Newsy

Big data zyskuje na znaczeniu także w marketingu i sprzedaży

2014-06-17  |  06:05
Mówi:Scott Neuman
Funkcja:dyrektor marketingu na region Europy Środkowo-Wschodniej
Firma:IBM
  • MP4
  • Rośnie znaczenie danych i ich wykorzystania w działaniach marketingowych oraz sprzedażowych. Przedsiębiorstwa starają się przewidzieć, jaki będzie następny produkt, na którego zakup zdecydują się klienci. Firmy pracują także nad optymalizacją procesu zakupowego klientów.

    To kombinacja danych, które możesz już mieć o swoich klientach, bo mogli je przekazać w trakcie rejestracji. To także słuchanie rynku oraz informacje od społeczności, które proponują nam je w zamian za lepsze dostosowanie oferty. Cała magia polega na połączeniu tych danych razem i zamianie w inny model obsługi klienta – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Scott Neuman, dyrektor marketingu na region Europy Środkowo-Wschodniej w IBM.

    IBM poświęca także sporo uwagi automatyzacji marketingu, tak, aby uczynić go szybszym, łatwiejszym i intuicyjnym.

    Od tworzenia stron internetowych, programowania dynamicznego oraz dostosowywania widoku do potrzeb indywidualnych, co jest marketingiem czasu rzeczywistego do analiz danych, które pozwalają przewidywać, czego klient będzie potrzebował w przyszłości – wylicza Neumann i wyjaśnia, że IBM korzysta z programów do modelowania danych (jak SPSS), które wykonują analizy prognostyczne, pozwalające przewidzieć m.in. jaki będzie następny produkt, na którego zakup zdecyduje się dotychczasowy klient.

    IBM korzysta także z narzędzi Tealeaf oraz Unica. Pierwsze pozwala optymalizować ścieżkę zakupową klienta na stronie na podstawie mapy kliknięć, drugie całkowicie automatyzuje końcową fazę procesu marketingu.

    Obecnie jednym
    z głównych wyzwań jest pokazanie zwrotu inwestycji, którą poczyniliśmy na kampanie marketingowe. W jaki sposób prześledzić każdy proces, aby udowodnić, że dana kampania przyniosła daną wartość. Śledzenie wszystkich szczegółów związane jest z ogromną liczbą informacji do zarządzania – przyznał przedstawiciel IBM podczas Forum IAB w Warszawie.

    Zdaniem Neumanna polski rynek jest unikatowy i rządzi się własnymi prawami, dlatego firma włożyła wiele wysiłku w rozwój zespołu i dobrych praktyk, a także narzędzi.

    To jest nowa granica dla marketingu, to w jaki sposób sprawisz, że Twoja kampania osiągnie sukces w opinii klientów – podkreśla Scott Neumann.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Bankowość

    Prawo

    Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

    16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

    Konsument

    Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

    Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.