Mówi: | Magdalena Lipczyńska |
Funkcja: | dyrektor zarządzająca retail |
Firma: | Medicover |
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek
Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.
– Oczekiwania Polaków względem salonów optycznych są bardzo różne, ale to, co na pewno ich łączy, to oczekiwanie indywidualnego doradztwa. Bardzo ważne, żeby okulary dobierać do charakteru danego klienta, do jego stylu życia i potrzeb. Ale okulary to nie tylko oprawki, okulary to też szkła korekcyjne, dlatego w OKKO stawiamy duży nacisk na badanie wzroku, profesjonalne badanie wzroku u optometrysty – mówi agencji Newseria Magdalena Lipczyńska, dyrektor zarządzająca retail w Medicover w Polsce.
Problemy ze wzrokiem dotyczą nawet 20 mln Polaków. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Jak wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2023”, tylko w 2022 roku liczba wizyt u optometrysty w stosunku do liczby wizyt u okulisty wzrosła o 2,2 punktu procentowego.
Jednocześnie, jak pokazuje raport „Polak z wadą wzroku” Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej, 13 proc. badanych nie jest zadowolonych ze swojej ostatniej wizyty w salonie optycznym sieciowej marki.
– Rynek optyczny zmienia się bardzo dynamicznie i jest coraz bardziej konkurencyjny, żeby wygrać, trzeba się wyróżniać. My chcemy się wyróżniać indywidualnym doradztwem i najlepszym na rynku badaniem wzroku – podkreśla Magdalena Lipczyńska. – Wzrok w naszych salonach badają dyplomowani optometryści, co zapewnia naszym klientom najlepsze badanie i najlepszą jakość widzenia, a dzięki temu klienci otrzymują większy komfort życia.
Z raportu KRIO wynika, że klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Ankietowani, którzy wyrazili swoje niezadowolenie po ostatniej wizycie w salonie sieciowej marki optycznej, zostali poproszeni o wskazanie, co jest powodem złej opinii. Najwięcej, bo ponad 40 proc. przyznało, że nie zaopiekowano się nimi jako klientami. Drugą najczęściej podawaną przyczyną okazało się nieodpowiednie dobranie okularów lub soczewek do wady – na ten problem zwróciło uwagę 36 proc. badanych. Niewielu mniej, bo niemal co trzeci respondent, stwierdziło, że wybór okularów czy soczewek odbywał się w pośpiechu.
– U nas nie tylko sprzedajemy okulary, ale też kreujemy doświadczenia klienta i towarzyszymy mu w kreowaniu jego indywidualnego stylu, zgodnie z naszym hasłem „Highlight your style with OKKO” – wskazuje ekspertka Medicover.
W każdym salonie OKKO znajduje się inteligentne urządzenie Visioffice, które pozwala na niezwykłą precyzję pomiaru oka, dzięki czemu można stworzyć w pełni spersonalizowane soczewki.
OKKO to marka, która łączy nowoczesność, profesjonalizm i zrozumienie potrzeb swoich klientów z najnowszymi trendami w świecie optyki. Sieć oferuje szeroki wybór produktów, w tym okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych od renomowanych marek. Tym, co wyróżnia salony OKKO, jest wyjątkowe doradztwo stylistów. Łącznie funkcjonuje 20 salonów OKKO, w tym salon w Westfield Arkadia, który przeszedł generalny remont i 1 marca otworzył się w zupełnie nowej odsłonie dla klientów.
– Oferta naszego salonu składa się z trzech elementów. To, co klient widzi w pierwszej kolejności, to światowe marki opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, oprócz tego mamy najwyższej klasy szkła okularowe od renomowanych dostawców: Essilor i Hoya. Jednak to, co najważniejsze, to nasze doradztwo i badania wzroku. Doradztwo realizują styliści opraw okularowych, a badania wzroku są realizowane przez dyplomowanych optometrystów – dodaje Magdalena Lipczyńska.
Czytaj także
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-24: Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-04: Spada spożycie alkoholu wśród młodzieży. Coraz mniej nastolatków wskazuje na jego łatwą dostępność
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-04-02: Julia Kamińska: Bardzo niepokoi mnie trend odwrotu od sprawdzonych szczepionek ratujących życie. Chciałabym, żeby ludzie ufali naukowcom i nie bali się
- 2025-05-20: Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć
- 2025-02-27: Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
Polska prezydencja zapewniła Unii Europejskiej stabilną pozycję polityczną i ekonomiczną – podkreśla wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego, który przyjechał do Warszawy na Konferencję Komisji do Spraw Unijnych Parlamentów Unii Europejskiej (COSAC). W trakcie sesji plenarnej podkreślono, że do tej pory udało się przyjąć szereg inicjatyw, z których najważniejsze są te z obszaru obronności. Niebawem stery w Radzie UE przejmie Dania, która zdaniem polityków powinna wśród priorytetów postawić ponownie na kwestie bezpieczeństwa, ale też szukanie nowych partnerów handlowych w związku z polityką gospodarczą Stanów Zjednoczonych.
Konsument
ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach

W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków zawodowych ZUS oficjalnie zatwierdził katalog standardów dotyczących dofinansowania posiłków pracowniczych. Po stronie pracodawcy ogranicza to formalności do minimum – świadczenia żywieniowe mogą być wyłączone z ZUS do kwoty 450 zł miesięcznie pod warunkiem, że firma wdroży określone rozwiązania. Z kolei dla pracowników oznacza to odczuwalne wsparcie domowego budżetu.
Transport
Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa

W I kwartale br. na polskich drogach było bezpieczniej niż rok wcześniej, ale wciąż jest jeszcze wiele do poprawy – wynika z danych Policji. W poprawę bezpieczeństwa na drogach angażuje się Bolt, organizując szkolenia dla partnerów flotowych firmy, z których finalnie skorzystają kierowcy taksówek. Cykl zajęć poprowadzą eksperci Centrum Inicjatyw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Bolt podkreśla, że działania na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym to element wartego 100 mln euro globalnego programu inicjatyw na rzecz poprawy bezpieczeństwa przejazdów zamawianych przez aplikację firmy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.