Mówi: | Michał Mackiewicz, starszy kierownik, Wydział Sponsoringu i Eventów, PGE Polska Grupa Energetyczna Renata Aleksander, trenerka łyżwiarstwa figurowego, szkoła łyżwiarska Ice & Fun |
600 tys. osób jeździło na łyżwach w ramach Zimowego PGE Narodowego w Trasie. W przyszłym roku event może wrócić na stołeczny stadion
Tegoroczna, druga edycja projektu Zimowy PGE Narodowy w Trasie gościła w 16 miastach Polski i przyciągnęła blisko 600 tys. odwiedzających. Sponsor już zapowiada, że zamierza kontynuować tę objazdową formułę. Jest jednak szansa, że po latach przerwy spowodowanej pandemią event wróci także na stołeczny PGE Narodowy. Przed pandemią COVID-19 lodowisko organizowane na tej arenie w ramach projektu Zimowy PGE Narodowy cieszyło się olbrzymią popularnością wśród mieszkańców stolicy i turystów, bijąc rekordy odwiedzin.
– Zimowy PGE Narodowy w Trasie jest bardzo popularnym eventem w całej Polsce. W tegorocznej edycji na wszystkich lodowiskach odwiedziło nas prawie 600 tys. osób. Zorganizowaliśmy zajęcia dla dzieci i dorosłych w 16 miastach, łącznie 32 eventy. Cieszy nas to, że uczestniczą w nich całe rodziny – zarówno dzieci, które dopiero zaczynają swoją przygodę z łyżwiarstwem, jak i osoby starsze, które już potrafią jeździć na łyżwach, choć widzimy, że część z nich też pobiera nauki – mówi agencji Newseria Biznes Michał Mackiewicz, starszy kierownik Wydziału Sponsoringu i Eventów w PGE Polskiej Grupie Energetycznej.
Zimowy PGE Narodowy w Trasie to najbardziej rozpoznawalny tour na polskich lodowiskach. W tym roku w zimowym miasteczku odwiedzający mogli skorzystać z doświadczenia instruktorów łyżwiarstwa podczas zajęć dla dzieci oraz treningów dla młodzieży i dorosłych, ale też z szeregu innych atrakcji dla całych rodzin. Wśród nich były np. lodowa dyskoteka, rozgrzewki z układami choreograficznymi, konkursy oraz animacje na lodowisku i w strefie zabaw dla najmłodszych.
W ubiegłym roku Zimowy PGE Narodowy w Trasie gościł ponad 400 tys. osób w 10 polskich miastach. W tym sezonie wzrosła zarówno liczba gości, jak i miast, w których odbywały się eventy. Tegoroczny tour rozpoczął się 7 stycznia i trwał do końca lutego, po drodze odwiedzając m.in. Lublin, Kielce, Białystok, Łódź, Toruń, Bydgoszcz, Siedlce, Gorzów Wielkopolski, Częstochowę, Elbląg i Opole.
– Chcemy kontynuować formułę Zimowego PGE Narodowego w Trasie, bo statystyki pokazują, że jest to bardzo popularne wydarzenie – mówi Michał Mackiewicz.
Tegoroczny tour zakończył się 25–26 lutego br. eventem, który odbył się na warszawskim lodowisku CS Wilanów. Jak podkreśla przedstawiciel PGE, jest szansa, że w kolejnym sezonie event po latach przerwy wróci na Stadion PGE Narodowy. Przed pandemią COVID-19 lodowisko organizowane na tej arenie w ramach projektu Zimowy PGE Narodowy cieszyło się olbrzymią popularnością wśród mieszkańców stolicy i z każdym kolejnym rokiem biło rekordy odwiedzin.
– Przed pandemią to właśnie PGE Narodowy był areną zajęć łyżwiarskich dla mieszkańców stolicy przez cały sezon zimowy i chcielibyśmy do tego wrócić – zapowiada ekspert w PGE Polskiej Grupie Energetycznej.
Zimowy PGE Narodowy – zarówno w wersji stacjonarnej, jak i objazdowej – ma być przede wszystkim okazją do zapoznania się z łyżwiarstwem, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, którzy do tej pory nie mieli kontaktu z tym sportem.
– Zachęcamy do jazdy na łyżwach lub łyżwiarstwa figurowego, ale tak naprawdę zachęcamy do uprawiania sportu w ogóle – mówi Renata Aleksander, trenerka łyżwiarstwa figurowego ze szkoły łyżwiarskiej Ice & Fun. – Sport to zdrowie w każdej kategorii wiekowej, dlatego zajęcia w tym projekcie są przeznaczone właśnie dla różnych grup wiekowych. Sport daje nie tylko fizyczną siłę, równowagę i grację ruchu – jak łyżwiarstwo figurowe, ale i koncentrację. Każdy wychodzi z naszych zajęć z wielkim uśmiechem, co oznacza, że dostaje też pozytywną energię i o to nam chodzi. Dlatego też wiele osób wraca do nas, jeździ za nami z jednego miasta do drugiego i ponownie korzysta z zajęć, które przygotowaliśmy.
Łyżwiarstwo to jeden z głównych obszarów sportowego sponsoringu Grupy PGE, która od pięciu lat wspiera tę dyscyplinę zarówno na poziomie zawodowym, jak i amatorskim. We współpracy z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego od 2018 roku realizuje projekt „Chodź na łyżwy!”, którego uczestnicy – w ramach cotygodniowych zajęć albo dni otwartych organizowanych w poszczególnych miastach Polski – mogą pod okiem profesjonalnych trenerów z miejscowych klubów postawić swoje pierwsze kroki na łyżwach. W ubiegłym roku w projekcie „Chodź na łyżwy!” brało udział średnio ok. 860 dzieci tygodniowo.
– Sponsorując łyżwiarstwo, chcemy nieco odczarować ten sport i pokazać, że to jest dyscyplina dla wszystkich. Jest tania i łatwo dostępna, bo łyżwy można wypożyczać na każdym lodowisku w Polsce. Chcemy przyczynić się do jej popularyzacji, sprawić, żeby zaczęły uprawiać ją całe rodziny, bo to jest doskonały sposób, żeby aktywnie spędzić razem czas – mówi Michał Mackiewicz. – Jeśli chodzi o aspekt sportu zawodowego, to tutaj chcemy również przysłużyć się do sukcesów polskich łyżwiarzy szybkich i łyżwiarzy figurowych, żeby zdobywali dla nas jak najwięcej medali na imprezach rangi krajowej i międzynarodowej.
W 2022 roku w ramach współpracy Grupy PGE z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego odbyło się 14 wydarzeń sportowych, a logo PGE towarzyszyło łyżwiarskiej reprezentacji narodowej podczas 10 zawodów krajowych i 29 międzynarodowych współorganizowanych przez PZŁF. Z kolei Polski Związek Łyżwiarstwa Szybkiego dzięki wsparciu PGE zorganizował w ubiegłym roku kilkanaście imprez krajowych i międzynarodowych, w tym m.in. cieszące się dużą popularnością Mistrzostwa Świata Juniorów w short tracku. Oprócz tego sponsor rozwija także współpracę z klubami łyżwiarstwa synchronicznego takimi jak: MKS Le Soleil czy Ice Skater i Ice Paradise w ramach programu Junior PGE.
Czytaj także
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2024-12-23: Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-11-29: PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-12-03: W rządowym planie na rzecz energii i klimatu zabrakło konkretów o finansowaniu transformacji. Bez tego trudno będzie ją przeprowadzić
- 2024-12-23: Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.