Agencja Informacyjna Newseria obchodzi rocznicę działania
Mija rok od startu Agencji Informacyjnej Newseria. W tym czasie Agencja opublikowała ponad dwa tysiące multimedialnych depesz, z których każdego dnia korzystają największe media w Polsce, a także serwisy polonijne i zagraniczne.
Wszystkie wiadomości zawierają wypowiedź w formie wideo, audio i artykułu. Mogą być więc one wykorzystywane przez telewizję, radio, internet i prasę.
- Agencja od początku postawiła na unikatowy kontent, dostarczając newsy w formie multimedialnej. Do tego staramy się nagrywać najważniejsze osoby związane z gospodarką – ministrów, prezesów instytucji państwowych czy największych spółek, co dodatkowo podnosi wartość tworzonych informacji – podkreśla Paweł Król, dyrektor ds. marketingu i PR w Agencji Informacyjnej Newseria.
W systemie zarejestrowało się już ponad dwa tysiące użytkowników, głównie dziennikarzy, którzy codziennie otrzymują informacje o najważniejszych informacjach ukazujących się w serwisie.
Wszystkie materiały udostępniane są bezpłatnie. Agencja świadczy również usługi komercyjne. Zajmuje się obsługą audio-wideo konferencji prasowych i kongresów, przygotowywaniem relacji z nich, prezentacji multimedialnych, a także biznes folderów dla przedsiębiorstw.
Newseria od czasu Euro 2012 współpracuje z BBC Worldwide w zakresie tworzenia korespondencji z Polski. Przygotowywała dla serwisów informacyjnych BBC m.in. materiał, który zaprzeczał, jakoby Polacy byli rasistami. Była to odpowiedź na reportaż pt. „Stadiony nienawiści”, który ukazał się w programie BBC Panorama.
Już wkrótce serwis newseria.pl zostanie wzbogacony o kalendarium konferencji, a także przegląd prasy, gdzie każda zainteresowana redakcja będzie mogła umieścić skrót artykułu prasowego czy fragment wypowiedzi, która ukazała się na antenie radia czy telewizji.
Czytaj także
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-01-25: Zbliżają się obchody 79. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau. W Warszawie i Rzymie otwarto specjalną wystawę grafik obozowych
- 2023-08-23: Agnieszka Kaczorowska: Narzekanie na drogie gofry czy rachunki nad morzem jest trochę na wyrost. Wkrótce jedziemy do Włoch świętować naszą piątą rocznicę ślubu
- 2022-08-10: Rzeź Woli to jedna z najmniej znanych kart historii Powstania Warszawskiego. Powstaje nowy projekt edukacyjny w wirtualnej rzeczywistości
- 2021-10-15: W Warszawie powstało największe i najnowocześniejsze centrum prasowe w Polsce. Ma pomóc w rozwoju ekosystemu innowacji
- 2021-09-07: Mariola Bojarska-Ferenc: Perłową rocznicę ślubu świętowaliśmy z mężem na Lazurowym Wybrzeżu. Chcieliśmy, żeby było wyjątkowo, i znaleźliśmy tam wszystko to, co sprzyja miłości
- 2020-10-29: Alicja Węgorzewska: Zmierzyłam się z rolą Janiny Węgorzewskiej, tytułowej „Matki” Witkacego. Wcześniej grały ją same wielkie aktorki
- 2018-08-23: Izabela Janachowska: Mąż bardzo mnie wspiera. Bez niego nie mogłabym realizować wszystkich swoich programów
- 2018-03-30: Agata Młynarska: chcę, by tata był stale obecny w sercach Polaków, którzy za nim tęsknią
- 2017-09-27: Fake newsy mają coraz większy wpływ na rzeczywistość. Sprzyjają im media społecznościowe i bezkrytyczne spojrzenie odbiorców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.