Mówi: | Herbert Wirth |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | KGHM Polska Miedź |
H. Wirth (KGHM): dywersyfikacja kosztów i produktów daje nam szansę na przetrwanie burz
Budowanie zaufania społecznego i odgadywanie długotrwałych trendów – to zdaniem prezesa KGHM Polska Miedź strategia na czas kryzysu. Klucz do sukcesu tkwi również w innowacyjności produktów oraz dywersyfikacji produkcji. Prezes KGHM po raz drugi z rzędu znalazł się na szczycie listy „Wprost” TOP20 – Najlepsi menadżerowie na czas kryzysu.
Herbert Wirth przyznaje, że na co dzień korzysta z dwóch „kierunkowskazów”.
– Przede wszystkim to jest budowanie zaufania społecznego, tego kapitału, który obojętnie, czy mamy kryzys, czy jesteśmy w normalnych warunkach, jest potrzebny. Możemy sobie kupić lepszą, piękniejszą maszynę, ale jeżeli nie zbudujemy zaufania naszych pracowników czy interesariuszy, to naprawdę będzie trudno – podkreśla prezes KGHM Polska Miedź w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Druga wartość, która jego zdaniem jest niezbędna w okresie dużej niepewności na rynkach to dostrzeganie trendów.
– Dzisiaj jak jest dobra projekcja możemy tak działać, żeby dostosować swoje decyzje do tego, co się zdarzy – wyjaśnia Wirth. – Nie dać się zwariować chwilowymi odchyleniami. Jeżeli się wierzy w to, że to co się wykonuje, będzie potrzebne ludziom różnej nacji, w różnych szerokościach geograficznych, to warto tą drogą zmierzać.
Choć, jak podkreśla, stuprocentowo skutecznej strategii nie da się stworzyć, to żeby pozostać konkurencyjnym na trudnym rynku, firma powinna stawiać na innowacyjność swoich produktów.
– To jest wreszcie kwestia zdywersyfikowania tego, co my produkujemy oraz kosztów produkcji. Produkujemy i drogo, i tanio, miedź i złoto. W związku z tym dywersyfikacja kosztowa i dywersyfikacja produktowa daje nam szansę przeżycia w okresie burz i naporów – zapewnia Herbert Wirth.
Redakcja „Wprost” po raz drugi nagrodziła dwudziestkę najlepszych menedżerów na czas kryzysu, m.in. z branży finansowej, telekomunikacyjnej, paliwowo-energetycznej. Herbert Wirth ponownie zyskał największą liczbę głosów. Doceniono go przede wszystkim za budowanie silnej pozycji i wizjonerstwo.
Wśród laureatów znaleźli się również: prezes Polskiego Holdingu Obronnego Krzysztof Krystowski, prezydent Poznania Ryszard Grobelny czy szefowa PTE Allianz Agnieszka Nogajczyk-Simeonow.
– Nagrodzonych łączy to, ze przetrwali i mają szansę przetrwać kryzys. Myślę, że to jest najważniejsze, bo dzisiaj wcale nie jest łatwo istnieć na rynku. Państwo i przepisy nie sprzyjają, warunki ekonomiczne w Europie i na świecie też nie – podkreśla Sylwester Latkowski, redaktor naczelny „Wprost”.
Czytaj także
- 2024-07-12: Coraz wyższy poziom imigracji w Polsce nie zrównoważy mniejszej liczby urodzeń. Najszybciej będą się wyludniać wsie i mniej atrakcyjne miasta
- 2024-06-05: WiseEuropa: reforma unijnego rynku energii ma chronić odbiorców przed skokami cen. Dla Polski nie będzie rewolucyjną zmianą [DEPESZA]
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-03-19: Szkoły potrzebują procedur związanych z próbami samobójczymi uczniów. Niezbędne są także szkolenia dla nauczycieli i rodziców
- 2024-03-01: Kraje afrykańskie w bezprecedensowym kryzysie żywnościowym. Potrzebne wsparcie rozwojowe dla lokalnego rolnictwa
- 2024-01-31: 85 proc. mokradeł i torfowisk w Polsce jest zdegradowanych. Na wdrożenie czeka strategia odbudowy takich obszarów
- 2024-01-19: Rosnące koszty życia powodują coraz większą presję na wzrost wynagrodzeń. Inflacja i spowolnienie gospodarcze wśród największych globalnych wyzwań na najbliższe dwa lata
- 2024-01-17: Global Risks Report: Dezinformacja największym zagrożeniem w 2024 roku. Długoterminowym wyzwaniem wciąż pozostają zmiany klimatu
- 2024-01-03: Warszawa chce trwale rozwiązać problem bezdomności. Czerpie z rozwiązań, które wprowadziła Finlandia
- 2023-12-05: W Polsce jest ok. 30 tys. osób bezdomnych. Zima jest dla nich najtrudniejszym okresem w roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.