Newsy

Klienci PZU dostaną hybrydowe Toyoty jako samochody zastępcze. 300 aut w tym roku w partnerskich wypożyczalniach

2014-10-28  |  06:40
Mówi:Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA

Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland

  • MP4

    PZU wprowadza dla swoich klientów hybrydowe samochody marki Toyota. Do wypożyczalni trafiła już pierwsza pula 120 aurisów, a wkrótce dostarczonych zostanie kolejnych 180. Dzięki wprowadzeniu hybryd skorzystają klienci, bo zapłacą mniej za paliwo. Jeśli będą zadowoleni z nowej oferty, wymuszą zmiany na całym rynku ‒ prognozuje prezes PZU.

    Samochody zastępcze były przez ostatnie kilka lat pewnego rodzaju szarym rynkiem, na którym nie było żadnych zasad. Nie było prawdziwie wolnego rynku i niektórzy nadużywali swoich pozycji – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU. ‒ Postanowiliśmy to ucywilizować i ustanowić odpowiednie standardy dla naszych klientów. Wspólnie z Toyotą Motor Poland postanowiliśmy stworzyć flotę samochodów hybrydowych.

    Do partnerskich wypożyczalni PZU trafi do końca tego roku łącznie 300 hybrydowych aurisów z silnikami benzynowymi o pojemności 1,8 litra oraz automatyczną skrzynią biegów. Dla klientów oznacza to nie tylko pewność, że w razie potrzeby otrzymają samochód zastępczy najwyższej jakości i w bardzo dobrym stanie, lecz także niższe koszty paliwa. Samochody hybrydowe będą w miarę możliwości dostępne dla wszystkich klientów PZU.

    PZU zapewnia, że spółka nie będzie płacić wypożyczalniom więcej niż 100 złotych (plus VAT) za dzień. Obecnie stawki te są często nawet dwu- lub trzykrotnie wyższe, a ubezpieczyciel te zawyżone koszty wlicza w cenę ubezpieczeń komunikacyjnych. Dlatego klienci PZU mogą skorzystać na nowej ofercie nie tylko z powodu niższych kosztów paliwa do samochodu zastępczego.

    Jeżeli klienci będą z tego zadowoleni, to wymuszą na całym rynku ubezpieczycieli oraz na całym rynku wypożyczalni samochodów pewnego rodzaju standardy, które będą nas wszystkich obowiązywały – prognozuje Klesyk.

    Nowe samochody zastępcze to element budowy sieci wypożyczalni partnerskich PZU Pomoc. To największa flota hybrydowa w Polsce i równocześnie największe jednorazowe zamówienie pojazdów Toyoty. Samochody będą oznakowane logiem PZU oraz prowadzonych przez spółkę kampanii społecznych na rzecz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.

    Z jednej strony innowacyjność, z drugiej strony wyraz dbałości o klienta ze strony PZU, szczególnie w czasach, kiedy liczymy każdą złotówkę i próbujemy maksymalnie ograniczać koszty. W całym procesie wynajmu samochodu po stronie klienta zostają tylko koszty zużycia paliwa. A te koszty w samochodach hybrydowych są minimalne – dodaje Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.

    Pawlak dodaje, że spośród pierwszej transzy 120 samochodów wszystkie są już wypożyczane klientom. Jak podkreśla, decyzja PZU wpisuje się w trend widoczny już na rynku, że coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie aut hybrydowych do swoich flot. Ma to szczególnie znaczenie w mieście, bo przy tego typu jeździe koszty zużycia paliwa przez hybrydy są dużo niższe. Z hybrydowych flot w Polsce korzystają już m.in. Orange, Provident i Panasonic.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Transport

    Polska kolej potrzebuje zarówno nowych inwestycji, jak i realizacji prac utrzymaniowych istniejących linii. Temu do tej pory poświęcano za mało uwagi

    Długość linii kolejowych w Polsce w eksploatacji wyniosła w 2023 roku 19 574 km – podał Urząd Transportu Kolejowego. W ocenie regulatora parametry linii kolejowych z roku na rok są na coraz wyższym poziomie, co wpływa na jakość realizowanych przewozów. W ocenie Adriana Furgalskiego z ZDG TOR powinniśmy więcej uwagi poświęcać pracom utrzymaniowym na kolei. Ten aspekt w dużej mierze był lekceważony, co skutkowało poważniejszymi, czyli droższymi i bardziej uciążliwymi pracami remontowymi.

    Nauka

    Na włączeniu komercyjnych projektów do programu Copernicus już korzystają polskie firmy. Jeszcze w tym roku na orbitę trafi największy polski układ optyczny EagleEye

    Obecnie działa około 20 misji wspomagających program Copernicus, które dostarczają dane do usług działających w ramach programu. Planowanych jest kolejnych 10 służących m.in. do obserwacji lądu, badania aktywności i dynamiki oceanów, pomiaru jakości powietrza, monitorowania temperatury lądu i oceanu. Mogą wśród nich być również polskie satelity. – Nowa strategia Komisji Europejskiej i Europejskiej Agencji Kosmicznej, która włącza komercyjne systemy, to szansa dla Polski na budowę gospodarki opartej na wiedzy – ocenia Anna Burzykowska, oficer ds. innowacji w programie Copernicus Europejskiej Agencji Kosmicznej. Takim komercyjnym projektem z Polski jest satelita EagleEye, który jeszcze w tym roku ma zostać wyniesiony na orbitę.

    Bankowość

    Polskie banki nie zwalniają procesu digitalizacji. Wydatki na technologie stanowią nawet do 70 proc. ich kosztów

    – Technologie mają w tej chwili duży wpływ na strategie biznesowe banków. Są też istotną pozycją w kosztach, w niektórych bankach wydatki na technologie stanowią nawet do 70 proc. ich całkowitych kosztów działalności – mówi dr Marek Radzikowski, wiceprezes zarządu PKO BP. Jak wskazuje, w centrum zainteresowania sektora bankowego są w tej chwili zwłaszcza te technologie, które pozwalają optymalizować obsługę klientów i podnosić jej jakość. Globalna analiza Bain & Company pokazuje, że takie inwestycje dają wymierne korzyści. Banki, które są liderami cyfryzacji, osiągają znacznie lepsze wyniki finansowe i mają bardziej lojalnych klientów niż pozostała część rynku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.