień, prezes Gaz-System. Jak podkreśla, niedługo projekt powinien uzyskać pozwolenia na budowę, a na przełomie tego i przyszłego roku będą uruchamiane kolejne przetargi na dostawy dla tej inwestycji. Błękitny surowiec ze złóż na Morzu Północnym ma popłynąć do Polski w październiku 2022 roku i pozwoli uniezależnić się od dostaw z Rosji, skąd pochodzi obecnie ok. 90 proc. importowanego gazu.

Problemy społeczne

Psychiatria w reformie. Resort zdrowia chce odbudować kadry i poprawić opiekę psychiatryczną dla dzieci i młodzieży

Psychiatria – przez lata zaniedbywana – jest na etapie głębokiej reformy, ale ten proces nie potrwa miesiąc czy nawet rok – mówi minister zdrowia Łukasz Szumowski. Jak ocenił, wprowadzony w ubiegłym roku pilotaż Centrów Zdrowia Psychicznego działa dobrze i zostanie rozszerzony. Niedługo ruszy też kompleksowa reforma psychiatrii dzieci i młodzieży, wśród których zaburzenia psychiczne są coraz częstszym problemem. Celem jest to, żeby opieka psychiatryczna była łatwiej dostępna, dostosowanego do indywidualnych potrzeb pacjentów i nie wiązała się z długimi pobytami na oddziałach psychiatrycznych.

IFA 2019 Berlin

Konsument

Coraz więcej Polaków przygotowuje przetwory. Robią to głównie kobiety, ale panowie specjalizują się w nalewkach

Nawet 75 proc. Polaków deklaruje, że robi przetwory na zimę. W spiżarniach będą królować ogórki kiszone, dżemy i konfitury, soki, a także nalewki – wynika z Barometru Providenta. Choć przetwory to domena przede wszystkim osób starszych, to także i młodzi coraz częściej kultywują tradycję. Weki to gwarancja smaku i naturalnych składników, a część osób przygotowuje przetwory ze względu na oszczędności.

Złote Spinacze 2019

Finanse

Prawidłowe oszacowanie wartości czynszu to duży problem przy transakcjach najmu. Pomocne są internetowe porównywarki

Na polskim rynku co roku dochodzi do nawet 1 mln transakcji najmu. Określenie wartości czynszu najmu stanowi częsty problem zarówno dla właścicieli mieszkań, jak i potencjalnych lokatorów. Wynajmującym i najemcom przychodzi z pomocą technologia – internetowe porównywarki agregują dane z portali ogłoszeniowych i na tej podstawie tworzą automatyczną kalkulację ceny. Zdarza się jednak, że nie biorą pod uwagę indywidualnych atutów danej nieruchomości, jak np. widok z okna, na co właściciele mieszkań powinni zwracać uwagę.