Komunikaty PR

5 nowych najemców na działce OKAM po FSO

2024-06-26  |  12:00
Biuro prasowe

W ostatnim czasie OKAM zawarł 5 nowych umów na najem powierzchni na terenie nieruchomości przy ul. Jagiellońskiej 88 w Warszawie, po dawnej FSO. Pojawią się tam firmy z branży kurierskiej, jak i z obszaru kolportażu książek, doradztwa inżynieryjnego, podmiot specjalizujący się w rozwiązaniach florystycznych, a także Escape Room. Kontrakty, na łączną powierzchnię 4.850 mkw., zostały zawarte na okres od 1 roku do 5 lat. Jednocześnie trzech dotychczasowych najemców powiększyło posiadaną przestrzeń.  

- W ostatnim czasie do grona najemców na naszej działce przy ul. Jagiellońskiej w Warszawie dołączyło kilka nowych podmiotów. Ich różnorodność potwierdza, że nasze przestrzenie dają odpowiednie warunki dla działalności firm o zróżnicowanym profilu. Poza atrakcyjnymi i elastycznymi warunkami współpracy oferowanymi przez OKAM, wśród zalet terenu jest lokalizacja, dostępność miejsc parkingowych i oczywiście możliwość wyboru optymalnej przestrzeni. Posiadamy powierzchnie biurowe wynajęte w ok. 75 proc., a także magazyny oraz place - w blisko 65 proc., prowadzimy rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi firmami - zaznacza Arie Koren, CEO OKAM City. 

Na 62-hektarowej działce należącej do OKAM, działalność prowadzi ok. 160 firm i organizacji. Poza nowymi najemcami z takich branż jak kurierska, kolportażu, doradztwa inżynieryjnego, florystki i pokoju zagadek, użytkowane przestrzenie powiększyły działające już tu firmy: dystrybucyjna i z sektora ogrodniczego, a także przedsiębiorstwo specjalizujące się w systemach klimatyzacyjnych oraz wentylacji. W ostatnim czasie OKAM użyczył również powierzchni na szereg produkcji filmowych czy reklamowych. Od dłuższego czasu działalność prowadzą tu m.in. Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie, Fundacja Habitat for Humanity Poland, warszawska Izba Administracji Skarbowej, a także FineTech Construction czy LOCONI Intermodal. 

W bramie głównej terenu należącego do OKAM działa również ‘Punkt Zwrotny’, tj. interaktywne centrum edukacji klimatycznej dla młodzieży. Od otwarcia w połowie września ubr. odwiedziło je już ponad 10.000 osób, przede wszystkim młodzi ludzie z różnych części Polski. 

OKAM prowadzi rozmowy z kolejnymi podmiotami zainteresowanymi najmem łącznej powierzchni o wielkości ok. 12.000 mkw. Ponadto w bieżącym roku w jednym z zabudowań, tj. budynku dawnej Lakierni, uruchomiona zostanie ekspozycja ‘Wystawa w fabryce’ z zabytkowymi autami, w tym modelami wyprodukowanymi w byłej Fabryce Samochodów Osobowych.  

Działka OKAM znajduje się w pobliżu trasy S8, w jej okolicy zlokalizowane są przystanki autobusowe i tramwajowe, ścieżki rowerowe, a w przyszłości przewidziano tu także stację metra. Teren, jako jedyny tego typu w Warszawie, posiada ponadto własną bocznicę kolejową. Jego wielkość zapewnia też nieograniczoną liczbę miejsc postojowych. 

Ogłoszony przez OKAM w 2023 r. Master Plan, dla 62-hektarowej działki po byłej Fabryce Samochodów Osobowych, przewiduje stworzenie przyjaznego do życia, zrównoważonego i wielofunkcyjnego Miasta Przyszłości. Na przestrzeni ok. 25 lat na Pradze Północ powstać mają nie tylko przestrzenie do mieszkania, ale także powierzchnie handlowo-usługowe, biurowe, kulturowe oraz placówki oświatowe, w tym publiczna szkoła podstawowa dla ponad 650 uczniów w etapie I. Założony został również aż 20-hektarowy teren zielony, w tym 10-hektarowy centralny park. OKAM, w ramach tzw. procedury Lex deweloper, chciałby rozpocząć prace w obrębie etapu I inwestycji w 2025 r.  

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.