Mówi: | Magdalena Lipczyńska |
Funkcja: | dyrektor zarządzająca retail |
Firma: | Medicover |
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek
Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.
– Oczekiwania Polaków względem salonów optycznych są bardzo różne, ale to, co na pewno ich łączy, to oczekiwanie indywidualnego doradztwa. Bardzo ważne, żeby okulary dobierać do charakteru danego klienta, do jego stylu życia i potrzeb. Ale okulary to nie tylko oprawki, okulary to też szkła korekcyjne, dlatego w OKKO stawiamy duży nacisk na badanie wzroku, profesjonalne badanie wzroku u optometrysty – mówi agencji Newseria Magdalena Lipczyńska, dyrektor zarządzająca retail w Medicover w Polsce.
Problemy ze wzrokiem dotyczą nawet 20 mln Polaków. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Jak wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2023”, tylko w 2022 roku liczba wizyt u optometrysty w stosunku do liczby wizyt u okulisty wzrosła o 2,2 punktu procentowego.
Jednocześnie, jak pokazuje raport „Polak z wadą wzroku” Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej, 13 proc. badanych nie jest zadowolonych ze swojej ostatniej wizyty w salonie optycznym sieciowej marki.
– Rynek optyczny zmienia się bardzo dynamicznie i jest coraz bardziej konkurencyjny, żeby wygrać, trzeba się wyróżniać. My chcemy się wyróżniać indywidualnym doradztwem i najlepszym na rynku badaniem wzroku – podkreśla Magdalena Lipczyńska. – Wzrok w naszych salonach badają dyplomowani optometryści, co zapewnia naszym klientom najlepsze badanie i najlepszą jakość widzenia, a dzięki temu klienci otrzymują większy komfort życia.
Z raportu KRIO wynika, że klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Ankietowani, którzy wyrazili swoje niezadowolenie po ostatniej wizycie w salonie sieciowej marki optycznej, zostali poproszeni o wskazanie, co jest powodem złej opinii. Najwięcej, bo ponad 40 proc. przyznało, że nie zaopiekowano się nimi jako klientami. Drugą najczęściej podawaną przyczyną okazało się nieodpowiednie dobranie okularów lub soczewek do wady – na ten problem zwróciło uwagę 36 proc. badanych. Niewielu mniej, bo niemal co trzeci respondent, stwierdziło, że wybór okularów czy soczewek odbywał się w pośpiechu.
– U nas nie tylko sprzedajemy okulary, ale też kreujemy doświadczenia klienta i towarzyszymy mu w kreowaniu jego indywidualnego stylu, zgodnie z naszym hasłem „Highlight your style with OKKO” – wskazuje ekspertka Medicover.
W każdym salonie OKKO znajduje się inteligentne urządzenie Visioffice, które pozwala na niezwykłą precyzję pomiaru oka, dzięki czemu można stworzyć w pełni spersonalizowane soczewki.
OKKO to marka, która łączy nowoczesność, profesjonalizm i zrozumienie potrzeb swoich klientów z najnowszymi trendami w świecie optyki. Sieć oferuje szeroki wybór produktów, w tym okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych od renomowanych marek. Tym, co wyróżnia salony OKKO, jest wyjątkowe doradztwo stylistów. Łącznie funkcjonuje 20 salonów OKKO, w tym salon w Westfield Arkadia, który przeszedł generalny remont i 1 marca otworzył się w zupełnie nowej odsłonie dla klientów.
– Oferta naszego salonu składa się z trzech elementów. To, co klient widzi w pierwszej kolejności, to światowe marki opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, oprócz tego mamy najwyższej klasy szkła okularowe od renomowanych dostawców: Essilor i Hoya. Jednak to, co najważniejsze, to nasze doradztwo i badania wzroku. Doradztwo realizują styliści opraw okularowych, a badania wzroku są realizowane przez dyplomowanych optometrystów – dodaje Magdalena Lipczyńska.
Czytaj także
- 2025-02-27: Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-01-31: Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
- 2025-01-13: Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.