Rowery STORM dla pierwszoklasistów
Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie i z roku na rok ten problem tylko się pogłębia. Jednym z rozwiązań jest promocja ruchu na świeżym powietrzu. Kolejnym problemem jest fakt, że najmłodsi w naszym kraju znajdują się w grupie 15 mln osób doświadczających wykluczenia transportowego, co utrudnia im przemieszanie się. W odpowiedzi na problem, marka rowerowa SM STORM BIKES rozpoczyna akcję profilaktyczną “Rower dla pierwszaka” przy współpracy z Publiczną Szkołą Podstawową im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie.
W Polsce problem z dostępnością do środków komunikacyjnych dzieci staje się coraz bardziej palący, a jego konsekwencje są alarmujące. Ograniczone możliwości transportowe skutkują brakiem dostępu do usług zdrowotnych, edukacji, kultury, a także do tego, co najważniejsze dla tej grupy wiekowej, czyli spotkań z rówieśnikami. Według UNICEF, to łamanie podstawowych praw dzieci. Szczególnie narażeni na wykluczenie komunikacyjne są mieszkańcy wsi i miasteczek, gdzie problem z komunikacją miejską jest znacznie większy niż w wielkomiejskich aglomeracjach. Jak wynika z badania pracowni PBS na zlecenie Multiconsult Polska – 84% Polaków oczekuje zwiększenia liczby połączeń w ramach transportu publicznego w swojej okolicy.
Społeczeństwo jest świadome problemu, ale wciąż za mało podejmowanych jest realnych działań, które przyczyniłyby się do walki z tym zjawiskiem. Najmłodsi skazani są na rodziców i dowożenie przez nich samochodami. Ogranicza to ich aktywność na świeżym powietrzu. Spędzanie czasu przed telefonem i komputerem oraz ograniczona aktywność fizyczna sprzyjają rozwojowi otyłość i nadwagi, to coraz powszechniejsze problemy polskich dzieci. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazuje, że wyżej wspomniane odnotowano u 32% z nich w wieku 7-9 lat.
Prognozy nie są optymistyczne: 80% otyłych nastolatków będzie zmagało się z tymi problemami w dorosłym życiu. Dane przekazywane przez NFZ jasno wskazują – prawdopodobieństwo, że otyły przedszkolak będzie otyłym dorosłym, jest ponad cztery razy większe niż u jego rówieśników o właściwej masie ciała.
Ruch, zdrowie i niezależność ze STORM-em
Akcja zainicjowana przez markę rowerową STORM “Rower dla pierwszaka” to krok w kierunku zmiany nawyków, zwrócenie uwagi na problem i podjęcie starań w zwalczaniu jego skutków. Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2024/2025, każdy uczeń pierwszej klasy Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie, w ramach wyprawki szkolnej, bezpłatnie otrzyma rower marki STORM.
– Działamy nie tylko jako producent, ale także jako członek społeczności, który aktywnie działa na rzecz dobra wspólnego. Nasza inicjatywa ma na celu zapewnienie rowerów i walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, ale również edukację dotyczącą korzyści płynących z roweru i aktywności na świeżym powietrzu. To ważne, by najmłodsi zdawali sobie sprawę jak ważny jest ruch i ile korzyści przynosi dla naszego zdrowia – zapowiada Adam Ziętek, założyciel i właściciel marki STORM.
Uczniowie będą mieli możliwość korzystania z rowerów STORM jako środka transportu, ale i w wolnych chwilach. Nie tylko wpłynie to na poprawę ich umiejętności rowerowych, ale będzie kształtować zdrowe nawyki. Infrastruktura miejska stanie się dla pierwszaków dostępna w zupełnie nowy sposób, umożliwiając łatwiejsze poruszanie się po mieście i rozwijanie poczucia niezależności.
Akcja “Rower dla pierwszaka” to wyraz odpowiedzialności społecznej STORM wobec najmłodszych i zaproszenie do wspierania promocji aktywności fizycznej oraz niezależności komunikacyjnej wśród dzieci. Nauka korzystania z roweru jako środka transportu nie tylko kształtuje postawę świadomości wobec środowiska, ale i zapewnia niezbędną dawkę wysiłku fizycznego – w trosce o przyszłość najmłodszych.
Wykorzystane źródła:
Ile dzieci w Polsce jest wykluczonych transportowo?, https://unicef.pl/co-robimy/aktualnosci/news/ile-dzieci-w-polsce-jest-wykluczonych-transportowo
Polskie dzieci tyją w zaskakującym tempie – najszybciej w Europie, https://wartowiedziec.pl/polityka-zdrowotna/64370-polskie-dzieci-tyja-w-zaskakujacym-tempie-najszybciej-w-europie
Wykluczenie transportowe w Polsce ma się bardzo dobrze, https://multiconsult-polska.com/wykluczenie-transportowe-w-polsce-ma-sie-bardzo-dobrze
Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, https://www.mp.pl/pacjent/pediatria/aktualnosci/badania/332742,polskie-dzieci-tyja-najszybciej-w-europie
_______
O STORM
To jedna z wiodących polskich marek, zajmująca się produkcją i montażem rowerów. Marka pojawiła się na rynku w 2015 roku i do dnia dzisiejszego stała się nr 3 pod względem produkcji i sprzedaży na polskim rynku. Założycielem marki STORM jest Adam Ziętek, który od samego początku aktywnie realizuje plan budowy jednej z najlepszych firm rowerowych.
Marka STORM dostępna jest w ponad 400 punktach dystrybucji, zlokalizowanych w całej Polsce. W portfolio produktowym znajdują się rowery MTB, trekkingowe, crossowe, miejskie oraz dziecięce, dopasowane do potrzeb zarówno kobiet, jak i mężczyzn, a także dzieci. W 2023 roku do oferty marki STORM trafiły rowery elektryczne oraz gravele.
Wszystkie jednoślady marki STORM produkowane są na nowoczesnej linii produkcyjnej, wyposażonej w bardzo dobrej jakości maszyny, służące do montażu rowerów. Do produkcji rowerów używane są komponenty wysokiej jakości. Każdy z wyprodukowanych jednośladów jest dokładnie sprawdzany zaraz po zakończeniu procesu produkcji pod kątem technicznym i jakościowym. Obecnie, zakład produkcyjny posiada moce produkcyjne na poziomie 250 000 szt. rocznie. W ostatnich latach produkcja wynosiła blisko 100 000 szt. rocznie.
Marka STORM została w ubiegłym roku doceniona m.in. przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną za inwestycje, jakie firma zrealizowała w ramach Polskiej Strefy Inwestycyjnej.
W maju 2023 roku marka STORM wystartowała z pierwszą kampanią wizerunkową pt. “Wyrusz w swoją drogę”, której bohaterami zostali jej ambasadorzy, czyli Robert i Anna Lewandowscy.
Więcej informacji na stronie: www.smstormbikes.com
Kontakt dla mediów
Dawid Migda
Dyrektor Zarządzający STORM
T: 608 318 231
E: dawid.migda@stormrowery.pl
oraz
Aleksandra Kłosowska
Account Executive, TOUCH.PR
T: 690 670 012
E: aleksandra.klosowska@touchpr.pl
Nowe perspektywy na rynku budownictwa przemysłowego w Polsce
Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak!
Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.