Mówi: | Marcin Chudzik, prezes zarządu, PGE Grot Budowlani Łódź Dariusz Marzec, prezes zarządu, PGE Polska Grupa Energetyczna Hanna Zdanowska, prezydentka Łodzi |
Ligowe mecze siatkarek w poprzednim sezonie obejrzało na trybunach ponad 210 tys. widzów. Sukcesy polskiej ligi przyciągają sponsorów
Kobieca siatkówka pod względem popularności nie ustępuje męskiej. W sezonie 2023/2024 mecze ligowe na trybunach oglądało średnio ponad 1,3 tys. widzów, a łącznie całe rozgrywki Tauron Ligi – 212 tys. Sukcesy reprezentacji – ćwierćfinał igrzysk olimpijskich w Paryżu i brązowy medal Ligi Narodów – mają także wpływ na coraz większe zainteresowanie sponsorów, również rozgrywek ligowych. PGE Polska Grupa Energetyczna została właśnie sponsorem tytularnym klubu siatkarskiego Grot Budowlani Łódź. To już trzeci klub siatkarski ze wsparciem PGE w nadchodzącym sezonie.
– Zawarta umowa to przede wszystkim dla drużyny Budowlani Łódź stabilizacja, możliwość budowania silnej drużyny i walki nie tylko o miejsce na pudle, ale przede wszystkim o mistrzostwo Polski – mówi agencji Newseria Biznes Hanna Zdanowska, prezydentka Łodzi. – Stabilny partner, jakim jest PGE, da możliwość zbudowania zespołu, który zawalczy o mistrzowski medal nie tylko w Polsce, ale również za granicą.
Piąta drużyna ostatniego sezonu rozgrywek siatkarek zyskała nowego sponsora. Przez dwa najbliższe sezony, począwszy od 2024/2025, drużyna będzie występowała pod nazwą PGE Grot Budowlani Łódź.
– Polacy kochają siatkówkę, polska siatkówka jest jedną z najlepszych na świecie, a drużyny, które sponsorujemy, są na czołowych miejscach tej ligi, czyli wszystkie elementy ważne dla sponsora są osiągnięte. Bardzo ważna jest wspaniała, rodzinna atmosfera, która panuje na meczach piłki siatkowej – mówi Dariusz Marzec, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Polska kobieca siatkówka miała jeden z najlepszych ostatnio sezonów. Reprezentacja wróciła po 16 latach na igrzyska olimpijskie – w Paryżu doszła do ćwierćfinału i ostatecznie zajęła szóste miejsce. Ligę Narodów po raz drugi z rzędu zakończyła z brązowym medalem. W przyszłym roku siatkarki zawalczą o tytuł mistrzyń świata w trakcie turnieju w Tajlandii. Coraz silniejsza jest też pozycja naszej siatkówki klubowej. Tylko w pierwszych tygodniach Ligi Narodów w reprezentacji grało 12 siatkarek ligi.
– Pozycja polskiej siatkówki kobiet rośnie z sezonu na sezon. Ostatnie rozgrywki reprezentacyjne pokazały, że dziewczyny liczą się na świecie – podkreśla Marcin Chudzik, prezes PGE Grot Budowlani Łódź.
Większe sukcesy przekładają się na zainteresowanie sponsorów, również rozgrywkami klubowymi.
– Każde wsparcie dla sportu jest ważne, zarówno na poziomie seniorskim, jak i dla rozwoju dzieci i młodzieży, bo chcemy rozwijać polską siatkówkę. Ale żeby się liczyć na rynku krajowym, a przede wszystkim na rynku międzynarodowym, bo mam nadzieję, że po raz kolejny zagramy w elitarnych rozgrywkach Ligi Mistrzyń, wsparcie sponsora jest niezbędne, żeby móc funkcjonować na dobrym poziomie – przekonuje Marcin Chudzik.
Od wywalczenia awansu do Ekstraklasy w sezonie 2008/2009 klub Grot Budowlani Łódź co roku walczy o najwyższe tytuły w kraju. W swoim składzie ma jedne z najlepszych siatkarek, w tym reprezentantki Polski i innych krajów. W ostatni weekend września już pod nazwą PGE Grot Budowlane Łódź zainaugurują nowy sezon meczem wyjazdowym w Mielcu. Kilka dni później rozpoczną zmagania w europejskich pucharach. W trzeciej rundzie Ligi Mistrzyń zmierzą się z OK Herceg Novi.
Z danych Tauron Ligi wynika, że średnio w sezonie 2023/2024 mecze na stadionach oglądało średnio 1,3 tys. widzów. Łącznie całe rozgrywki przyciągnęły 212 tys. osób. Mecze piątej drużyny poprzedniego sezonu oglądało średnio 1,43 tys. widzów, a łącznie w całym sezonie – niemal 47 tys. osób. Podobne wyniki odnotowano na spotkaniach innej łódzkiej drużyny, ŁKS Commercecon Łódź, czyli łódzkich Wiewiór.
PGE jest jednym z największych sponsorów sportu, m.in. stadionu PGE Narodowego oraz PGE Ekstraligi. Dodatkowo obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego, Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Pływacki oraz Polski Związek Tenisowy.
– Zgodnie z przyjętą strategią realizujemy sponsoring głównie siatkówki i piłki ręcznej, ale również koszykówki, ale w wymiarze męskim, damskim i tylko czołowe drużyny. Profesjonalny sport i szkolenie młodzieży są dla nas bardzo ważne – mówi Dariusz Marzec.
Czytaj także
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
- 2024-09-10: Prezes PAN: Akademia wymaga reformy i usprawnienia. Nie będzie ona skuteczna przy obecnym poziomie finansowania
- 2024-09-02: Projekt nowelizacji ustawy o Polskiej Akademii Nauk wzburzył naukowców. Ich zdaniem spowoduje on obniżenie prestiżu tej instytucji oraz ograniczy jej samodzielność
- 2024-09-10: Polska biotechnologia mierzy się z ogromnym niedofinansowaniem. Mimo to ma duży potencjał rozwoju, w szczególności segment badań klinicznych
- 2024-09-09: Wraz z kolejnymi szczeblami edukacji spada odsetek uczniów lubiących matematykę. To nie tylko kwestia trudności przedmiotu, ale i sposobu nauczania
- 2024-08-12: Rosnące inwestycje firm napędzają rynek leasingu. Za trzy czwarte finansowania odpowiada segment samochodów
- 2024-08-19: Co czwarta kobieta poniżej 20. roku życia doświadczyła przemocy ze strony partnera. Problem dotyczy nie tylko krajów o niskich dochodach i dużych nierównościach
- 2024-08-08: Polki dość późno zaczynają myśleć o swojej niezależności finansowej na emeryturze. Nie mają konkretnie zdefiniowanych celów związanych z oszczędzaniem
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin
- 2024-08-20: Brak przepisów i systemu wsparcia blokuje rozwój polskiego rynku biometanu. Branża apeluje o włączenie sektora do krajowych strategii energetycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Sport
Ligowe mecze siatkarek w poprzednim sezonie obejrzało na trybunach ponad 210 tys. widzów. Sukcesy polskiej ligi przyciągają sponsorów
Kobieca siatkówka pod względem popularności nie ustępuje męskiej. W sezonie 2023/2024 mecze ligowe na trybunach oglądało średnio ponad 1,3 tys. widzów, a łącznie całe rozgrywki Tauron Ligi – 212 tys. Sukcesy reprezentacji – ćwierćfinał igrzysk olimpijskich w Paryżu i brązowy medal Ligi Narodów – mają także wpływ na coraz większe zainteresowanie sponsorów, również rozgrywek ligowych. PGE Polska Grupa Energetyczna została właśnie sponsorem tytularnym klubu siatkarskiego Grot Budowlani Łódź. To już trzeci klub siatkarski ze wsparciem PGE w nadchodzącym sezonie.
Transport
Duoport Lotniczy w Białymstoku ma być szansą na rozwój ściany wschodniej. Inicjatorzy rozmawiają z potencjalnymi inwestorami zagranicznymi
– Duoport Lotniczy to szansa na rozwój regionu i całej ściany wschodniej – przekonuje Karol Halicki, prezes Podlaskiej Izby Lotniczej i Stowarzyszenia Port Lotniczy Białystok, które walczy o powstanie zupełnie nowego lotniska zlokalizowanego ok. 100 km od wschodniej granicy, w pobliżu trasy łączącej Warszawę z Białymstokiem. Jak podkreśla, inwestycja mogłaby obsługiwać transport cargo z Dalekiego i Bliskiego Wschodu i stać się dla tych kierunków bramą na rynki europejskie. Ze względu na położenie mogłaby mieć ogromne znaczenie pod względem bezpieczeństwa dla krajów bałtyckich.
Handel
Konsumenci coraz częściej sięgają po ryby ze zrównoważonych połowów. Sprzedaż certyfikowanych produktów sięga 18 tys. t
Najnowsze badania przeprowadzone przez GlobeScan na zlecenie MSC pokazują rosnące zaniepokojenie polskich konsumentów kondycją mórz i oceanów. Niemal 80 proc. z nich uważa, że dla ich ochrony konieczne jest sięganie po ryby i owoce morza pochodzące wyłącznie ze zrównoważonych źródeł. Organizacja MSC, która zajmuje się promowaniem zrównoważonego rybołówstwa, po raz drugi przyznała nagrody polskim firmom wyróżniającym się szczególnym zaangażowaniem na rzecz ochrony zasobów morskich.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.