Mówi: | Jacek Pawlak |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Toyota Motor Poland |
Najnowsza Toyota Yaris ma spalać 3l/100 km. Szykuje się rewolucja wśród aut miejskich
Władze koncernu liczą, że nowa Toyota Yaris powtórzy sukces hybrydowych modeli Auris i Prius. Jak zapowiada producent, Yaris będzie pierwszym miejskim autem z napędem hybrydowym. Jego debiut przewidziany jest na czerwiec.
– To jest pierwsze auto miejskie z takim napędem, które będzie paliło tylko 3 litry paliwa na 100 km – mówi prezes Toyota Motor Poland Jacek Pawlak.
To czyni Yarisa najbardziej ekonomicznym samochodem miejskim. Według ocen analityków z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, nowym Yarisem zainteresują się w pierwszej kolejności klienci instytucjonalni, posiadający duże floty samochodów służbowych.
Zarówno przedstawiciele koncernu, jak i eksperci rynku motoryzacyjnego zapowiadają rewolucję na polskim rynku hybryd. Głównie za sprawą przystępnej ceny nowego modelu, która będzie wynosić ok. 65 tys. zł. Przykładowo, podstawowa wersja większego Priusa kosztuje ponad 100 tys. zł.
– Przy 100 tys. km zaoszczędzimy około 20 tys. zł, więc kiedy odejmiemy to od ceny zakupu, to się okazuje, że jest to samochód w bardzo przystępnej cenie – podkreśla Jacek Pawlak.
Tym samym Toyota odpowiada na zmieniające się potrzeby klientów. Zdaniem Jacka Pawlaka, coraz częściej Polacy zaczynają zwracać uwagę na koszty eksploatacji i naprawy kupowanych aut. Do tej pory decydującą rolę miała cena i rabaty, które oferowali dilerzy.
– Oprócz tego, że patrzymy na cenę i na upust, zwracamy również uwagę na to, ile za nasz samochód weźmiemy po 4-5 czy 6 latach, a także na to, ile to auto będzie nas kosztowało w okresie użytkowania, czyli koszty benzyny, naprawy i okres gwarancji – uważa prezes Toyota Motor Poland.
Jak podkreśla Jacek Pawlak, oszczędne auta hybrydowe wpisują się w nowe zwyczaje zakupowe Polaków. Dlatego jest ich coraz więcej, na polskich ulicach i w salonach samochodowych. W ubiegłym roku sprzedano 866 sztuk samochodów z napędem hybrydowym – wynika z raportu Samar. W 2010 roku było ok. 300 mniej.
To nie jedyna hybrydowa nowość japońskiego koncernu. W tym roku na światowych rynkach pojawiły się lub dopiero pojawią trzy kolejne modele: Aqua, Prius+ i Prius Plug In. Wszystkie, oprócz Aqua, który jest przeznaczony na rynki azjatyckie i amerykański, pojawią się również w Polsce. Toyota planuje, że światowa sprzedaż hybryd w tym roku przekroczy 1 mln sztuk, czyli będzie dwa razy większa niż w 2011. Udział aut z napędem hybrydowym w całkowitej sprzedaży ma wzrosnąć do 13,5 proc.
Czytaj także
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-03-06: Dopłaty do używanych aut elektrycznych mogłyby pobudzić rynek elektromobilności. Więcej takich pojazdów przyjeżdżałoby z zagranicy
- 2024-03-08: Auta elektryczne nie są już wykorzystywane tylko jako typowe pojazdy miejskie. Kierowcy przemierzają nimi coraz więcej długich dystansów
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2024-02-28: Polska chce zachęcić do testowania pojazdów autonomicznych na naszych drogach. Powstaje baza scenariuszy do takich testów
- 2024-02-27: Jacek Braciak: Pasjonuję się historią i czytałem różne książki o Stalinie. W spektaklu „Geniusz” nie chciałem go ani bronić, ani oskarżać, tylko pokazać jako człowieka
- 2024-03-05: Jacek Braciak: Z Jerzym Stuhrem się nie gra, z nim się rozmawia i jest. Na palcach jednej ręki mogę policzyć spotkania z takimi aktorami
- 2024-02-14: Polscy przedsiębiorcy wiedzą, że automatyzacja to strategiczny element rozwoju. Brak specjalistów jest największą barierą
- 2024-03-14: Liczba stacji ładowania dynamicznie rośnie, ale nie nadąża za wzrostem sprzedaży elektryków. Polska pozostaje w tyle za państwami regionu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.