Newsy

Internauci już wybrali laureatów Oscarów. W dyskusjach w sieci zwycięża „Zjawa” i Leonardo DiCaprio

2016-02-23  |  06:20
Mówi:Karolina Masalska
Funkcja:specjalista ds. PR
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Od kilku tygodni internauci żywo dyskutują na temat zbliżającej się gali oscarowej. W ciągu ponad 1,5 miesiąca w sieci ukazało się na ten temat ok. 40 tys. publikacji. Internauci swoich laureatów już wybrali – ich zdaniem bezkonkurencyjny jest film „Zjawa” i grający w nim Leonardo DiCaprio. Rozdanie nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej już 28 lutego. 

    Do rozdania najważniejszych nagród filmowych, czyli Oscarów, pozostało zaledwie kilka dni, ale burzliwa dyskusja toczy się w sieci już od początku stycznia. Wszystkie dyskusje w sieci objęły swym zasięgiem ponad milion różnych interakcji. Według danych IMM na temat Oscarów pojawiło się od 1 stycznia do 22 lutego prawie 40 tys. informacji – mówi agencji Newseria Karolina Masalska, specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów. – Najwięcej ukazywało się ich na Facebooku oraz na Twitterze. Tam pojawiło się kolejno 40 proc. oraz 32 proc. wszystkich wzmianek w kontekście nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej.

    Średnio w tygodniu pojawiało się ok. 700–800 wzmianek. Biorąc pod uwagę dane na temat widzialności treści z serwisów społecznościowych, informacje te mogły być wyświetlone nawet 100 mln razy. Eksperci spodziewają się kumulacji dyskusji w najbliższych dniach poprzedzających rozdanie Oscarów i tuż po gali.

    Najpopularniejszym aktorem wśród nominowanych jest Leonardo DiCaprio, na którego temat pojawiło się ponad 87 proc. wszystkich informacji, a drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno dla Matta Damona oraz Eddiego Redmayne’a [odpowiednio 7 proc. i 6 proc. – red.] – mówi Masalska.

    Publikacje na temat Leo nasiliły się po 11 stycznia, kiedy został laureatem Złotego Globu dla najlepszego aktora.

    O samych filmie „Zjawa” Alejandro G. Iñárritu ukazało się ok. 10 tys. wpisów, czyli 43 proc. wszystkich informacji na temat oscarowych produkcji nominowanych w kategorii najlepszy film. Na kolejnych miejscach znalazły się „Pokój” (33 proc.) i „Spotlight” (24 proc.).

    W przypadku aktorek nie ma aż tak wyraźnej dominacji, jak w przypadku panów. Zdecydowaną faworytką jest Jennifer Lawrence nominowana za rolę w filmie „Joy” (51 proc. informacji). Dużą popularnością cieszą się również Cate Blanchett (26 proc.) oraz Brie Larson (23 proc.), które zdobyły nieco mniej głosów internautów niż Lawrence – podkreśla ekspertka IMM.

    W komentarzach na temat Jennifer Lawrence wiele uwagi poświęcono sytuacji z konferencji po rozdaniu Złotych Globów. Aktorka zwróciła wtedy uwagę dziennikarzowi z Wenezueli, by nie odczytywał pytań z telefonu, kiedy z nią rozmawia. To spotkało się zarówno z pozytywnym, jak i negatywnym oddźwiękiem w sieci.

    Wiele miejsca poświęcono również innej kontrowersyjnej kwestii, czyli oskarżeniom Amerykańskiej Akademii Filmowej o rasizm.

    Zdaniem wielu osób wśród tegorocznych nominowanych zabrakło osób o odmiennym kolorze skóry niż biała, co było widoczne m.in. na zdjęciu z dorocznego lunchu organizowanego przez Akademię dla nominowanych do Oscara. To zostało w ciekawy sposób pokazane na jednym z portali internetowych, gdzie z głównych plakatów, które promowały produkcje oscarowe, zostały wycięte osoby o odmiennym kolorze skóry niż biała. Jak można się domyślać i zauważyć, niestety, takich osób było niewiele – mówi Karolina Masalska.

    W dyskusję na ten temat włączyło się wiele gwiazd. Część z nich ogłosiła bojkot m.in. Lupita Nyong’o, Will Smith, Spike Lee i George Clooney. Nie brakowało również twórców, którzy zdecydowanie sprzeciwili się tym oskarżeniom. W ten sposób zareagował m.in. Steven Spielberg. W tę debatę włączyła się również Amerykańska Akademia Filmowa. Jej ciemnoskóra szefowa Cheryl Boone Isaacs zapowiedziała włączenia od 2020 roku do grona członków AAF o jeszcze większej liczby kobiet i przedstawicieli mniejszości.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.