Newsy

BZ WBK-Aviva zwróci roczną składkę, jeśli likwidator nie odezwie się do poszkodowanego w ciągu kilku godzin

2013-06-17  |  06:10
Mówi:Krzysztof Charchuła
Funkcja:prezes zarządu
Firma:BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń
  • MP4
  • BZ WBK-Aviva w ciągu pięciu lat chce zdobyć milion nowych klientów. Według ubezpieczyciela jest to realne. Dzięki niedawnej fuzji BZ WBK z Kredyt Bankiem firma zyskała pokaźne grono potencjalnych klientów. W III kwartale chce im zaproponować tzw. gwarancje obsługowe.

     – Naszą ambicją jest, żeby posługiwać się dużymi liczbami i w ciągu najbliższych 3-5 lat powiększyć liczbę klientów o kolejny milion – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń.

    Zarząd chce wykorzystać niedawną fuzję BZ WBK z Kredyt Bankiem.

     – To jest dodatkowy, dość duży portfel klientów Kredyt Banku i również chcielibyśmy tym klientom zaoferować nasze ubezpieczenia – dodaje Charchuła.

    Jak podkreśla, spółka cały czas rozwija wszelkie możliwe kanały komunikacji. Zarówno elektroniczne – mail, sms, komunikatory, jak i tradycyjne – bezpośrednia rozmowa czy tradycyjny list.

     – Chcemy wprowadzić w III kwartale coś, co nazywamy roboczo gwarancje obsługowe w procesie realizacji roszczeń w ubezpieczeniach mieszkaniowych – zapowiada Krzysztof Charchuła, tłumacząc, że pozwoli to określić termin, w jakim sprawa danego klienta (w przypadku np. zalania mieszkania, włamania, pożaru czy zniszczenia) zostanie rozpatrzona.

     – Przykładowo dla szkód, które przekraczają 200 tys. złotych chcemy się zobowiązać do kontaktu likwidatora z klientem w ciągu 3 godzin – mówi Charchuła. – Chcemy się zobowiązać, że jeżeli nie spełnimy w kilku procesach terminów, do których się zobowiązaliśmy, będziemy zwracać klientowi roczną składkę.

    Oferta BZ WBK-Aviva składa się dzisiaj z ponad 20 produktów. Są to zarówno ubezpieczenia majątkowe, jak i osobiste. Przed miesiącem na rynku pojawił się produkt o nazwie „Opiekun Rodziny”. Jak podkreśla prezes to nowość na rynku, niestandardowy w produktach bancassurance.

    – Klient musi być zainteresowany i kupuje ten produkt dla samego produktu, a nie w powiązaniu np. z zabezpieczeniem spłaty kredytu – tłumaczy prezes. – Sprzedaż pierwszego miesiąca czterokrotnie przekroczyła nasze oczekiwania.

    W ciągu czterech lat swojej działalności spółki BZ WBK-Aviva wypłaciły ponad 60 mln zł świadczeń i odszkodowań z tytułu zdarzeń ubezpieczeniowych.

    BZ WBK-Aviva to dwie spółki joint venture, które zostały utworzone przez Bank Zachodni WBK S.A. i Aviva International Insurance Ltd. Towarzystwa (jedno – ubezpieczeń na życie, drugie – ubezpieczeń ogólnych) rozpoczęły swoją działalność 4 lata temu. Od tej pory systematycznie poprawiają swoje wyniki rynkowe. Dziś ubezpieczają ok. 2 mln Polaków. Na koniec 2012 roku osiągnęły ponad 10 proc. udział w segmencie bancassurance i o połowę mniejszy udział w obszarze ubezpieczeń na życie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.