Interactive Whiteboard Market Surges with Digital Learning Boom and Remote Collaboration Demands
Interactive whiteboards drive digital learning and collaboration, with rising demand across education and business fueling rapid global market growth.
NEWARK, DE, UNITED STATES, April 23, 2025 /EINPresswire.com/ -- The global interactive whiteboard market size is projected to reach USD 5,085.4 million in 2024, driven by the widespread adoption of advanced educational tools and collaborative technologies. As educational institutions and businesses increasingly embrace digital transformation, interactive whiteboards have emerged as critical components of modern learning and collaboration environments. The industry is forecasted to expand at a strong CAGR of 9.7% through 2034, with the market value expected to rise significantly, reaching USD 9,706.1 million by the end of the forecast period. This anticipated growth is being fueled by the proliferation of digital learning ecosystems and the surging demand for seamless remote communication and interaction tools.The increasing reliance on hybrid and remote education models, combined with the need for engaging and interactive teaching solutions, has positioned interactive whiteboards as indispensable tools. These systems offer users dynamic capabilities such as touchscreen interactivity, integration with software and cloud-based platforms, and compatibility with mobile and smart devices. As classrooms and meeting rooms evolve into digital-first environments, the role of interactive whiteboards is expanding beyond traditional education use-cases to include business collaboration, training, and professional development. Furthermore, government investments in EdTech and corporate efforts to streamline digital communication are accelerating adoption across regions and sectors.
AMCD Condemns Massacre of the Druze in Syria
Frontline Source Group Named to Forbes 2025 List of America's Best Professional Recruiting Firms
Michole Briana White Returns Home: An Evening of Soulful Resonance at City Winery Chicago
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.