Strona główna

marzec 2021

Victoria Dom: kobiety decydują, mężczyźni weryfikują

2021-03-09  |  11:34
Strona główna

Poszukiwanie mieszkania lub domu to domena kobiet. To płeć piękna zazwyczaj wyraża potrzebę posiadania własnego M, bądź inicjuje zmianę. Kobiety są stroną aktywną w procesie poszukiwania, porównywania i wybierania. Są też bardziej drobiazgowe od mężczyzn, zadają więcej pytań na temat nieruchomości i częściej dostrzegają potrzebę korekt w pierwotnym projekcie.

 

Czy powyższe okoliczności powinny sprawić, że deweloperzy dostosują swój proces sprzedażowy do kobiecych nawyków zakupowych? Podczas ostatnich poznańskich targów nieruchomości przeprowadzono ankietę, której celem było określenie, po czyjej stronie – kobiet czy mężczyzn – leży większa aktywność w procesie zakupu mieszkania. Okazało się, że już na etapie odpowiadania na pytania ankieterów mężczyźni wycofywali się, wskazując swoją partnerkę jako osobę bardziej zorientowaną, decyzyjną. Ową decyzyjność potwierdzają badania zrealizowane w 2018 r. przez Metrohouse i RynekPierwotny.pl. Jego wyniki wskazują, że ostateczna decyzja o zakupie mieszkania należy właśnie do płci pięknej. – Potwierdza to aktywność na naszej stronie internetowej – mówi Anna Krystecka, dyrektor marketingu Victoria Dom. Ponad 60% osób odwiedzających ją w minionym roku to kobiety. To one częściej zadają pytania na naszym profilu na FB, zwracają się do biur sprzedaży z wątpliwościami, uczestniczą w dniach otwartych – dodaje Anna Krystecka.

 

Świadomość różnorodności potrzeb

 

Tego stanu rzeczy nie zmieniła pandemia. Wręcz przeciwnie, panie świetnie odnalazły się w wirtualnej rzeczywistości i dopasowały do wymogów komunikacyjnych. Telefon czy platformy onlinowe nie ograniczyły ich dociekliwości. W ostatnim czasie organizatorzy kampanii sklepywsieci.com zbadali preferencje Polek i Polaków w zakresie tego, co i w jaki sposób kupują w internecie.  Z uzyskanych danych wynika, że panie wyraźnie wyróżniają się aktywnością w sieciowych zakupach odzieży, kosmetyków, książek, artykułów spożywczych, mebli oraz biżuterii. Bardzo dobrze radzą sobie także w dziedzinach związanych z techniką – materiałach do remontu i urządzania domu lub usługach streamingowych np. Netflix, czy Spotify. Są bardzo mobilne i zakupy za pomocą smartfona robią zdecydowanie częściej niż za pomocą laptopa. Z badania wynika także, że panie cenią sobie u sprzedawców spersonalizowane oferty i budowanie relacji. – Handlowcy Victorii Dom mają świadomość, że znajomość oferty to za mało. Wiedzą, że równie ważne są umiejętności interpersonalne. W ich pracy nie tylko w kontakcie z kobietami, ale i z klientem w ogóle, kompetencje miękkie są niezwykle cenne – podkreśla Anna Krystecka. – Poza umiejętnością dostosowania komunikacji do potrzeb poszczególnych płci czy typów osobowości, dochodzi jeszcze regionalizm. Od niedawna Victoria Dom buduje w Krakowie, od kilku lat jest obecna też w Niemczech. To doświadczenia, które uświadomiły nam, jak różne są potrzeby poszczególnych rynków regionalnych. Małe, kompaktowe mieszkania, które świetnie sprzedają się w Polsce, są zupełnie nieatrakcyjne dla klienta z Niemiec. W Warszawie dużą popularnością cieszą się dwupokojowe około 40-metrowe lokale, w Krakowie częściej dostajemy zapytania o te pond 60-metrowe. Doradcy Klienta wiedzą już, że tylko indywidualne podejście, wsłuchanie się w potrzeby ma szanse przynieść pożądany efekt w postaci sprzedaży – dodaje.

 

Kobieta jest kontekstowa, a mężczyzna zadaniowy   

 

Jak wynika z badania Agencji Izmałkowa, które analizowało antropologiczny kontekst podejmowania decyzji w zależności od płci, kobieta jest kontekstowa, a mężczyzna zadaniowy. To może potwierdzać spostrzeżenia obserwatorów rynku nieruchomości – kobiety decydują i wybierają, a mężczyźni włączają się zazwyczaj na etapie odbioru lokalu – mierzą, weryfikują, oceniają, sprawdzają. Z kobiecej natury wynika też troska o najbliższych, dlatego częściej to panie pytają o wykorzystane do budowy materiały, obecność placów zabaw, bliskość terenów zielonych czy infrastruktury pozwalającej na sprawne funkcjonowanie na co dzień. Cytowane wyżej badanie podkreśla, że „różnice pomiędzy percepcją kobiet i mężczyzn doskonale widać także w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. Na ogół to dla kobiet ważne są informacje o tym, jak został on wyprodukowany, np. czy kosmetyk testowany był na zwierzętach, a także czy marka jest odpowiedzialna społecznie, np. czy przeznacza procent od sprzedaży na cele charytatywne”.    

– Warto w procesie sprzedażowym i  w działaniach marketingowych uwzględniać różnice wynikające z płci, pamiętajmy jednak, że najważniejszy na każdym etapie działalności jest człowiek. Patrzymy na klientów przychylnie, wsłuchujmy się w ich potrzeby, wychodźmy im naprzeciw, bez względu na to, czy rozmawiamy z kobietą, czy z mężczyzną. Każdy klient liczy się dla Victoria Dom tak samo – podsumowuje dyr. Krystecka. 

 

 

Victoria Dom to deweloper z 23-letnim doświadczeniem, którego filozofią jest maksymalne uproszczenie zakupu mieszkania. Pomaga w tym Dom Kredytowy Victoria. Victoria Dom oddała do użytku ponad 6,4 tys. mieszkań i domów. Obecnie w różnych fazach realizacji i przygotowania jest ponad 10 tys. mieszkań. Spółka, która prowadzi inwestycje przede wszystkim w Warszawie, w ubiegłym roku rozpoczęła również budowę osiedla Viva Piast w Krakowie. Od 5 lat deweloper jest obecny także na rynku niemieckim – w Berlinie, a od roku w Lipsku. Victoria Dom jest członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich, posiada certyfikat dewelopera poświadczający wiarygodność i fachowość usług. Więcej informacji na stronie: www.victoriadom.pl

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 9 marca

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ZBP: Niekorzystne dla banków rozstrzygnięcia ws. kredytów frankowych oznaczałyby upadek części sektora bankowego. Banki nie byłyby w stanie finansować bieżących potrzeb gospodarki

Dziś Izba Cywilna Sądu Najwyższego w składzie siedmiu sędziów ma się zająć kwestią rozliczeń po ewentualnym unieważnieniu przez sąd umowy kredytu frankowego. Pytania w tym temacie wysłał do SN Rzecznik Finansowy. Z kolei w przyszłym tygodniu izba w pełnym składzie ma wydać uchwałę w sprawie sześciu pytań pierwszej prezes SN również dotyczących frankowiczów. Zarówno kredytobiorcy, jak i banki czekają na rozstrzygnięcie palącego problemu. Według Związku Banków Polskich, choć nie sposób przewidzieć, w którym kierunku ono pójdzie, to jeśli sądzić po wyroku TSUE, stanowisko SN powinno być wyważone i uwzględniać interesy obu stron. To z kolei może przyspieszyć zawieranie ugód.

Transport

Sztuczna inteligencja pomoże zapobiegać wypadkom kolejowym i zwiększy punktualność pociągów. Nad takimi rozwiązaniami pracują polscy inżynierowie

Do wprowadzenia całkowicie autonomicznych pociągów szykują się już zarówno koleje pasażerskie, jak i towarowe. W tej chwili pociągi bez maszynisty funkcjonują tylko na wyodrębnionych liniach, a systemy autonomicznego kierowania są wykorzystywane w metrze m.in. w Paryżu, Sydney czy Szanghaju. Rozwiązania te są rozwijane dzięki sztucznej inteligencji, która dziś wykorzystywana jest na świecie w kolejach dużych prędkości. Chociaż w Polsce są one dopiero na etapie planowania, technologie z zakresu SI są już rozwijane i wdrażane przez polskich przewoźników oraz inżynierów. Wśród korzyści inteligentnych rozwiązań są m.in. większe bezpieczeństwo i zapobieganie awariom, ograniczenie kosztów, większa punktualność pociągów i komfort podróżnych.

Prawo

W 2022 roku zmienią się zasady urlopu rodzicielskiego. Unijne przepisy wymuszą przebudowę Kodeksu pracy

Polska ma czas do sierpnia przyszłego roku, aby wdrożyć zapisy unijnej dyrektywy work–​life balance. Regulacja, która dotyczy równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, wprowadzi ważne zmiany dla rodziców i wymusi przebudowę Kodeksu pracy. Jedną z najważniejszych będzie modyfikacja uprawnień ojców w zakresie korzystania z urlopów rodzicielskich. Ma ona pozwolić kobietom na łatwiejszy powrót do obowiązków zawodowych po urodzeniu dziecka. Wdrożenia unijnego prawa w Polsce będzie pilnować powołana w styczniu przez Fundację Share The Care Rada Programowa, w skład której wchodzą ekonomiści, prawnicy, psycholodzy i socjolodzy, politycy, przedstawiciele biznesu oraz organizacji pozarządowych.

Konsument

Dzieła sztuki ponownie dostępne dla publiczności. Zwiedzający tłumnie wracają do muzeów i galerii [DEPESZA]

Od 4 maja działają już takie instytucje kultury jak muzea i galerie sztuki. Teatry na odmrożenie muszą jeszcze poczekać do końca miesiąca. – Miesiące zamknięcia przekonały nas, że muzeum żyje i wypełnia swoją rolę, gdy odwiedza je publiczność. Bez niej jest tylko pięknym magazynem – mówi Jolanta Hercog z Muzeum Narodowego. Instytucja jest w pełni przygotowana na powrót zwiedzających. W najbliższych tygodniach otworzy dla nich trzy nowe wystawy czasowe, w tym m.in. malarstwa holenderskiego i flamandzkiego. To korporacyjna Kolekcja ERGO Hestii, która z okazji 30-lecia firmy po raz pierwszy zostanie pokazana szerokiej publiczności.