Komunikaty PR

LEK – studenci Uczelni Łazarskiego osiągnęli drugi najlepszy wynik

2023-03-31  |  12:00
Biuro prasowe

W sesji wiosennej 2023 do Lekarskiego Egzaminu Końcowego po raz pierwszy przystąpili studenci ostatniego, szóstego roku kierunku lekarskiego Uczelni Łazarskiego. Wszyscy zdali, osiągając wysokie wyniki – średnio 166,17 punktów, co dało uczelni drugie miejsce w Polsce. 

Studenci Uczelni Łazarskiego, którzy zdali LEK, tytuł lekarza medycyny otrzymają w czerwcu po zakończeniu ostatniej sesji egzaminacyjnej, a tym samym sześcioletnich studiów. Do egzaminu w sesji wiosennej przystąpiła prawie jedna trzecia roku. Pozostali studenci planują zdawać LEK we wrześniu.

Taki wynik naszych studentów to dla nas powód do dumy. To efekt ich ciężkiej pracy, wytrwałosci i chęci zdobywania wiedzy, ale także dowód na to, że na Uczelni Łazarskiego stworzyliśmy warunki do prowadzenia kształcenia medycznego na bardzo wysokim poziomie – powiedział  dr hab. Paweł Olszewski, dziekan Wydziału Medycznego.

Wiedza i praktyka

Na Wydziale Medycznym Uczelni Łazarskiego stworzyliśmy taki program nauczania, który poza niezbędną przyszłym lekarzom wiedzą teoretyczną umożliwia także zdobywanie umiejętności praktycznych. Duży nacisk kładziemy na to, by nasi studenci już w czasie studiów mieli okazję odnosić wiedzę teoretyczną do konkretnych sytuacji klinicznychdodaje dr Elżbieta Makomaska-Szaroszyk, prodziekan ds. studentów.

Uczelnia dysponuje nowoczesnym zapleczem dydaktycznym: Centrum Nauk Podstawowych i Przedklinicznych - składającym się z Pracowni Naukowych Podstaw Medycyny i Pracowni Nauk Morfologicznych i Centrum Symulacji Medycznych. Kształcenie kliniczne odbywa się w 38 placówkach medycznych na terenie Warszawy i jej okolic.

Centrum Symulacji Medycznych Uczelni Łazarskiego składa się z kilku pracowni, w tym pracowni symulacji wysokiej wierności (SOR, sala intensywnej terapii, karetka). Umożliwia studentom doświadczanie sytuacji klinicznych w warunkach pracowni dydaktycznej. Uzupełnieniem symulacji są zajęcia z pacjentem standaryzowanym, które umożliwiają rozwijanie umiejętności miękkich, naukę zbierania wywiadu czy też przeprowadzania badania fizykalnego.

W ramach nauk podstawowych i przedklinicznych program niektórych przedmiotów (np. embriologii, cytofizjologii), mających liczne odniesienia praktyczne został rozbudowany w porównaniu z formalnymi wymogami ich nauczania. Zaliczenia tych przedmiotów odbywają się na prawach oddzielnych egzaminów. Osoby prowadzące wykłady, seminaria i ćwiczenia podkreślają i zwracają uwagę studentów na aspekty kliniczne przerabianych zagadnień. Stanowi to element „pionowej integracji i korelacji” przedmiotów podstawowych z przedmiotami klinicznymi. Nowoczesny i rozbudowany sprzęt służący do praktycznych zajęć dydaktycznych, np. mikroskopy wyposażone w kamery połączone z monitorami, pozwalają na pracę z indywidualnymi osobami. Studenci przy każdym z takich zestawów pracują, w zależności od przedmiotu, pojedynczo lub w zespołach dwuosobowych – mówi dr n. med. Marek Kujawa, Kierownik Zakładu Histologii i Embriologii.

Relacja uczeń-mistrz

Kolejnym elementem wyróżniającym Wydział Medyczny Uczelni Łazarskiego spośród innych uczelni medycznych jest indywidualizacja procesu nauczania. Zajęcia kliniczne na III, IV i V roku prowadzone są w cztero- lub pięcioosobowych grupach, a kształcenie na VI roku studiów realizowane jest w grupach dwu lub trzy osobowych..

Kształcenie studentów w małych grupach klinicznych przywraca relację uczeń-mistrz, która we współczesnym szkolnictwie wyższym zanika. Na naszej uczelni bardzo dbamy nie tylko o to, by zapewnić wysoko wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną, lecz także by stworzyć dogodne warunki do skutecznego przekazywania wiedzy naszym studentom. Taka forma kształcenia umożliwia także kształtowanie postaw etycznych przyszłych lekarzy. Nasi wykładowcy to doświadczeni specjaliści i praktycy z wieloletnim stażem w najlepszych szpitalach oraz przychodniach, którzy potrafią i chcą dzielić się swoją wiedzą – uzupełnia lek. Michał Sutkowski, prodziekan ds. rozwoju.

Na Wydziale Medycznym Uczelni Łazarskiego prowadzone są dwa kierunki studiów – lekarski i pielęgniarstwo.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego? Biuro prasowe
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?
Edukacja Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską
2024-04-16 | 14:00

Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską

Po krótkiej przerwie, w ramach inicjatywy Przedsiębiorcza Warszawianka, wracają  bezpłatne spotkania dla kobiet, które prowadzą swoje firmy lub myślą o ich
Edukacja Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW
2024-04-11 | 09:15

Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW

Trwa rekrutacja do IX edycji programu „Go4Poland – Wybierz Polskę!” realizowanego przez Fundację GPW. Celem projektu jest wsparcie polskich studentów i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.