Komunikaty PR

Światowy Dzień Wody w EkoCentrum ‘Punkt Zwrotny’ na terenie przyszłej inwestycji

2024-03-25  |  16:00
Biuro prasowe

Przy okazji Światowego Dnia Wody rozmawiano o tym, w jaki sposób architektura i design mogą być pomocne w walce z kryzysem w dostępie do wody pitnej. Spotkanie obyło się przy ul. Jagiellońskiej 88, na terenie należącym do OKAM - w tym miejscu powstanie w duchu zrównoważonego rozwoju i ekologii inwestycja F.S.O. PARK.

 

O wodzie w EkoCentrum

Tematyka dostępu do wody pitnej jest Grupie Hansgrohe bardzo bliska, a spotkanie było okazją do zaprezentowania projektów innowacji skierowanych dla osób z regionów dotkniętych deficytem wody. Grupa podejmuje działania, które mogą przyczynić się do trwałego złagodzenia problemów środowiskowych, ale także społecznych.

- W krajach takich jak Polska dostęp do środków higieny, urządzeń sanitarnych czy zasobów wody nie stanowi dziś zazwyczaj wielkiego problemu. Ale nasze decyzje konsumenckie mają wpływ na życie ludzi w innych częściach świata. Nasza lokalna konsumpcja wiąże się z kosztami środowiskowymi jakie niesie produkcja często w uboższych częściach świata. Dlatego Hansgrohe Polska wspiera działania, które pomagają w budowaniu świadomości konsumenckiej od najmłodszych lat - podkreśla Joanna Tamulska, Marketing Manager w Hansgrohe Polska.

Gościem specjalnym wydarzenia była Ewa Ewart, autorka wielokrotnie nagradzanego filmu o kryzysie wodnym pt. “Do ostatniej kropli”. Jak podkreśla: - Mój film jest opowieścią o bezsilności, ale też o determinacji i nadziei. Mówi nie tylko o rzekach, ale także o ludziach, którzy starają się je ratować. Dziś już wiemy, że trzeba zmienić podejście do zarządzania rzekami i przestać traktować je wyłącznie jako aktywa ekonomiczne. To nasza planeta, nasze życie i nasze decyzje.

Firma Hansgrohe jest także zaangażowana we wsparcie EkoCentrum ‘Punkt Zwrotny’ w Warszawie. Do nowoczesnej placówki stworzonej przez doświadczony w edukacji ekologicznej zespół Mamy Projekt, przekazała pomagającą oszczędzać wodę armaturę do łazienek i kuchni, a także system

Aqittura M91 SodaSystem, pozwalający pić wodę z kranu, bez konieczności kupowania jej np. w plastikowych butelkach.

 

Zielono-niebieska infrastruktura na terenie F.S.O. PARK

Na terenie 62-hektarowej działki OKAM, położonej na warszawskiej Pradze Północ, ma powstawać na przestrzeni 25-lat zrównoważone miasto przyszłości. Jednym z ważniejszych aspektów planowanej inwestycji jest właśnie odpowiednie dysponowanie zasobami naturalnymi.

- Woda odgrywa ogromną rolę w życiu człowieka, ale mimo że aż 70% Ziemi jest nią pokryte, to na całym świecie miliardy osób zmagają się z brakiem dostępu do czystej wody pitnej, a szacunki wskazują, że deficyt wciąż będzie się zwiększał. Misja edukacyjna, realizowana przez Ekocentrum ‘Punkt Zwrotny’, jest OKAM bardzo bliska. Mamy świadomość potrzeby zrównoważonego wykorzystywania naturalnych zasobów, a ta idea przyświeca nam szczególnie na terenie przyszłej inwestycji F.S.O. PARK, gdzie planujemy wdrożyć liczne rozwiązania pozwalające na odpowiednie gospodarowanie wodą, takie jak: ogrody deszczowe, niecki infiltrujące, rowy bioretencyjne, stawy retencyjne, podziemne zbiorniki rozsączające i systemy odzyskiwania wody szarej – mówi Anna Watkowska, Członkini Zarządu OKAM City i Liderka Projektu F.S.O. PARK.

Elementy rozwiązań z obszaru oszczędzania wody w F.S.O. PARK zakładają m.in. system 100% retencji wody deszczowej, zastosowanie lokalnych stacji podczyszczania do odzysku ścieków szarych z mieszkań czy wykorzystanie wody odzyskanej do instalacji spłukiwania toalet. Dzięki wdrożeniu takich rozwiązań zużycie wody wodociągowej może być o nawet 40% mniejsze w porównaniu do typowego.

Dodatkowo planowane są inne, prośrodowiskowe rozwiązania, jak ograniczenie ruchu kołowego na terenie inwestycji oraz ogniwa fotowoltaiczne z perowskitu. F.S.O. PARK będzie wielofunkcyjną inwestycją, która odmieni okoliczny krajobraz. Na jej terenie aż 20 z 62 hektarów zajmować będą zielone tereny, w tym 10-hektarowy centralny park.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Doradca podatkowy na Mieszkaniowym Dniu Otwartym Grupy Murapol w Gdańsku Biuro prasowe
2024-11-20 | 19:00

Doradca podatkowy na Mieszkaniowym Dniu Otwartym Grupy Murapol w Gdańsku

Już w najbliższą sobotę osoby zainteresowane inwestowaniem w nieruchomości w Gdańsku będą mogły skorzystać z konsultacji podatkowych, jakie zapewni w swoim biurze sprzedaży Grupa
Nieruchomości Nowoczesne mieszkania z widokiem na park do odbioru jeszcze w listopadzie
2024-11-20 | 13:00

Nowoczesne mieszkania z widokiem na park do odbioru jeszcze w listopadzie

Osiedle Idea Orion kolejny etap spójnego urbanistycznie i zrównoważonego projektu mieszkaniowego realizowanego w Radomiu przez Unidevelopment SA - otrzymało pozwolenie na
Nieruchomości Otwarty! Nowy salon marki REJS k. Poznania
2024-11-20 | 01:00

Otwarty! Nowy salon marki REJS k. Poznania

Mieszczący się przy ul. Bukowskiej 27 nowy salon w Wysogotowie to ponad 250 m2 powierzchni ekspozycyjnej, na której obejrzeć i wypróbować można najbardziej poszukiwane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.