Mówi: | Mirosław Suszek, członek zarządu Netii, Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna Pionu Klientów Biznesowych Netii |
Komunikacja wędruje do chmury. Netia łączy telefonię stacjonarną z IT
Netia jako pierwsza w Europie połączyła usługę telefonii IP z najnowszym rozwiązaniem Lync 2013 firmy Microsoft. Całe rozwiązanie, oprócz telefonii stacjonarnej, łączy w sobie również m.in. wideokonferencje na praktycznie wszystkich typach urządzeń, współdzielenie kalendarza, wspólną książka adresową, zarządzanie statusem obecności, a nawet wspólną, zdalną edycję wszelkich dokumentów. Nowe narzędzie działa w tzw. chmurze dzięki czemu możliwe jest obniżenie kosztów IT. Firmy, które skorzystają z rozwiązania nie będą musiały również kupować całych licencji Microsoftu, bo opłata zawarta jest już w abonamencie oferowanym przez operatora.
Operator wprowadza nowe narzędzie dla biznesu, zarówno tego mniejszego, jak i klientów korporacyjnych. Netia zintegrowała ze swoim systemem telefonii IP oprogramowanie firmy Microsoft – Lync 2013. Dzięki temu informacje do tej pory dostępne tylko w komputerze pracownika mogą być dostępne zawsze i wszędzie.
– Dzisiaj jesteśmy w takiej sytuacji, że dalej funkcjonuje telefonia, ale świat IT jest oddzielnym światem. Musimy między tymi światami sobie radzić – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Mirosław Suszek, członek zarządu Netii. – To rozwiązanie sprowadza naszą komunikację do jednej prostej aplikacji. W prosty sposób możemy wybrać osobę czy osoby, z którymi chcemy się komunikować i możemy wybrać kanał komunikacji: telefon, czat, wideokonferencję.
Netia, która wprowadza to rozwiązanie jako pierwsza w Europie, kieruje je nie tylko do dużych klientów korporacyjnych. Bo – jak zapewniają przedstawiciele operatora – nowa usługa w sposób znaczący ma obniżyć koszty również małej firmy, m.in. pozwalając na zmniejszenie nakładów na IT, ograniczenie serwerów, a nawet ograniczenie kosztów delegacji poprzez np. wprowadzenie wideokonferencji.
– W przypadku 20-osobowej firmy, której pracownicy są porozrzucani, usługa pozwala na to, by funkcjonowali tak jakby pracowali w jednym biurze – twierdzi Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna pionu klientów biznesowych Netii. – To rozwiązanie będzie taką firmę kosztować kilkaset złotych. Pracownicy mogą porozmawiać ze sobą w każdej chwili, mogą się wspierać i mogą pracować wspólnie na dokumentach.
Operator zapewnia, że jego rozwiązanie działa zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Menadżerowie Netii zapewniają, że dzięki temu pracownicy będą mogli działać o wiele sprawniej będąc nawet poza firmą.
– Z tej perspektywy daje to duże możliwości usprawnienia pracy zespołów i funkcjonowania oddziałów – podkreśla Mirosław Suszek. – Na przykład, proces budżetowania wymaga wielu uzgodnień. Zamiast zwoływać wszystkie osoby do centrali można kilkoma sesjami wideo osiągnąć efekt finalny.
Usługa Netia Office Anywhere oparta jest na rozwiązaniu Microsoft Lync 2013. Dzięki temu firma nie musi już kupować całej licencji na oprogramowanie firmowe. Zamiast tego może zdecydować się na opłatę abonamentową u operatora, która zawiera wszystkie opłaty licencyjne. Możliwe jest to dzięki przeniesieniu wszystkich danych do chmury obliczeniowej firmy Neostratus, a dostawcy zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa danych, dbając o ciągłe tworzenie zabezpieczonych kopii zapasowych (backup). Jednocześnie zakup tej usługi nie wymaga od klientów jakichkolwiek nakładów inwestycyjnych, w tym serwera pocztowego.
– Serwery Exchange i Lync już nie są zlokalizowane u klienta, czyli tu gdzie zwykle klient sam zarządzał tymi aplikacjami i kupował licencje Microsoftu. Teraz klient może korzystać z usługi płacąc opłatę miesięczną abonamentową – mówi Paweł Rychcik, product manager operatora.
Chmury obliczeniowe coraz popularniejsze. Tracą dostawcy oprogramowania, zyskują użytkownicy
Nowe usługi Oktawave – market aplikacji oraz konektor. Spółka rozwija też kolejne funkcje elastycznej chmury obliczeniowej
Rynek usług w chmurze obliczeniowej rośnie w tempie 40 proc. rocznie
Czytaj także
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-01-16: Sarkazm może być cennym narzędziem w komunikacji. Pomaga odbiorcy otworzyć się na perspektywę nadawcy [DEPESZA]
- 2023-12-08: O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy
- 2023-10-31: Publikowanie wizerunku dzieci może łamać ich prawo do prywatności. Potrzebne są zmiany
- 2023-11-02: Transport zbiorowy w miastach coraz droższy, ale i lepszy. Całkowita rezygnacja z samochodów w praktyce może się okazać niemożliwa
- 2023-08-08: ESA chce zapewnić Europie najbezpieczniejszy na świecie system komunikacji. Pomogą w tym polskie firmy
- 2023-07-05: Dobrze opowiedziane historie są jednym z najskuteczniejszych narzędzi wpływu. Storytelling wykorzystywany jest w reklamie, polityce czy komunikacji
- 2023-07-14: Niemieckojęzyczni użytkownicy Twittera częściej niż anglojęzyczni obwiniali NATO za eskalację wojny w Ukrainie. Za to rzadziej wskazywali na rolę rozjemczą sojuszu
- 2023-07-19: Umowa o pracę może z czasem przejść do lamusa. Rośnie zapotrzebowanie na elastyczne formy współpracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.