Newsy

Dziewczyny w nowych technologiach – podsumowanie drugiej edycji

2014-07-17  |  09:00
relacja / felieton
17 lipca br. ogłoszone zostały wyniki konkursu o staż w branży ICT dla studentek kierunków technicznych, przeprowadzonego w ramach akcji społecznej „Dziewczyny w Nowych Technologiach”. Organizatorzy wyłonili siedem laureatek, które odbędą staże zawodowe w najlepszych firmach technologicznych w Polsce.

W ramach inicjatywy, w kwietniu br. z okazji Światowego Dnia Kobiet i Dziewcząt w ICT, odbyła się także konferencja propagująca ideę zwiększenia udziału kobiet i dziewcząt w obszarze nowych technologii. W ramach konferencji przeprowadzono dwa panele tematyczne oraz prezentacje partnerów projektu i fundatorów staży: Motoroli Solutions Polska, CISCO Poland, SAS Institute, Sygnity, Microsoft oraz Telewizji Polskiej S.A. (Ośrodka Technologie). Magdalena Gaj, Prezes UKE, od początku swojej kadencji, w różnorodny sposób zachęca dziewczęta i kobiety do budowania swojej ścieżki edukacji i kariery w sektorze ICT.

– Inicjatywa „Dziewczyny w Nowych Technologiach” jest mi bardzo bliska. W ramach kampanii, chcemy przede wszystkim powiedzieć młodym dziewczętom i kobietom, że ICT to dobry obszar pracy, dzięki któremu jakość ich życia się podniesie, a one zdobędą tak bardzo potrzebną pewność siebie. Według statystyk europejskich tylko 9 proc. kobiet jest programistami, a 19 proc. kobiet jest menedżerami i tyle samo – przedsiębiorcami. Tymczasem w innych sektorach zatrudnienie utrzymuje się na poziomie 54 proc. – podkreśla Magdalena Gaj, Prezes UKE.

Święto Kobiet i Dziewcząt w ICT (Information and Communications Technology) ustanowione zostało przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) - agendę ONZ ds. nowoczesnych technologii i przypada na każdy ostatni czwartek kwietnia. Związek jest pierwszą organizacją międzynarodową, która zwróciła uwagę na fakt, że sektor ICT rozwija się niezwykle dynamicznie, lecz stereotypowo – przy zdecydowanej przewadze mężczyzn. Przedstawiciele ITU z całego świata zadecydowali, że należy podjąć aktywne działania popularyzujące wśród kobiet i dziewcząt branżę ICT, ponieważ budowanie dojrzałych społeczeństw informacyjnych powinno być zrównoważone w każdym wymiarze. Polska edycja programu „Girls in ICT” została zainicjowana przez Magdalenę Gaj, Prezesa UKE, w 2012 r.

Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.