Komunikaty PR

Inwestowanie w mieszkania w czasach pandemii. Czy to dobry pomysł?

2020-04-14  |  13:00
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042
Do pobrania pdf ( 0.12 MB )

W obecnym momencie coraz więcej osób zastanawia się nad możliwościami zabezpieczenia swoich oszczędności. Pojawia się również pytanie o perspektywy dla inwestowania. Czy jest to sprzyjający okres na zakup nieruchomości?

Dla kredytobiorców to wbrew pozorom całkiem sprzyjający czas. Stopy procentowe są obniżone, a ci, którzy wskutek obecnej sytuacji nie są w stanie spłacać rat, mogą starać się o ich odroczenie. Z kolei osoby, które mają zgromadzony kapitał i chcą oszczędzać, stoją przed trudnymi decyzjami. Niektóre lokaty terminowe (na 3, 6, 12 i 24 miesiące) są oprocentowane nawet na 0,01 proc. 

Co ze złotówką?

W obliczu niepewności poszukujemy sposobów, które będą alternatywą dla tak nisko oprocentowanych lokat. Chodzi przede wszystkim o inwestycję, która będzie pewna i z czasem nie straci na wartości. Ludzie obawiają się, że złotówka osłabi się względem innych walut, co jeszcze bardziej skłania ku inwestowaniu w dobra trwałe. 

W ostatnim czasie otrzymujemy dużo telefonów od klientów i potencjalnych zainteresowanych. Chcą wiedzieć, jak zachowa się rynek nieruchomości w czasach pandemii. To naturalne, że w trudnych czasach poszukujemy jak najbardziej bezpiecznych sposobów na ulokowanie kapitału – mówi Tomasz Bednarek z biura sprzedaży wrocławskiego dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A. – Obecnie nic nie wskazuje na to, by ceny nieruchomości miały spaść. Stopy procentowe są bardzo niskie, co sprzyja nabywcom.

Zakup na przyszłość

Nieruchomości stają się dziś znacznie pewniejszym sposobem na ulokowanie kapitału niż lokata w banku. Nawet jeśli przez pewien czas będzie nam trudniej znaleźć najemców – z czym trzeba się liczyć – choćby do momentu, gdy uczelnie nie zaczną znów funkcjonować w dotychczasowym rytmie – możemy potraktować tę transakcję jako zakup na przyszłość. 

Rynek nieruchomości w ujęciu długoterminowym zawsze stanowi bezpieczną formę lokowania kapitału. Także teraz, w obliczu dzisiejszej bardzo niepewnej sytuacji gospodarczej jest jedną z korzystniejszych opcji dla inwestorów. Dane historyczne pokazują bowiem, że rynek nieruchomości jest bardziej odporny na kryzysy, więc nawet jeśli ceny spadną, to po jakimś czasie, zgodnie z cyklem koniunkturalnym, po ustąpieniu kryzysu – z powrotem zaczną rosnąć. Istotny jest jednak odpowiedni dobór nieruchomości, który powinien być uzależniony od charakteru i czasu, na jaki chcemy ulokować kapitał. W ujęciu długoterminowym zakup ziemi stanowi także korzystną opcję – tłumaczy Anna Karaś, Starszy analityk ds. rynku nieruchomości w urban.one.

Dla osób z kapitałem wciąż brak rentownych alternatyw

Eksperci są zgodni w swoich opiniach. Twierdzą, że mieszkania mogą być jednymi z bezpieczniejszych sposobów na lokowanie kapitału.

Warto obecnie obserwować rynek nieruchomości. Inwestowanie jest tu wciąż opłacalne i przyszłościowe. W dobie niepewności i nieopłacalności lokat trzeba szukać sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań, które od lat są stosowane z powodzeniem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Benefit Systems nabywa udziały w Wellbee z portfela bValue Fund Biuro prasowe
2024-11-20 | 10:00

Benefit Systems nabywa udziały w Wellbee z portfela bValue Fund

Fundusz bValue, wraz z pozostałymi udziałowcami oraz zespołem zarządzającym Wellbee, zawarł umowę inwestycyjną z Benefit Systems – liderem rynku benefitów pozapłacowych. Na
Finanse Ponad ⅓ polskich przedsiębiorczyń jest usatysfakcjonowana swoimi zarobkami
2024-11-18 | 15:10

Ponad ⅓ polskich przedsiębiorczyń jest usatysfakcjonowana swoimi zarobkami

Ze swoich zarobków jest zadowolone 39 proc. kobiet prowadzących własną firmę i jedynie 23 proc. wszystkich ankietowanych Polek – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie
Finanse Adyen z nowym country managerem na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią
2024-11-07 | 01:00

Adyen z nowym country managerem na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią

Adyen, platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, powołała Matouša Michněviča na stanowisko country managera odpowiedzialnego za region CEE, w tym za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.