Mówi: | Alfred Kubczak |
Funkcja: | Dyrektor ds. Korporacyjnych Jeronimo Martins Polska |
Firma: | Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka |
Ciągła ekspansja Biedronki: 240 nowych sklepów i 5 tysięcy nowych pracowników
Sklepy jak najbliżej klientów – to cel inwestycji, które na 2013 rok zaplanowała grupa Jeronimo Martins. Firma zamierza wydać 1,6 mld złotych na uruchomienie 290 nowych Biedronek i dwóch centrów dystrybucyjnych, które będą ich zapleczem. W 2015 roku grupa chce dysponować w Polsce trzema tysiącami sklepów. W związku z planami rozwoju Jeronimo Martins Polska będzie zwiększała zatrudnienie. Jeszcze w tym roku grupa stworzy pięć tysięcy nowych miejsc pracy w całym kraju.
Jeronimo Martins już dziś jest największym pracodawcą prywatnym w Polsce. Pod koniec 2013 roku grupa będzie zatrudniała 45 tysięcy pracowników.
– Wynagrodzenie podstawowe u nas, a zatrudniamy pracowników w oparciu o umowę o pracę, jest o ponad 20 proc. wyższe od minimalnego wynagrodzenia w Polsce. Wszyscy są objęci premiami i rozbudowanym pakietem socjalnym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Alfred Kubczak, Dyrektor ds. Korporacyjnych Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka.
Jeronimo Martins Polska tworzy miejsca pracy w 800 miejscowościach w całej Polsce. Najwięcej pracowników zatrudnia w siedzibie głównej, centrum usług wspólnych w Poznaniu i 11 centrach regionalnych. W 2013 powstaną dwa kolejne centra, w Lubartowie i w Gdańsku. Zgodnie z planami firmy, pod koniec tego roku będzie funkcjonowało 2,4 tys. Biedronek.
JMP wprowadza nowe technologie
– Staramy się spoglądać na to, co niesie rynek. Najwięcej z nowych technologii wprowadzamy w zakresie zaopatrywania sklepów. Mówię o nowoczesnym transporcie, klimatyzowanej naczepie specjalnego przeznaczenia, dzięki której produkt dociera we właściwej postaci do sklepów. To samo dotyczy centrów, chcemy, by jak najszybciej produkty były przepakowywane w chwili dostawy od producenta i docierały w niezmienionej postaci do sklepów – tłumaczy Alfred Kubczak.
Firma testuje też koncepcję Ecostore, dzięki której do minimum zostanie ograniczone zużycie prądu, wody i produkcja odpadów. W ubiegłym roku wymieniono m.in. żarówki i urządzenia chłodnicze na energooszczędne.
Zmiany w kierunku proekologicznym widać również w asortymencie sklepów. Biedronka stawia mocno na sprzedaż świeżych warzyw i owoców, oraz sałatek, a także ryb i produktów nabiałowych.0
– Jest wiele takich produktów, które jeszcze do niedawna miały charakter niszowy, a stają się bardzo popularne. Napoje sojowe w naszej ofercie miały te zaletę dla naszych klientów, że stały się dostępnymi. To był produkt bardzo drogi na naszym rynku, u nas on jest w bardzo rozsądnej cenie – mówi Alfred Kubczak.
Biedronka nie planuje zmian w modelu sprzedaży – produkty, które oferuje, mają trafiać do jak największej liczby klientów. Poza tym będzie koncentrować się głównie na produktach spożywczych, natomiast pozostałe z kategorii non-food, np. sprzęt RTV i AGD, akcesoria kuchenne, są traktowane jako dodatkowa atrakcja dla klientów.
– Staramy się tam dostarczać produkty atrakcyjne i na czasie, czyli związane z zainteresowaniami, które się pojawiają, albo z okresem zakupowym. Nie jest to oznaka tego, że będziemy się zmieniali np. w sklep RTV AGD. Pozostaniemy skupieni na produktach spożywczych – podkreśla dyrektor w JMP.
Prezes KIG: promocja polskiej żywności na zagranicznych rynkach jest niewystarczająca
Polska stała się potentatem w produkcji żywności. Stąd afera z koniną – uważa były minister ronictwa
Przed polskimi producentami żywności otwierają się zagraniczne rynki
Czytaj także
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-25: Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
- 2024-04-18: Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-04-18: Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
- 2024-04-18: Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-04-10: Co czwarty mikro- i mały przedsiębiorca pracuje 40–60 godzin tygodniowo. Ostrożnie podchodzą do planowania inwestycji i zwiększania zatrudnienia
- 2024-03-29: Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
- 2024-04-05: Dostęp do badań profilaktycznych i skutecznych terapii największymi wyzwaniami systemu ochrony zdrowia. Polska prezydencja w UE może być okazją do zmian w tym zakresie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.