Newsy

Golfiści rozpoczynają sezon. Wciąż głównie w elitarnym gronie

2013-03-21  |  06:15
Tagi: golf, sport
Mówi:Jarosław Sroka, Prezes PGA Polska, Marek Michałowski, Prezes Polskiego Związku Golfa
  • MP4
  • Rozpoczynający się właśnie sezon będzie dla miłośników golfa w Polsce szczególny  po latach w naszym kraju odbędzie się prestiżowy turniej golfowy z cyklu Pro Golf Tour. Turniej wraca pod nazwą Lotos Polish Open. Rozgrywki odbędą się w lipcu na polu golfowym w Pasłęku. Miłośnicy tej dyscypliny liczą, że będzie przybywać zarówno fanów, jak i graczy. Tym bardziej, że golf stał się dyscypliną olimpijską.

    Zdaniem Marka Michałowskiego, prezesa Polskiego Związku Golfa, barierą dla rozwoju tej dyscypliny w Polsce jest mała ilość ogólnodostępnych pól golfowych i brak wsparcia ze strony państwa.

     – Na świecie są dwa rodzaje pól golfowych: pola komunalne i prywatne, drogie, bardzo często zamknięte. I tylko taki podział pozwala golfowi się rozwijać. Na tanich polach ludzie uczą się, grają, rozwijają swoje umiejętności za niewielkie pieniądze. My mamy 20 pól golfowych i ani jednego komunalnego. Pierwsze się buduje. Bardzo pracujemy na tym, aby gminy przekonać, że warto wykroić trochę przestrzeni na golfa – mówi Marek Michałowski Agencji Informacyjnej Newseria.

    Eksperci wśród barier wymieniają również wysokie koszty rozpoczęcia uprawiania golfa.

     – Bez wątpienia tzw. cena wejścia w golf jest stosunkowo wysoka, bo trzeba skończyć kurs, nie można tak po prostu sobie przyjść na pole golfowe i zacząć grać, tak jak na boisko osiedlowe. Trzeba zabrać ze sobą instruktora, trzeba włożyć w to dużo pracy i to jest główna bariera – mówi Jarosław Sroka, prezes PGA Polska, organizacji skupiającej profesjonalnych instruktorów golfa oraz zawodników turniejowych.

    W Polsce jest obecnie 80 certyfikowanych trenerów i nauczycieli golfa. Szkolenie trwa 3 lata i jest bardzo wymagające.

     – Golfa kochamy, ale to jest miłość często bez wzajemności, dlatego tak ważne jest, żeby ten pierwszy kontakt z graczem był bardzo dobrym kontaktem, żeby ci ludzie byli wszechstronnie, dobrze przygotowani i ten poziom współpracy się podnosił. Pracujemy, jako PGA Polska z innymi organizacjami europejskimi, nie chcemy wyważać otwartych drzwi  mówi Jarosław Sroka.

    W golfa w Polsce regularnie gra około 3,5 tysiąca zawodników, którzy są zarejestrowani w Polskim Związku Golfa. Amatorsko grywa kolejne 5-6 tysięcy osób. To niewiele w porównaniu na przykład z Czechami, gdzie zarejestrowanych jest 40 tysięcy zawodników. W Niemczech jest ich ok. miliona, w Anglii ponad 2 miliony, a w Stanach Zjednoczonych ponad 20 milionów.

    Międzynarodowy turniej golfowy w Polsce już w lipcu 

    W lipcu Polska po raz pierwszy od lat będzie gospodarzem turnieju golfowego.

     – To jest turniej zawodowy, który jest w ramach europejskiego tour. Przyjedzie do nas ponad setka zawodowców. Udało nam się wywalczyć 15 dzikich kart, czyli cała kadra narodowa podstawowa zagra w tym turnieju. Będziemy mieli możliwość skonfrontowania naszej amatorskiej, młodej, ale robiącej ogromne postępy kadry z zawodowcami, dla których golf to już nie tylko pasja, ale zawód. - mówi Marek Michałowski, prezes Polskiego Związku Golfa.

    Polscy miłośnicy golfa liczą na dynamiczny rozwój tej dyscypliny w Polsce. Golf ponownie został wpisany na listę sportów olimpijskich. O pierwsze medale zawodnicy będą walczyć w 2016 roku w Rio de Janeiro. 

     Myślę, że o medale to spróbujemy powalczyć na kolejnej olimpiadzie w 2020 roku, ale naprawdę mamy grono młodych, bardzo zdolnych ludzi, którzy za parę lat mają szanse grać na najwyższym, światowym poziomie – mówi Marek Michałowski. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.