Komunikaty PR

Rowery STORM dla pierwszoklasistów

2024-02-27  |  12:15
Biuro prasowe

Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie i z roku na rok ten problem tylko się pogłębia. Jednym z rozwiązań jest promocja ruchu na świeżym powietrzu. Kolejnym problemem jest fakt, że najmłodsi w naszym kraju znajdują się w grupie 15 mln osób doświadczających wykluczenia transportowego, co utrudnia im przemieszanie się. W odpowiedzi na problem, marka rowerowa SM STORM BIKES rozpoczyna akcję profilaktyczną “Rower dla pierwszaka” przy współpracy z Publiczną Szkołą Podstawową im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie.  

W Polsce problem z dostępnością do środków komunikacyjnych dzieci staje się coraz bardziej palący, a jego konsekwencje są alarmujące. Ograniczone możliwości transportowe skutkują brakiem dostępu do usług zdrowotnych, edukacji, kultury, a także do tego, co najważniejsze dla tej grupy wiekowej, czyli spotkań z rówieśnikami. Według UNICEF, to łamanie podstawowych praw dzieci. Szczególnie narażeni na wykluczenie komunikacyjne są mieszkańcy wsi i miasteczek, gdzie problem z komunikacją miejską jest znacznie większy niż w wielkomiejskich aglomeracjach. Jak wynika z badania pracowni PBS na zlecenie Multiconsult Polska – 84% Polaków oczekuje zwiększenia liczby połączeń w ramach transportu publicznego w swojej okolicy. 

Społeczeństwo jest świadome problemu, ale wciąż za mało podejmowanych jest realnych działań, które przyczyniłyby się do walki z tym zjawiskiem. Najmłodsi skazani są na rodziców i dowożenie przez nich samochodami. Ogranicza to ich aktywność na świeżym powietrzu. Spędzanie czasu przed telefonem i komputerem oraz ograniczona aktywność fizyczna sprzyjają rozwojowi otyłość i nadwagi, to coraz powszechniejsze problemy polskich dzieci. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazuje, że wyżej wspomniane odnotowano u 32% z nich w wieku 7-9 lat.  

Prognozy nie są optymistyczne: 80% otyłych nastolatków będzie zmagało się z tymi problemami w dorosłym życiu. Dane przekazywane przez NFZ jasno wskazują – prawdopodobieństwo, że otyły przedszkolak będzie otyłym dorosłym, jest ponad cztery razy większe niż u jego rówieśników o właściwej masie ciała. 

Ruch, zdrowie i niezależność ze STORM-em 

Akcja zainicjowana przez markę rowerową STORM “Rower dla pierwszaka” to krok w kierunku zmiany nawyków, zwrócenie uwagi na problem i podjęcie starań w zwalczaniu jego skutków. Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2024/2025, każdy uczeń pierwszej klasy Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie, w ramach wyprawki szkolnej, bezpłatnie otrzyma rower marki STORM.    

– Działamy nie tylko jako producent, ale także jako członek społeczności, który aktywnie działa na rzecz dobra wspólnego. Nasza inicjatywa ma na celu zapewnienie rowerów i walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, ale również edukację dotyczącą korzyści płynących z roweru i aktywności na świeżym powietrzu. To ważne, by najmłodsi zdawali sobie sprawę jak ważny jest ruch i ile korzyści przynosi dla naszego zdrowia – zapowiada Adam Ziętek, założyciel i właściciel marki STORM. 

Uczniowie będą mieli możliwość korzystania z rowerów STORM jako środka transportu, ale i w wolnych chwilach. Nie tylko wpłynie to na poprawę ich umiejętności rowerowych, ale będzie kształtować zdrowe nawyki. Infrastruktura miejska stanie się dla pierwszaków dostępna w zupełnie nowy sposób, umożliwiając łatwiejsze poruszanie się po mieście i rozwijanie poczucia niezależności.  

Akcja “Rower dla pierwszaka” to wyraz odpowiedzialności społecznej STORM wobec najmłodszych i zaproszenie do wspierania promocji aktywności fizycznej oraz niezależności komunikacyjnej wśród dzieci. Nauka korzystania z roweru jako środka transportu nie tylko kształtuje postawę świadomości wobec środowiska, ale i zapewnia niezbędną dawkę wysiłku fizycznego – w trosce o przyszłość najmłodszych. 

 

Wykorzystane źródła: 

Ile dzieci w Polsce jest wykluczonych transportowo?, https://unicef.pl/co-robimy/aktualnosci/news/ile-dzieci-w-polsce-jest-wykluczonych-transportowo  

Polskie dzieci tyją w zaskakującym tempie – najszybciej w Europie, https://wartowiedziec.pl/polityka-zdrowotna/64370-polskie-dzieci-tyja-w-zaskakujacym-tempie-najszybciej-w-europie 

Wykluczenie transportowe w Polsce ma się bardzo dobrze, https://multiconsult-polska.com/wykluczenie-transportowe-w-polsce-ma-sie-bardzo-dobrze 

Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, https://www.mp.pl/pacjent/pediatria/aktualnosci/badania/332742,polskie-dzieci-tyja-najszybciej-w-europie 

_______ 

O STORM 

To jedna z wiodących polskich marek, zajmująca się produkcją i montażem rowerów. Marka pojawiła się na rynku w 2015 roku i do dnia dzisiejszego stała się nr 3 pod względem produkcji i sprzedaży na polskim rynku. Założycielem marki STORM jest Adam Ziętek, który od samego początku aktywnie realizuje plan budowy jednej z najlepszych firm rowerowych.  

 

Marka STORM dostępna jest w ponad 400 punktach dystrybucji, zlokalizowanych w całej Polsce. W portfolio produktowym znajdują się rowery MTB, trekkingowe, crossowe, miejskie oraz dziecięce, dopasowane do potrzeb zarówno kobiet, jak i mężczyzn, a także dzieci. W 2023 roku do oferty marki STORM trafiły rowery elektryczne oraz gravele. 

 

Wszystkie jednoślady marki STORM produkowane są na nowoczesnej linii produkcyjnej, wyposażonej w bardzo dobrej jakości maszyny, służące do montażu rowerów. Do produkcji rowerów używane są komponenty wysokiej jakości. Każdy z wyprodukowanych jednośladów jest dokładnie sprawdzany zaraz po zakończeniu procesu produkcji pod kątem technicznym i jakościowym. Obecnie, zakład produkcyjny posiada moce produkcyjne na poziomie 250 000 szt. rocznie. W ostatnich latach produkcja wynosiła blisko 100 000 szt. rocznie.  

 

Marka STORM została w ubiegłym roku doceniona m.in. przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną za inwestycje, jakie firma zrealizowała w ramach Polskiej Strefy Inwestycyjnej. 

 

W maju 2023 roku marka STORM wystartowała z pierwszą kampanią wizerunkową pt. “Wyrusz w swoją drogę”, której bohaterami zostali jej ambasadorzy, czyli Robert i Anna Lewandowscy. 

 

Więcej informacji na stronie: www.smstormbikes.com 

 

Kontakt dla mediów 

Dawid Migda 

Dyrektor Zarządzający STORM 

T: 608 318 231  

E: dawid.migda@stormrowery.pl 

oraz 

Aleksandra Kłosowska 

Account Executive, TOUCH.PR 

T: 690 670 012 

E: aleksandra.klosowska@touchpr.pl   

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Nowe perspektywy na rynku budownictwa przemysłowego w Polsce Biuro prasowe
2024-05-13 | 06:30

Nowe perspektywy na rynku budownictwa przemysłowego w Polsce

Według najnowszego przeglądu rynku opracowanego przez MarketHub sektor budownictwa przemysłowego w Polsce utrzymuje swój rozwój mimo występujących wyzwań gospodarczych i
Infrastruktura Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak!
2024-04-11 | 10:00

Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak!

To obiecujące wieści dla użytkowników biur i mieszkańców biznesowej części Służewca! Wkrótce ruszy ważna inwestycja drogowa, która połączy ul. Suwak z ul.
Infrastruktura Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
2024-04-08 | 08:14

Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu

Trwa przebudowa środkowej części placu Defilad – nowego placu Centralnego. W nowoczesnej przestrzeni znajdzie się wiele elementów zielonych, małej architektury oraz detali

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.