Mówi: | Marcin Szumilewicz |
Funkcja: | Krawiectwo Artystyczne |
Firma: | Pracownia Krawiecka Józefa Błońskiego |
Kroją i szyją dla gwiazd
Jeśli mężczyzna nie ma sylwetki modela, tylko garnitur szyty na miarę będzie leżał jak ulał. Liczyć trzeba się jednak z wydatkiem kilku tysięcy złotych.
- Jest co prawda mało klientów, ale jest też mało pracowni – przyznaje Marcin Szumilewicz z Pracowni Krawieckiej Józefa Błońskiego
To właśnie czyni garnitury szyte na miarę tak bardzo luksusowymi. Często decyduję się na nie ludzie znani z pierwszych stron gazet, prawnicy czy biznesmeni. Na próżno jednak oczekiwać, że pracownia krawiecka zdradzi nazwiska swoich klientów.
- Pracownie krawieckie zazwyczaj słyną z dyskrecji. Nie zawsze jesteśmy pewni, czy klienci życzą sobie, aby ich nazwisko ujawniać. Dlatego, że jest to związane z jakimś wydatkiem pieniężnym. Wcale niedużym, ale jednak. To jest coś, za co trzeba zapłacić więcej niż w sklepie. Więc to jest taka delikatna sprawa. Szyjemy dla wielu postaci medialnych. Bardzo wielu prawników do nas przychodzi. Przychodzą do nas ludzie z telewizji, styliści – mówi Marcin Szumilewicz z Pracowni Krawieckiej Józefa Błońskiego.
Ręcznie wykonane wyroby mistrzów rzemiosła – biżuterię, garnitury czy meble można było oglądać w czasie targów wyrobów luksusowych w ramach projektu Salonu Artystów Rzemiosła.
Zdjęcia z targów obejrzeć i pobrać można w Bazie przebitek na newseria.pl
Informacja dla dziennikarzy:
Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.
Czytaj także
- 2023-12-21: Przemysł konferencyjny odbudowuje się po pandemii. Hotele dzięki temu odrabiają część strat
- 2023-10-30: Humanoidalne roboty mogą usprawnić opiekę nad pacjentami w szpitalach i domach opieki. Francuska firma zamierza je wprowadzić do sprzedaży za dwa lata
- 2023-10-31: Technologia śledzenia gestów może zrewolucjonizować symulatory lotów. Szkolenia będzie można odbywać nawet w domu
- 2023-09-05: W Europie zapotrzebowanie na duże telewizory wciąż mniejsze niż w USA i Chinach. Polacy przy wyborze kierują się przede wszystkim ceną
- 2023-09-04: Spada liczba włamań do domów i rośnie wykrywalność takich przestępstw. Może na to wpływać popularyzacja systemów zabezpieczających
- 2022-09-13: Inteligentna doniczka zapewni świeże zioła i warzywa przez cały rok. Parametrami można sterować z poziomu aplikacji
- 2022-05-06: Technologie i online nie wyparły z rynku stacjonarnych targów. Branża wraca do formy sprzed pandemii
- 2021-01-08: Marek Kaliszuk: Chciałbym poczucia stabilizacji. Nie chcę martwić się, czy w ogóle wrócę do pracy
- 2020-05-18: Branża targowa chce ruszyć w połowie sierpnia. Bez rządowego wsparcia jej restart może doprowadzić do upadku wielu firm
- 2020-03-16: Koronawirus zabija branżę targową. Firmom grozi bankructwo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.