Wystawa zabytkowych samochodów w F.S.O. PARK
Na terenie planowanej przez OKAM inwestycji F.S.O. PARK na warszawskiej Pradze Północ, zostanie zaaranżowana profesjonalna wystawa samochodów. Deweloper znalazł partnera, który poprowadzi stałą ekspozycję „Wystawa w fabryce” z zabytkowymi pojazdami wyprodukowanymi m.in. w byłej Fabryce Samochodów Osobowych. Wystawa mieścić będzie się w budynku dawnej Lakierni. Ekspozycja ma zostać uruchomiona w II kwartale 2024 r.
Dziedzictwo kulturowo-historyczne jest dla nas niezwykle ważne w przypadku każdej inwestycji, którą realizujemy w obszarze rewitalizacji. Jesteśmy otwarci na różne formy aktywności, stąd przy ul. Jagiellońskiej 88 odbywają się regularnie spotkania czy zloty miłośników byłej FSO. Zgodnie z zapowiedziami, znaleźliśmy też w naszych ‘murach’ przestrzeń pod stałą wystawę zabytkowych aut i nawiązaliśmy współpracę z Maciejem Bieniem, rzetelnym partnerem, który poprowadzi ekspozycję otwartą dla wszystkich fanów motoryzacji oraz pasjonatów pojazdów produkowanych niegdyś w Warszawie - podkreśla Arie Koren, CEO OKAM City.
Obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia wystawy zabytkowych pojazdów, w tym prowadzona jest instalacja i konserwacja aut. Pod ekspozycję dedykowana została przestrzeń o powierzchni 5.000 m2 w budynku dawnej Lakierni. Wystawa obejmie na ten moment aranżację ok. 200-300 różnych modeli samochodów, w tym wyprodukowane w FSO Warszawy, Syrenki, Fiaty 125p i Polonezy.
OKAM jest bardzo przychylnie nastawiony do organizacji na swoim terenie inicjatyw nawiązujących do historii FSO. Niedawno zorganizowaliśmy zlot z okazji 72. rocznicy rozpoczęcia w niej produkcji, który przyciągnął pasjonatów motoryzacji z całej Polski – przed główną bramę wjazdową zjechało się blisko 450 aut! Uruchomienie przy ul. Jagiellońskiej stałej wystawy zabytkowych pojazdów to ważny krok ku utrzymaniu spuścizny po FSO - zaznacza Maciej Bień, organizator listopadowego zlotu i przewodniczący Komisji Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski.
Inwestycja F.S.O. PARK ma powstać na przestrzeni około 25 lat na działce o wielkości 62 ha zlokalizowanej na Pradze Północ w Warszawie. We wrześniu br. OKAM wraz z partnerami ogłosił Master Plan dla tego terenu. Koncepcja architektoniczna zakłada stworzenie wielofunkcyjnego i ekologicznego Miasta Przyszłości, uwzględniającego nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz zrównoważony rozwój. F.S.O. PARK będzie miejscem charakteryzującym się wysoką jakością życia, łączącym funkcję mieszkaniową, handlową, edukacyjną, biurową czy rekreacyjną. Aż 20 ha stanowić będą tereny zielone, z czego 10 ha - centralny park, zastosowany zostanie również szereg rozwiązań ekologicznych.
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Volkswagen Financial Services: ścieżką klienta do pozycji lidera
Obniżone ceny w salonach Lexusa na koniec 2024 roku. Hybrydy w ofercie specjalnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.