Newsy

Austriacy skarżą się na polskie pociągi

2011-12-20  |  16:00
Wszystkie newsy
Mówi:Krzysztof Jaroszyński
Funkcja:Prezes
Firma:Urząd Transportu Kolejowego

Pociąg PKP EuroCity „Polonia” relacji Warszawa – Wiedeń – Villach bez toalety i z zablokowanymi drzwiami - to wynik dzisiejszej kontroli  Urzędu Transportu Kolejowego.

 - Dotarły do nas informacje, że pociąg "Polonia" nie spełnia wymogów technicznych. To były informacje ze strony austriackiej. Również media się tym zajęły. Podjęliśmy doraźną kontrolę dzisiaj rano. Nasi kontrolerzy dokonali jazdy próbnej i sprawdzili stan tego pociągu. Z tych sygnałów, które do nas dotarły do tej pory wynikają uchybienia, jeżeli chodzi o możliwość korzystania z toalet – jedna w ogóle była zamknięta, ponieważ był tam przeciek wody. Były również zablokowane jedne z drzwi. Pociąg również nie miał żadnych oznaczeń, jeśli chodzi o pasażerów niepełnosprawnych, nie był przystosowany do ich przewozu w sposób właściwy. To są na razie pierwsze sygnały, które mamy. Będziemy kontynuować przyglądanie się temu połączeniu - zapewnił Krzysztof Jaroszyński, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

PKP Intercity obsługuje we współpracy z kolejami austriackimi trzy pociągi z Polski do Austrii. Strona austriacka zagroziła zerwaniem umowy o współpracy, jeżeli standard wagonów podstawianych przez stronę polską nie poprawi się.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.