Newsy

Alior: więcej firm chętnych do zaciągania kredytów. Unikają jednak finansowania inwestycji

2013-03-04  |  06:40
Mówi:Wojciech Sobieraj
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Alior Banku
  • MP4
  • Rośnie udział kredytów obrotowych. Jak informuje prezes Alior Banku - stanowią one obecnie największy udział w portfelu banku. Słabiej rozwija się segment kredytów inwestycyjnych, bo ze względu na kryzys firmy, w szczególności duże, wstrzymują inwestycje. Bank na akcję kredytową przeznaczył 350 mln zł, czyli połowę kapitału, który pozyskał dzięki debiutowi giełdowemu w połowie grudnia ub.r.

     – Popyt na kredyty wśród firm jest, on się nawet trochę odradza po bardzo kiepskim IV kwartale ubiegłego roku. Natomiast ten produkt dotyczy nadal kredytów obrotowych, a bardzo mało jest kredytów inwestycyjnych. Na to jeszcze musimy poczekać – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.

    Największa liczba klientów zwraca się do banku o kredyty obrotowe, które umożliwiają firmom utrzymanie płynności. Jak podkreśla Wojciech Sobieraj, rozwój w tym segmencie jest dwucyfrowy, więc o spowolnieniu nie może być mowy.

    Alior Bank wprowadził zmiany, które skracają czas rozpatrzenia wniosku o kredyt dla najmniejszych firm.

     –  Jeśli chodzi o procesy dla firm, my przez dwa lata pracowaliśmy nad procesem, który daje możliwość szybkiej decyzji kredytowej dla mikroprzedsiębiorstw. Tu możemy się pokusić może nie o 3-minutowe, ale bardzo szybkie decyzje. Dla mikroprzedsiębiorców mówimy o czasach porównywalnych jak dla klientów indywidualnych. Standardem na rynku jest czas poniżej jednego dnia – mówi Sobieraj.

    Z dłuższym czasem oczekiwania na decyzję muszą się liczyć firmy starające się o kredyt inwestycyjny i większe przedsiębiorstwa. Zdaniem prezesa Alior Banku, to nie powinna być decyzja podejmowana w ciagu 2-3 dni. Jednak takich wniosków, jak przyznaje, nie jest jednak ostatnio zbyt wiele.

     – Jeśli chodzi o duże kredyty inwestycyjne, tutaj po pierwsze mamy spowolnienie: wszyscy dookoła mówią o kryzysie, więc dlaczego ja mam teraz inwestować. Druga rzecz to jest wpływ tego, co się stało z branżą budowlaną i okołobudowlaną. Widzimy jeszcze dosyć dużą ostrożność tych firm – tłumaczy Wojciech Sobieraj.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Krynica Forum 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Media i PR

    Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

    Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

    DlaWas.info

    Nauka

    Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

    Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.