Newsy

Ryanairem z Modlina na 11 nowych trasach

2012-04-19  |  06:40
Mówi:Michael Cawley
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Ryanair
  • MP4

    Przewoźnik rzuca wyzwanie WizzAirowi. Na początku listopada zamierza uruchomić kolejne połączenia z podwarszawskiego Modlina. Chce również zwiększyć częstotliwość na większości istniejących tras. Samoloty będą startować z podwarszawskiego lotniska w Modlinie.

     - Ogłaszamy 11 nowych połączeń z lotniska Warszawa Modlin do miast obsługiwanych przez Ryanaira w całej Europie. Dodatkowo chcemy zwiększyć częstotliwość lotów na 8 kierunkach, których uruchomienie ogłosiliśmy kilka miesięcy temu – mówi Michael Cawley, wiceprezes Ryanaira.

    Nowe trasy zostaną uruchomione na początku listopada. Sezon zimowy przewoźnik otworzy więc z 19 połączeniami do miast w całej Europie. W lutym największa tania linia lotnicza poinformowała, że będzie latać z Modlina do Brukseli, Budapesztu, Dublina, Londynu i Milanu, Oslo, Rzymu i Sztokholmu. 

     - Nowe kierunki to m.in. Barcelona, Bolonia we Włoszech, East Midlands, Prestwick, Liverpool, Manchester w Wielkiej Brytanii, Eindhoven w Holandii i Dusseldorf w Niemczech – wymienia wiceprezes przewoźnika.

    Spółka zapowiada, że z LOT-em i WizzAirem chce konkurować przede wszystkim ceną. Najtańsze kierunki, czyli Manchester, Liverpool i Bolonia będą kosztować od 49 zł, a bilet do Paryża od 59 zł. Cena pozostałych będzie kształtować sie w okolicach od 100 zł w jedną stronę.

    Ryanair planuje obsługiwać w Modlinie  1,5 mln pasażerów rocznie. Z komunikatu spółki wynika, że otworzenie dodatkowych kierunków pozwoli na utrzymanie nawet 1,5 tys. miejsc pracy na podwarszawskim lotnisku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.