Komunikaty PR

Więcej stouta i kwasów z PINTY

2020-10-23  |  12:20
Biuro prasowe
Do pobrania StoutPINTA ( 0.1 MB )

Rzemieślniczy Browar PINTA wprowadza do swojej stałej oferty owsianego stouta „Dobry Wieczór” i rozpoczyna we własnym zakładzie w Wieprzu warzenie piw kwaśnych.

Na decyzje PINTY wpływa fakt, że na malejącym od zeszłego roku rynku piwnym w Polsce stale utrzymuje się lub rośnie zainteresowanie niebanalnymi piwami. – Wiele na to wskazuje, że kategorie piw z najwyższej półki i piwnych specjalności będą w tym roku jedynymi odpornymi na koronawirusa – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel  Browaru PINTA.

Udział piwnych specjalności w polskim rynku piwa wynosi około 3%, co oznacza, że prawie 23 miliony regularnych konsumentów piwa w Polsce sięga po nie 30 razy rzadziej niż po najczęściej kupowane lagery. Dlatego nisza jaką w piwnych specjalnościach tworzą stouty i piwa kwaśne wydaje się być mało atrakcyjna komercyjnie, ale nie dla browaru rzemieślniczego. Dostępne dane pokazują, że Polacy, którzy smaki tego rodzaju piw poznali na szerszą skalę dopiero kilka lat temu – głównie dzięki browarom rzemieślniczym – coraz bardziej je lubią.

Zdaniem właścicieli PINTY, większy i stały popyt stworzył warunki do częstszego niż dotychczas warzenia piw w stylu stout i kwaśnych. Browar PINTA kreował zainteresowanie takimi piwami niemal od momentu powstania w 2011 roku, kiedy uwarzył pierwszego w Polsce rzemieślniczego stouta owsianego „Wesołych Świąt”. Cztery lata później na rynek trafił Kwas Alfa – pierwsze kwaśne piwo pionierów piwnej rewolucji w Polsce. Stout owsiany był od 2012 warzony przez PINTĘ raz w roku pod nazwą „Dobry Wieczór”, a różne piwa kwaśne – nawet po 2-3 razy w roku. Teraz obydwa style mają być warzone przez cały rok.

Piwa kwaśne – najczęściej owocowe i orzeźwiające, zakwaszane bakteriami kwasu mlekowego – są w Polsce nieco bardziej popularne niż słodowo-kawowo-czekoladowe stouty owsiane. Już Kwas Gamma, trzeci z 16 dotychczasowych kwasów w serii PINTY (nazywa swoje kwasy kolejnymi literami alfabetu greckiego) znalazł się w stałej ofercie browaru. W zeszłym roku została ona rozszerzona o Kwas Xy. W tym roku najnowszy, 17. w serii Kwas Rho zostanie jako pierwszy uwarzony w Wieprzu i rozlany do puszek – najszybciej zyskującego na popularności  opakowania na polskim rynku piwa. Wcześniejsze kwasy PINTY były warzone w wynajmowanym Browarze na Jurze w Zawierciu i rozlewane wyłącznie do butelek lub beczek.

O rosnącym zainteresowaniu owsianym stoutem najlepiej świadczy porównanie ilości i czasu jego sprzedaży w tym i w ubiegłym roku. Rok temu PINTA potrzebowała około miesiąca na sprzedanie 30 beczek swojego „Dobrego Wieczoru”. W tym roku 64 beczki sprzedały się w jeden dzień.

– Większość z setek oferowanych w Polsce stylów i smaków piwa tworzy niewielkie nisze, ale owsiane stouty i owocowe kwasy mają – naszym zdaniem – największe szanse, żeby szybko dołączyć do specjalności w stylu IPA, APA lub piw pszenicznych, które mają dziś trwałe miejsce w sklepach detalicznych i pubach, a jeszcze 9 lat temu w ogóle w nich nie istniały – ocenia Ziemowit Fałat.

W 2019 roku – według raportu portalu Piwna Zwrotnica – na polskim rynku pojawiło się 297 premierowych stoutów i 268 nowych piw kwaśnych. Każdy z tych stylów miał ponad 10-procentowy udział w ogólnej liczbie piwnych premier w Polsce. Pod tym względem trzy razy popularniejsze były piwa w stylu IPA, a równie popularne – tylko Pale Ale.

Browar PINTA w marcu 2011 roku wprowadził na rynek „Atak Chmielu” – pierwsze piwo piwnej rewolucji w Polsce. Nadal jest to najczęściej wybierane piwo rzemieślnicze w Polsce. PINTA jest również znana z takich kraftowych marek jak: „Modern Drinking”, „A ja Pale Ale”, „Pierwsza Pomoc” i „Bawarka”. W 2019 roku browar uwarzył 518 warek 98 różnych piw, co w sumie dało ponad 18 tys. hektolitrów rzemieślniczego piwa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Przemysł spożywczy Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka
2024-04-24 | 16:00

Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"

Obchody Dnia Ziemi, jak co roku, są okazją do refleksji na temat naszego wpływu na kondycję planety. W kwietniu br. mija rok od utworzenia Interdyscyplinarnego Centrum Analiz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.