OKAM poszerza grono najemców na terenie dawnej FSO
OKAM zawarł 5-letnią umowę najmu powierzchni na terenie działki przy ul. Jagiellońskiej 88 w Warszawie. Ponad 1.000 mkw. przestrzeni magazynowo-produkcyjnej zajmie firma z branży meblarskiej. Deweloper jest w trakcie rozmów z kolejnymi potencjalnymi najemcami. Docelowo na obszarze, obejmującym 62 ha, OKAM zrealizuje inwestycję F.S.O. PARK, która powstawać będzie na przestrzeni ok. 25 lat.
Na terenie naszej działki na Pradze Północ funkcjonuje obecnie ok. 140 firm i organizacji o różnym profilu. Zapewniamy im elastyczne warunki współpracy, niezwykle dobrą lokalizację, a teren i zabudowania stwarzają odpowiednie warunki do zróżnicowanej działalności biznesowej - zaznacza Arie Koren, CEO OKAM City. Kolejna firma, z sektora meblarskiego, która znalazła się w gronie najemców, zawarła umowę na 5 lat.
Teren przy ul. Jagiellońskiej charakteryzuje wiele wyróżników, w tym dostęp do infrastruktury drogowej i komunikacyjnej (trasa ekspresowa S8, nieodlegle przystanki autobusowe i tramwajowe, ścieżki rowerowe a w przyszłości również stacja metro). Działka OKAM, jako jedyna lokalizacja w stolicy, wyposażona jest również we własną bocznicą kolejową. Najemcy mają ponadto do dyspozycji nieograniczoną liczbę miejsc parkingowych zlokalizowanych w różnych jej częściach.
W gronie ponad 140 podmiotów prowadzących działalność w tej części Pragi-Północ znajduje się m.in. warszawska Izba Administracji Skarbowej, FineTech Construction, LOCONI Intermodal, Nesting Polska, Fundacja Habitat for Humanity Poland czy kilka szkół. OKAM posiada jeszcze dostępne powierzchnie, w tym biurowe od 50 do 2.000 mkw., magazynowe i produkcyjne od 100 mkw., a także place pod eventy, sesje zdjęciowe czy plany filmowe.
Docelowo, na 62 ha działce OKAM, na przestrzeni ok. 25 lat powstanie inwestycja F.S.O. PARK. We wrześniu 2023 r. firma, wspólnie z partnerami, ogłosiła Master Plan dla tego terenu. Koncepcja architektoniczna zakłada stworzenie wielofunkcyjnego i ekologicznego Miasta Przyszłości, z szeregiem pro środowiskowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych. F.S.O. PARK będzie miejscem charakteryzującym się wysoką jakością życia, łączącym funkcję mieszkaniową, handlową, edukacyjną, kulturową, biurową czy rekreacyjną. Aż 20 ha stanowić będą tereny zielone, z czego 10 ha - centralny park.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.