Komunikaty PR

Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study

2024-04-30  |  14:05
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
More&More Marketing

ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Produkujący oświetlenie, elektronikę i komponenty dla branży automotive zakład ZKW Krušovce uruchomił jeden z pierwszych na Słowacji w pełni zautomatyzowanych obiektów logistycznych z przenośnikami, automatycznymi wózkami widłowymi, regałami, platformami i systemem miniload.

Grupa ZKW to producent innowacyjnych systemów oświetleniowych klasy premium dla branży automotive oraz komponentów elektronicznych dla przemysłu motoryzacyjnego. Chcąc uzyskać w swoim nowym obiekcie logistycznym w słowackich Krušovcach maksymalną efektywność procesów magazynowych, firma zdecydowała się na automatyzację zadań transportu wewnętrznego w oparciu o rozwiązania należących do Grupy KION siostrzanych spółek STILL i Dematic.

Opis obiektu, w którym dokonano wdrożenia

Osoby zarządzające zakładem ZKW w Krušovcach szukały sposobu organizacji magazynu, który pozwoliłby zoptymalizować procesy intralogistyczne i obniżyć koszty operacyjne. Ze względu na pozytywne doświadczenia z samojezdnymi wózkami i przenośnikami ładunków w innych obiektach Grupy zdecydowano się na inwestycję w całkowicie zautomatyzowane rozwiązanie. Po analizie przepływu towarów i informacji, eksperci firmy STILL – wytypowanej na partnera technologicznego ze względu na udane realizacje tego rodzaju na całym świecie – opracowali koncepcję magazynu automatycznego na ponad 45 000 małych nośników ładunku oraz 7 000 palet oraz zaplanowali przebieg dostarczania części do procesów produkcyjnych.

Zastosowane rozwiązanie

Według opracowanej przez STILL koncepcji proces magazynowy w ZKW Krušovce rozpoczyna się automatyczną kontrolą zgodności konturu dostarczonych do obiektu ładunków. Poprawnie zweryfikowane materiały są przemieszczane do magazynu z użyciem przenośników. Opakowania zawierające małe części trafiają bezpośrednio do strefy składowania towarów małogabarytowych. Ta całkowicie zautomatyzowana część obiektu działa w oparciu o system miniload. Palety są natomiast transportowane do obszaru gęstego składowania. Do punktów przeładunkowych przy podzielonych bardzo wąskimi alejkami regałach dowożą je zautomatyzowane wózki podnośnikowe STILL EXV iGo systems. Następnie są one odbierane, przenoszone i odkładane na odpowiednie półki przez autonomiczne wózki systemowe VNA serii STILL MX-X iGo systems. Cały proces jest kontrolowany przez system WMS Dematic iQ (DiQ). Dzięki połączeniu z oprogramowaniem SAP, komunikuje się on online i zarządza całym magazynem zgodnie ze zdefiniowanymi kryteriami.

Efekt wdrożenia

Wdrożony w ZKW system działa płynnie i pozwala osiągnąć znaczące oszczędności. – To jeden z największych i najbardziej złożonych projektów STILL w Europie Środkowej, pozwalający obsługiwać klientowi zarówno dużą liczbę palet, jak i małych nośników ładunku. Dzięki całkowitej automatyzacji magazynu cały przepływ towarów w obiekcie może być kontrolowany przez jedną osobę – relacjonuje Tomáš Ličko, Regionalny Kierownik Sprzedaży STILL Slovakia. Zastosowanie przenośników oraz sterowanych zleceniami z niezawodnego systemu WMS wózków automatycznych przyczynia się do znacznego zmniejszenia liczby błędów, zwiększenia bezpieczeństwa pracy i znacznego wzrostu ogólnej produktywności. – STILL okazał się dla nas idealnym partnerem. Dzięki dużemu doświadczeniu byli w stanie zaplanować, przygotować i obsłużyć cały projekt jako rozwiązanie „pod klucz”. Cenimy sobie ich profesjonalizm, szybki czas reakcji i kompleksowe wsparcia techniczne – podsumowuje Peter Belák, kierownik zmiany w ZKW.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Rewolucja w AI i ML dla wymagających środowisk Biuro prasowe
2024-05-18 | 09:00

Rewolucja w AI i ML dla wymagających środowisk

Integracja sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego zapoczątkowała falę transformacji w wielu branżach, a ich zastosowanie gwałtownie rośnie. Przewiduje się, że globalny wzrost
Przemysł Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI
2024-05-15 | 01:00

Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI

Brama ogrodzeniowa składana WIŚNIOWSKI zdobyła tytuł TOPBuilder 2024 w kategorii „Innowacja”. To pierwsza na rynku brama składana z napędem ze znakowaniem CE. Jak każdego
Przemysł APA Group publikuje Raport CSR za 2023
2024-05-15 | 01:00

APA Group publikuje Raport CSR za 2023

APA Group publikuje Raport CSR za 2023 APA Group, wiodąca firma w dziedzinie inteligentnej automatyki i rozwiązań transformacji cyfrowej, prezentuje publikację interaktywnego Raportu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować

Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.

Konsument

Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo

W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.

Transport

Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową

Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy  też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.