Mówi: | Juliusz Braun |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Telewizja Polska S.A. |
TVP stara się o koncesję na TVP Rozrywka i TVP Dokument
Telewizja Polska poszerza ofertę tematyczną. Wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla dwóch nowych kanałów tematycznych. Termin ich uruchomienia nie jest jeszcze znany.
Jak zapowiada prezes TVP Juliusz Braun, oba kanały będą z jednej strony oparte na ogromnych archiwach telewizji, a z drugiej strony na bieżącej produkcji.
- Wbrew pierwszym wrażeniom uważam, że obydwa kanały służą realizacji naszej misji. Rozrywka, którą chcemy pokazywać, to przede wszystkim jest polska twórczość: choćby kultowy Kabaret Starszych Panów. To jest bardzo wiele treści ważnych dla polskiej kultury, a co za tym idzie, polska twórczość będzie obecna na antenie, w internecie i na wszystkich kanałach dystrybucji, bo mają one być szeroko dostępne - mówi Juliusz Braun.
W TVP Dokument emitowane będą polskie i światowej produkcje dokumentalne, które będą poszerzać wiedzę widzów o świecie, ludziach i zjawiskach społecznych.
- Nie trzeba udowadniać, że jest potrzebny Dokument - dodaje prezes TVP.
Według początkowych planów TVP Dokument miał zastąpić istniejący od 5 lat kanał TVP Historia.
- Przemyśleliśmy głęboko całą konstrukcję naszej oferty tematycznej. TVP Historia z nieco poszerzonym zakresem tematycznym pozostaje jako samodzielny kanał. Chcemy, żeby było tam więcej historii w wymiarze społecznym, historii naturalnej. Widać, że na rynku jest zapotrzebowanie na taką tematykę - wyjaśnia zmianę decyzji Juliusz Braun.
TVP określi termin uruchomienia nowych kanałów dopiero po otrzymaniu koncesji Krajowej Rady.
- To są projekty, które nie powinny generować strat, koszty oczywiście tak. Po jakimś czasie powinny zrównoważyć się koszty i przychody rynkowe, bo to będą kanały, w których będzie obecna reklama - mówi prezes TVP.
TVP już raz uzyskało koncesję dla TVP Rozrywka, ale KRRiTV cofnęła ją w 2008 roku. Do tej pory Telewizja Polska uruchomiła 4 kanały tematyczne: TVP Kultura, TVP Sport, TVP Historia i TVP Seriale. W planach są jeszcze kolejne dwa: TVP Natura i TVP Dzieci.
Czytaj także
- 2024-04-19: Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą
- 2024-03-11: Monika Richardson: Po 25 latach pracy w telewizji niełatwo było mi zmienić zawód. Teraz jestem nauczycielką języków obcych i uczę nawet polskiego uchodźców z Ukrainy
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2024-01-09: Tomasz Kammel: Wkrótce będę realizował pewien projekt związany z edukacją dzieci. Chodzi o to, by już dziś mogły się one rozwijać pod kątem kompetencji przydatnych w przyszłości
- 2023-12-22: Tomasz Kammel: Obawę o pracę ma każdy człowiek, który pracuje. Ja przez 27 lat w mediach starałem się robić swoje i dostosowywać się do zmian
- 2023-12-28: Joanna Liszowska: Pierwszy raz wystąpię podczas „Sylwestra marzeń z Dwójką” w Zakopanem. Mimo dwudziestoletniego doświadczenia na scenie mam tremę
- 2023-08-25: Magdalena Ogórek: Nie kandyduję w wyborach, skupiam się na pracy w TVP. Z uwagi na kampanię ta jesień będzie bardzo pracowita
- 2023-08-31: Magdalena Ogórek: Piszę kolejną książkę na temat dóbr polskiej kultury zrabowanych podczas II wojny światowej. Informacje przeze mnie pozyskane będą zaskakujące i hipnotyzujące
- 2022-09-29: Adam Fidusiewicz: Uważam, że dużo osób kłamie. Jest to wpisane w naturę człowieka i normalne
- 2022-03-30: Pierwsze województwa już w nowym standardzie nadawania naziemnej telewizji. 1,7 mln polskich gospodarstw domowych nie wie o zmianach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.