Mówi: | Herbert Wirth |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | KGHM Polska Miedź S.A. |
KGHM: planujemy wejście na kanadyjską giełdę
Nowy podmiot, który powstanie po konsolidacji aktywów KGHM po przejęciu Quadry, może zadebiutować na giełdzie w Toronto - takie są plany polskiego koncernu miedziowego. Od przejęcia Quadry KGHM dzieli już tylko zgoda ministra przemysłu Kanady. Decyzja resortu ma zapaść do przyszłej środy.
Transakcja przejęcia powinna zostać zamknięta w ciągu 48 godzin po uzyskaniu zgody kanadyjskiego ministra transportu. Jak podkreśla prezes KGHM inwestycja o wartości ponad 9 mld zł zacznie się zwracać od razu.
- Trzeba powiedzieć, że od następnego dnia, bo to jest firma, która produkuje miedź, złoto, molibden, itd., więc te przepływy finansowe są już w roku 2012, jak ją przejmiemy - mówi Herbert Wirth.
Spółka Quadra, która jest już na giełdzie w Toronto, zostanie zdjęta z notowań. Ale KGHM nie wyklucza ponownego debiutu na kanadyjskim parkiecie.
- Ważne dla nas jest to, by za jakiś czas, mając dobre projekty typu uruchomienie produkcji w Sierra Gordzie czy w Victorii, wejść na giełdę kanadyjską, wtedy pojawi się dość duża gotówka. Trzeba obserwować giełdę - informuje prezes KGHM.
To oznacza, że na giełdę prawdopodobnie wejdzie nowy podmiot.
- Chcemy przede wszystkim skonsolidować działania. W zeszłym roku nabyliśmy aktywo, które w tej chwili jest na etapie bankowego studium wykonalności w British Columbia, w miejscowości Kamloops. Chcemy połączyć to z Quadrą i być może, korzystając z okazji, dokupić jeszcze jedno aktywo. Tak, żeby w 2018 nasza firma mogła zameldować, że zrealizowała strategię bycia tym medium producentem miedzi w świecie - przekonuje Herbert Wirth.
Strategia koncernu przewiduje, że łączna produkcja KGHM i Quadry za 6 lat wzrośnie o połowę - do 635 tys. ton miedzi rocznie. Natomiast roczny koszt produkcji zmaleje o 20 proc. Pod względem zasobów surowca polski koncern zajmie 4. miejsce na świecie.
Jest zgoda akcjonariuszy na przejęcie kanadyjskiej Quadry przez KGHM
KGHM: Podatek od kopalin nie jest problemem, tylko jego skala
KGHM: możliwa dywidenda w wysokości 18 zł za akcję
Czytaj także
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-04-04: Warszawskie ZOO: Powstanie nowa małpiarnia, powiększymy wybieg dla gepardów. Będą też kapibary
- 2024-03-15: Joanna Liszowska: W zeszłym roku zaplanowałam dużo wyjazdów, żeby zrealizować pewne swoje podróżnicze marzenia. Niestety rzadko dochodziły do skutku
- 2024-01-17: Więcej rezerwacji na zimowy wypoczynek niż rok temu. Ponad połowa Polaków planuje zimą wyjazd
- 2024-01-03: Sławomir i Kajra: Nowy rok przyniesie nową płytę Sławomira. Zaskoczymy też kilkoma singlami i teledyskami
- 2024-01-04: Radosław Liszewski: Nie mam nałogów, z którymi muszę walczyć. Moje jedyne postanowienie noworoczne jest więc takie, że jeszcze bardziej wezmę się za siebie, żeby lepiej wyglądać
- 2024-01-31: Ewel0na: Myślę, że sprawdziłabym się jako prowadząca jakiś ciekawy format. Mogłabym też zagrać w filmie lub serialu jakiś czarny charakter albo wredną osobę
- 2023-11-15: GPW wiąże duże nadzieje z nowymi liniami spoza rynku finansowego. Do końca roku będzie gotowa platforma obsługująca usługi logistyczne i spedycyjne
- 2023-10-31: Kinga Zawodnik: W kilka miesięcy nie stanę się profesjonalną wokalistką, ale chcę rozwijać swoją karierę muzyczną. Ćwiczę głos i wkrótce zaprezentuję mój kolejny utwór
- 2023-10-04: Przez trudną sytuację gospodarczą średnie firmy produkcyjne odkładają na później plany cyfryzacji. Brak finansowania wciąż jest podstawową barierą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.