Newsy

Dziennik Ubezpieczeniowy: Kara UOKIK to duże uderzenie wizerunkowe

2012-01-04  |  19:50
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Broda
Funkcja:Redaktor naczelny
Firma:Dziennik Ubezpieczeniowy

Według Marcina Brody z Dziennika Ubezpieczeniowego kara nałożona przez UOKIK na PZU i Maximus Broker to duże uderzenie wizerunkowe, w szczególności dla brokerów ubezpieczeniowych, którzy powinni reprezentować interesy klienta. 
 
- Kara nałożona przez UOKIK na PZU i na Maximus Broker dotyczy zmowy kartelowej i została nałożona przez sam fakt nawiązania takiego porozumienia. Nie była związana z jakimiś przychodami i zyskami firm z tego tytułu. Tak naprawdę naganny jest sam fakt, że tego typu zmowa miała miejsce… i tutaj jeszcze dodatkowo pewnie to kogo dotyczyła… Bo tak naprawdę zmowa uderzała w dzieciaki w szkołach, rodziców, którzy płacili za ich ubezpieczenia, od następstw od nieszczęśliwych wypadków. Dla środowiska ubezpieczeniowego bardzo ciekawym wątkiem tej całej sprawy jest to jest rola brokera ubezpieczeniowego, który powinien reprezentować interesy klienta, a według informacji przekazanych przez UOKIK właśnie temu obowiązkowi (tej powinności) się sprzeniewierzył. Dla środowiska ubezpieczeniowego i w szczególności innych brokerów ubezpieczeniowych to jest bardzo duże uderzenie wizerunkowe. Większość  brokerów ubezpieczeniowych bardzo negatywnie podchodzi, bardzo negatywnie ocenia tego typu działa o ile rzeczywiście zostaną one potwierdzone.- mówi Marcin Broda, Redaktor naczelny z Dziennika Ubezpieczeniowego.

Według UOKIK PZU zawarło z Maximus Broker niezgodne z prawem porozumienie ograniczające konkurencje. Urząd nałożył na ubezpieczyciela karę w wysokości 56 mln zł, a na brokera kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Sprawa dotyczy ubezpieczeń zawieranych od następstw nieszczęśliwych wypadków, oferowanym przede wszystkim uczniom, dzieciom, młodzieży szkolnej, jak również pracownikom placówek oświatowych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.