Newsy

Muzyka disco polo coraz popularniejsza. Bilety na koncerty sprzedają się bardzo dobrze

2014-12-12  |  06:00

Muzyka disco polo wróciła do łask. Zaczęła być traktowana jak muzyka pop, na równi z innymi gatunkami z tej kategorii. Słuchaczami disco polo są miliony Polaków – kanał Polo TV jest najpopularniejszym kanałem muzycznym w Polsce, a liczba uczestników biletowanych koncertów i festiwali to rocznie setki tysięcy osób.

Po okresie świetności muzyki disco polo w latach 90. ubiegłego wieku dziś mamy do czynienia z drugą falą popularności. Wzrost zainteresowania nastąpił w latach 20122013, w znacznej mierze dzięki dużej popularności zespołu Weekend i ich hitu „Ona tańczy dla mnie” oraz dobrej promocji tego typu muzyki w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych typu Polo TV.

Jej słuchaczami są zarówno młodsi, jak i starsi, zarówno osoby, które dorastały przy muzyce disco polo, jak i ci, którzy zainteresowali się nią na fali obecnej popularności – mówi Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl. – Jako sprzedawca biletów na imprezy disco polo widzimy, że liczba takich wydarzeń rośnie i prawdopodobnie ten trend będzie podtrzymany w najbliższych latach. Prognozy są optymistyczne i wiele wskazuje na to, że imprezy, które w mijającym roku cieszyły się największym powodzeniem, w przyszłym zostaną powtórzone.

Zdaniem Marcina Matuszewskiego sztandarowym przykładem ważnej dla branży imprezy jest Festiwal Muzyki Tanecznej w Ostródzie, który w 2014 r. zgromadził 50 tys. osób i był 19. odsłoną tego wydarzenia.

Bez promocji w mediach na festiwal przyjeżdżają dziesiątki tysięcy osób i uczestniczą w tym show. Inne znaczące koncerty miały miejsce m.in. w Sali Kongresowej w Warszawie czy ostatnio w łódzkiej Atlas Arenie, gdzie odbył się festiwal Disco Fest, na który bilety wyprzedaliśmy w cztery tygodnie – podkreśla w rozmowie z Newserią Biznes prezes eBilet.pl.

Matuszewski wyjaśnia, że 2/3 osób, które nabywają bilety na koncerty disco polo za pośrednictwem eBilet.pl, pochodzi z dużych miast i są to przeważnie ludzie w wieku 25–34 lat.

Ceny na koncerty disco polo pozostają niższe od cen na występy zagranicznych artystów – jest to związane m.in. z niższymi gażami krajowych wykonawców. Nie odbiegają jednak znacząco od cen biletów na koncerty polskich muzyków, których koszt waha się od 20 do nawet kilkuset złotych. W okresie wakacyjnym wiele jest również koncertów otwartych.

Dostrzegamy zainteresowanie ze strony wielkich stacji telewizyjnych i radiowych, np. Polsatu, który w ostatnim czasie otworzył kanał Disco Polo Music, oraz szeregu mniejszych stacji, grających przede wszystkim tę muzykę – mówi Matuszewski.

Jak wynika z ostatnich danych ośrodka badawczego Nielsen Audience Measurement, kanał Polo TV w listopadzie zajął pierwsze miejsce pod względem oglądalności wśród kanałów muzycznych. W badanym okresie średnia wielkość widowni wyniosła 45,3 tys. osób z 0,64 proc. udziałem w widowni ogółem.

Zespoły disco polo próbują swoich sił także poza granicami Polski i zdobywają popularność nie tylko wśród Polonii, lecz także np. w Chinach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.