Newsy

TVP stara się o koncesję na TVP Rozrywka i TVP Dokument

2012-03-22  |  06:50
Mówi:Juliusz Braun
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Telewizja Polska S.A.
  • MP4

    Telewizja Polska poszerza ofertę tematyczną. Wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla dwóch nowych kanałów tematycznych. Termin ich uruchomienia nie jest jeszcze znany.

    Jak zapowiada prezes TVP Juliusz Braun, oba kanały będą z jednej strony oparte na ogromnych archiwach telewizji, a z drugiej strony na bieżącej produkcji.

     - Wbrew pierwszym wrażeniom uważam, że obydwa kanały służą realizacji naszej misji. Rozrywka, którą chcemy pokazywać, to przede wszystkim jest polska twórczość: choćby kultowy Kabaret Starszych Panów. To jest bardzo wiele treści ważnych dla polskiej kultury, a co za tym idzie, polska twórczość będzie obecna na antenie, w internecie i na wszystkich kanałach dystrybucji, bo mają one być szeroko dostępne - mówi Juliusz Braun.

    W TVP Dokument emitowane będą polskie i światowej produkcje dokumentalne, które będą poszerzać wiedzę widzów o świecie, ludziach i zjawiskach społecznych.

     - Nie trzeba udowadniać, że jest potrzebny Dokument - dodaje prezes TVP. 

    Według początkowych planów TVP Dokument miał zastąpić istniejący od 5 lat kanał TVP Historia.

     - Przemyśleliśmy głęboko całą konstrukcję naszej oferty tematycznej. TVP Historia z nieco poszerzonym zakresem tematycznym pozostaje jako samodzielny kanał. Chcemy, żeby było tam więcej historii w wymiarze społecznym, historii naturalnej. Widać, że na rynku jest zapotrzebowanie na taką tematykę - wyjaśnia zmianę decyzji Juliusz Braun.

    TVP określi termin uruchomienia nowych kanałów dopiero po otrzymaniu koncesji Krajowej Rady.

     - To są projekty, które nie powinny generować strat, koszty oczywiście tak. Po jakimś czasie powinny zrównoważyć się koszty i przychody rynkowe, bo to będą kanały, w których będzie obecna reklama - mówi prezes TVP.

    TVP już raz uzyskało koncesję dla TVP Rozrywka, ale KRRiTV cofnęła ją w 2008 roku. Do tej pory Telewizja Polska uruchomiła 4 kanały tematyczne: TVP Kultura, TVP Sport, TVP Historia i TVP Seriale. W planach są jeszcze kolejne dwa: TVP Natura i TVP Dzieci.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.